• Brud 4 augusti

Nervös inför möhippan!? Fler som känner så??

Satt just och funderade över den kommande möhippan och fick en stor klump i magen...jag blir lite nervös faktist, så mycket saker som man funderar över, tänk om det blir en dag när man inte kan helt enkelt!? Tänk om de kommer och ska kidnappa en en lördagsmorgon när man fortfarande går runt i morgonrocken och inte hunnit in i duschen än? Så många saker att tänka på...är inte någon paqrtyprinsessa precis så jag hoppas på en rolig möhippa och ingen förnedrings eller fylle hippa... Mina tärnor har börjat ge mig lite hintar om, "vänta bara"...Givetvis är jag jätteglad för att de engagerar sig i att ordna en hippa för min skull, men tänk om det inte alls blir något som jag vill? Jag skulle bli både arg och ledsen om de t.ex. klär ut mig till en bebis i bara bh och en vuxenblöja och godisnapp och skickar ut mig på stan (har hört talas om en sådan hippa :( ) Fler som känner som jag? Som både är glad men ändå lite oroliga för sin hippa???

• Svar på tråden Nervös inför möhippan!? Fler som känner så??
  • Lainan

Jag blev hippad i lördags och jag gifter mig 12 maj. Hade hur kul som helst!

(Hela historien finns på min hemsida levine.weddingannouncer.com under Möhippa... )

• lindza

Vi gifter oss 25 aug o jag vet att det planeras så den kan nog komma när som....

• 20071231

Jag litar helt & fullt på mina vänner däremot kan jag känna "oro" över min m2b`s svensexa då hans bestman ofta strular till det på ett eller annat sätt...

• HalmstadNilla

Lainan. Verkade ju hur kul som helst!
    Tyvärr har jag inte jätte många tjejkompisar i stan med vana av möhippor men det löser sig hoppas jag..

• Lainan

HalmstadNilla
    Kan tillägga att det var första möhippan för samtliga tjejer som deltog i min. Blev förvånad över hur otroligt proffsigt de skött allting, med tanke på att de inte har någon erfarenhet av möhippor.

• HalmstadNilla

oj! Grymt avancerat ju! Jag tror inte mina vänner kommer va lika duktiga...

• Brud 4 augusti

Hur långt innan är det vanligast att man blir hippad????

• Bens wife

Jag gifter mig 5 maj och blev hippad i lördags. Jag var superorolig innan, men det hade jag inte behövt vara. Mina vänner känner mig och jag gjorde bara mysiga grejor.
    Jag bad min sambo säga innan när jag skulle vara påklädd. Han sa " det kan vara så att min mamma kommer förbi imorgon vid halv tio för att lämna några saker, så då är det bra om du är uppe och påklädd". Han avslöjade egentligen inget och jag kunde salppna av och veta att jag hann få på mig lite kläder innan. Själva dagen förstod jag själv innan att det skulle bli...

• Bens wife

Alltså innan han sa nåt över huvudtaget...

• förhoppningsis

Brud 4 augusti

lite olika, det brukar bli en dag när så många som möjligt kan...

När det gäller min M2Bs svensexa så har jag bett att de lägger den i maj eftersom vi kommer vara borta mycket sen och ha massa saker att fixa, (gifter oss början av juli) och det är mycket som ska hinnas med sista månaden. Dessutom hinner ev blåmärken försvinna *s*

• MhjärtaJ

Jag är mer orolig att jag och min sambo inte ska få nån möhippa/svensexa...
    Ingen av hans kompisar eller bror har nämnt nåt för mig o min syster o mina vänner är så upptagna med sitt....
    Vi gifter oss om en månad...bara 4 helger kvar varav en vi inte är hemma...

• Bens wife

Men kära vänner, det är just det, man SKA inte veta om nåt innan Mina vänner slutade ringa etc veckan innan, så det var ganska tydligt. De var rädda att försäga sig om vi skulle ses...

• förhoppningsis

liteorolig för min sambo har inte så bra koll på vilka helger jag är borta och inte så trots att jag försöker "tvinga" honom att skriva in allt sånt i almanackan så gör han inte det. HUr ska då ev stackars möhippeplanerare kunna göra nått?

• AnnaElefant

jag kidnappade min væninna, vi skulle fika... så ni som inte har några helger kvar kanske ska funderar på vem som har føreslagit att ni ska bort!

mannen blev "kidnappad" av cateringpersonalen, ett møte om något vin och køtt...

en kollegas frus sømmerska ringde och bokade om en provtid

møjligheterna ær OÆNDLIGA før kidnappningar och jag lovar att era vænninor har bættre koll på var ni ær æn era blivnde mæn ;)

• HalmstadNilla

haha.. jag har världens sämsta jobb för en möhippa... Är timvikarie så d kan ringa in mej me en kvarts varsel. Inte så himla lätt för dem att planera nr jag inte vet själv när jag jobbar... Ska bli kul o se hur det går..
    Känner jag dem rätt blir det först ett par dagar innan för de glömmer bort det innan dess... M2bs svensexa kan nog däremot bli ruskigt kul då hans bröder är väldigt uppfiningsrika!

• N&N

Vi gifter oss 070707 och jag har redan fått två skumma paket, med tygbitar och meddelanden som "nu är det nära"... ska bli hur kul som helst!!

Tror inte man ska tänka på sin hippa på ett negativt sätt, oroa sig för mycket, utan bara lita på sina kompisar och vara glad över att de tar sig tid och ork att göra något för en. Tänk att få en heldag + kväll med sina bästa vänner, en överraskning! Det är inte alla som får det och jag längtar verkligen.

• förhoppningsis

N&N
    vi gifter oss samma dag och jag har inte hört ett ord eller fått en enda hint

• N&N

>>förhoppningsis

Vet du, jag är säker på att min syster (som håller i möhippan) är väldigt tidigt ute... hon är värsta planeringsmänniskan och jag hörde en fågel viska att mina kompisar tycker hon är lite väl på redan med möhippan... men hon vill att det ska bli kul och bra så de ställer upp :) Tror nog att du kommer att bli överraskad...

• förhoppningsis

håler ju på att planera min blivande makes svensexa för fullt...

• Stora A

Vet att det planeras för fullt! Har dock ingen aning om när det blir! Och det gör mig jättenervös! Är världens största kontrollfreak så detta är nog nyttigt för mig, som terapi ungefär! :=D

Gifter mig den 9 juni och de har lovat att inte köra den i juni då vi kommer att ha massor att gör då vi ihar brölloppet på annan ort än hemma... men utöver det har jag INGEN aning...

Svar på tråden Nervös inför möhippan!? Fler som känner så??