• Frifantasi

Vad ska hon sjunga tycker ni??!!

Jaha, då närmar sig möhippa för vår kära vän. De flesta planer är klara. Jag o vännerna ska bland annat ta med henne till en musikstudio så hon ska få sjunga in en låt. Vi tänkte ha några låtar att föreslå för henne, så vi kan ta med text till dem och så. Bra så långt! Men vad ska vi föreslå för sånger?!

Can´t take my eyes off you ?Lauryn Hill
    I wanna be loved by you ? Marilyn Monroe
    You're still the one - Shania Twain

är några vi kommit på, men vi behöver fler.
    Det ska ju helst inte handla om "lämna mig inte" eller olycklig kärlek. Den får vara relativt lättsjungen, ingen Whitney vi har att göra med :_) Om det inte e värsta kärlekssången så någon lite rolig låt, jag funderade på volare (men engelska versionen e inte lika bra)
    Hips dont lie med shakira hade varit lite kul men då är det ngn annan kille som sjunger också o det är ju bara hon som ska sjunga, ev körar vi åt henne.

Vad har ni fått sjunga som sjungit in låt på möhippan?
    Vad tycker ni andra att man kan föreslå för låt?

Hoppas på massa bra tips från er alla!!

• Svar på tråden Vad ska hon sjunga tycker ni??!!
  • knufs

när ett par kompisar till oss hippades och hade svensexa för så fick de sjunga in varsin version av "if I can turn back time" med Cher.

Hjälp va illa det lät.
    De visste inte om det innan att den andre oxå fick sjunga in, efter det så klippte killen i studion om låten i så det lät som att båda sjöng låten.
    En av killarna i svensexegänget fick med sig låtarna och fixade en skiva med tre versioner och sålde dem sen på bröllopet.
    Pengarna som de fick in gick till deras bröllopsresa.

Pricken över i:et var när den spelades upp på bröllopsfesten, alla jublade utan brudparet som höll för öronen och gapskrattade.

• ~Annelie~

Hehe.. kul grej!
    Hoppas hon inte skäms alltför mkt över sin röst :)

Kanske något galet kul som "Älskar du Livet" med Björn Kjellman

• Frifantasi

knufs: ja vi hade också tänkt sälja skivor på festen sen! Hoppas hon vill det bara...Vi får väl locka m fickpengarna

Jag har kommit på lite fler i em. Vad tycker ni om tex isn´t she ("he" kan man ju byta till) lovely m stevie wonder. eller That´s amore. äh, den e kanske lite trist, eller??

• knufs

De tycker jag låter som en toppenlåt. Sjunger man inte bra kan det vara lite knivigt på en del toner, men desto roligare för omgivningen

• Frideli

min syster fick sjunga in "Fångad av en stormvind" på sin möhippa. Vi bytte ut refrängraden mot "fångad av dig XX" sedan fick hon sjunga den på kvällen med livebandet på ett festställe och den spelades upp på bröllopsmiddagen. hur lyckat som helst och vi hade jättekul!

• 7 juli 2007

Jag blev hippad i lördags och fick sjunga "everytime we touch". Den lugna. Har alltid hört att jag kan sjunga, men man blir ju rätt nervös när man ska upp till bevis. Man hör att jag är nervös, men är ganska nöjd ändå. Tycker låten är "lagom" svår att sjunga. Sen är den ju såå fin!

• Firestarter

Hook on a feling. Solklar. Kan hela gänget komma in på hooga chaacka hoooga chaacka! :)

• jaffalight

Frifantasi

kärleken är evig den fick våran kompis spela in på möhippan i vintras

Svar på tråden Vad ska hon sjunga tycker ni??!!