• mirtini_86

Förlovning, vems beslut?

Jag undrar lite vad andra tycker, Jag skulle nog kunna gå och vänta hur länge som hellst på ett frieri, det lär inte komma än på länge men jag vill gärna att vi förlovar oss. Så idag ska vi åka och beställa ringar och förlova oss den 7/5 för mig är det en stor grej men det verkar inte vara samma grej för killen, han är inte den romantiska typen. Blir vår förlovning "tråkigare" eller "mindre viktig" eftersom det är ett gemensamt beslut? Han har väl fortfarande chans att "fria" även om vi är förlovade?

• Svar på tråden Förlovning, vems beslut?
  • mirtini_86

Eftersom vi förlovar oss på en måndag och det inte är överraskande för någon av oss, vad kan jag överrraska med eller planera för att göra dagen ännu mer speciell? Lite tips motages gärna

• anne på grönkulla

Det finns faktiskt inga "ska" runt en förlovning, det är en sak helt mellan partnera som ingår den. Om man kollar runt här finns det nog nästan lika många sätt som det finns par - och alla blir lika förlovade av det!

• Fru Cinderella

mirtini_86
    Vi hade först picknick när vi förlovade oss, helt planerat sen överasskade jag med att ha bokat bord på restaurang där vi fick champange och överasskningsmeny.

Men hmm.. ni kan ju ha picknick på vardagsrumsgolvet

Mysa i badkaret.. (Vore lite kul o förlova sig i badkaret faktiskt)

Finns hur många idéer som helst!

• mirtini_86

En dum fråga kanske, men kan man byta ringarna på säg fradag men ändå ha måndagens datum i ringarna?

• Fru Cinderella

mirtini_86
    Klart ni kan om ni vill, det finns absolut inga måsten!

• ~vinterbrud~

Klart det inte blir tråkigt eller "mindre viktigt" pga att det är ett gemensamt beslut!

För mig innebär en förlovning att man planerar/avser att gifta sig med varandra. Jag tycker personligen att DETTA är den stora grejen. Inte själva frieriet.
    Om förlovningen sedan blir följden av att ena parten friar, eller man man bestämmer detta gemensamt - det spelar väl ingen roll?!

• rosesarered

Ja, det är nog olika för alla par..
    Hmm eftersom du skriver att du hittills fått tjata om att ni ska förlova er så skulle jag nog inte förvänta mig ett frieri, han kanske inte helt enkelt är den romantiska typen? Om du går och väntar på ett frieri så riskerar du nog bara att bli besviken. Varför kan du inte själv fria istället om det är viktigt för dig?

Vi hade pratat lite smått om förlovning på nivån " Kan du tänka dig att förlova dig nångång" osv.
    Han visste att jag ville och jag visste att han ville, dock inget bestämt.
    Så råkade det sig så att han friade och jag blev väldigt glad och överraskad. Har nog aldrig sett honom som den romantiska typen men där fick jag

Vi ville båda göra något extra den dagen vi tog på oss ringarna så vi tog in på hotell.

Fru Cinderella,

vi förlovade oss i badkaret:) Nakenförlovning alltså;)

• majsanna

Vår förlovning var ett gemensamt beslut utan något frieri. Dock fick jag ett frieri på alla hjärtans dag i år, vilket jag inte hade förväntat mig eftersom vi varit förlovade i fem år. För min del hade det räckt med en gemensam överenskommelse för giftemål också. Men att min blivande gick ner på knä var ju inte helt fel heller

• Fru Cinderella

rosesarered
    Ohh.. sexy ;)

• Duchess

Jag har nog aldrig riktigt förstått den här "jag-väntar-på-att-han-ska-fria-på-riktigt"-prylen :)

Jag och m2b pratade om framtiden för vår relation redan från början, och det var självklart att vi skulle förlova oss, flytta ihop och gifta oss om relationen utvecklades väl. Det gjorde den :) Ingen av oss har friat till den andre. Vi tar besluten om vår relation tillsammans, gärna i dagsljus och diskbänksrealism. För oss blir det bättre på det viset.

Svar på tråden Förlovning, vems beslut?