• nougat

Någon som ska gifta sig i Hudiksvall 2007??

Vore kul att få kontakt med några som gifter sig i Hudiksvall eller runtomkring under 2007
    Själv gifter jag mig 14 juli på Köpmanberget.

Hör av dig vet já!

• Svar på tråden Någon som ska gifta sig i Hudiksvall 2007??
  • Nicky 2

Min ska få en secret box...
    Idag var ingen rolig dag.
    Har köpt underkläder o provat till klänningen o de passade jättebra då...
    Men nu har sömmerskan gjort vissa ändringar, sytt in vid bysten o nu passar inte bh... usch börja leta det nu igen.
    Vad ska ni ha på er under?

• Kalar

Vi tänkte också skriva nåt om varje gäst i festprogrammet men vi kommer inte rimma eller så. Jag var sugen på att göra en speciell dans men sambon vägrade. Får nöja mig med vals istället. Känns samtidigt ganska skönt att ta en relativt enkel dans.

Här är en rolig sak som jag har hittat på BT: Under alla tallrikar hade vi lagt ett meddelande i ett kuvert. I några kuvert hade vi lagt ett uppdrag. T.ex: Beröm den goda "kycklingklubban" som då självklart inte fanns. En annan fick uppdraget att ta en bit gravad lax och säga: men den här är ju rå, och sedan gömma den under ett ljus. Det blev superlyckat. När han med uppdraget med kycklingklubban gjorde sitt uppdrag blev det alldeles tyst runt omkring honom, sedan börja folk säga kycklingklubba! fanns det kycklingklubbor?

Vi skrev så här:
    Uppdrag under middagen:
    Du får här ett ord som du skall lägga på minnet, du vet aldrig när ordet kan komma till användning, ditt ord är: Solros

Uppdrag under middagen:
    Ta en bit gravadlax håll upp den så dina bordskamrater ser, säg att den är rå och göm den under ett ljus.

På kuverten skrev vi HEMLIGT. När vi hälsade alla välkomna berättade vi också att alla hade fått ett kuvert som de skulle läsa och att de inte fick prata med varandra om vad som stod i.

Här kommer det flera uppdrag:

Säg till din bordsgranne: det där ser gott ut, ta en valfri smakbit från grannens tallrik.

Upprepa vad din bordsgranne säger

Skär med kniven på fel sida och klaga över att den är slö.

Småprata med bordsgrannarna om brudparet, envisas med att kalla bruden eller brudgummen vid fel namn. (om personen som har fått uppdraget känner bruden, skall den alltså säga fel namn om brudgummen)

Knacka i glaset, res dig upp och säg: jag är ingen talare så därför låter jag bli.

Detta är jag lite sugen på att göra men det är en del jobb med det så vi får se om det finns tid....

Till morgongåva vet jag inte vad det blir. Kanske en fotbollsresa till Italien eller England.

Oj, blev lite långt....

• Kalar

glömde bort att skriva att under klänningen kommer jag ha en axelbandslös beige BH som jag har haft sen tidigare och sen ett par vanliga sköna trosor till. Byter om på kvällen när vi kommer på hotellet istället till nåt snyggare.

Nicky 2 - tråkigt att underkläderna inte passade.

• nougat

Kalar

Jag tänker göra som dig och ha enkla och praktiska underkläder under klänningen och byta om när vi kommer till hotellet. Köpte underkläderna som jag ska ha sen när vi kommer till hotllet i Eskilstuna. Är här nere nu för att göra klart en uppsats. Har även köpt en ring som jag ska ha på höger hand här nere, det är en tjej som heter Linda som gör sina egna smycken, jätte fina. Och sen köpte jag ett halsband i E-tuna som två tjejer i göteborg har gjort. Kul att köpa något som inte "alla" har. Det finns så mycket gulliga butiker i gamla stan.

Tack för tipsen på uppdrag, super skoj, dom ska vi använda. Ett uppdarag som vi tänkte ha är ett en gäst ska få ett paket och i paketet ligger en sax och en lapp. På lappen står det att personen har under middagen på sig att gå till "Bernt" och klippa av hans slips för den är så gräsligt ful. Vi har så klart bytt slips på "bernt" innan men det vet ju inte den som har fått updraget om.
    Det hade varit jätte lyckat på ett annat bröllop.

Morgongåva ska min få en Secret box. Har planerat att jag ska först till frissan och göra en provuppsättning, efter det åker jag till Sundsvall och går en timmes sminkkurs på make up store och sedan träffar jag fotografen som håller till i S-vall. Jag får sedan en cd-skiva av henne så jag själv kan välja i lugn och ro vilka bilder jag vill använda och sedan framkalla.
    Har tänkt att han ska få något litet till men jag vet inte vad än.

Vet ni vad era m2b ska få göra på deras svensexa? Ja just ja...nicky 2 ni kommer väl inte ha någon eftersom ingen vet om det. Är det något som du tror att ni kommer att sakna?

Oj då nu blev mitt visst oxå väldigt långt

• nougat

Nu har det varit tyst här inne länge.
    Hur går det för er?

Här har det stått stilla i fyra veckor men nu är jag hemma i Hudik igen å nu är det mycket som ska göras. Har suttit med festprogramet hela dan idag och bordsplaceringen, så nu är jag lite små trött på de. Mycket som ska göras och tiden bara springer iväg. Köpt och fixat ringarna nu...känns jätte skönt, det var över två tusen kronor dyrare att köpa samma ringar i Hudik motför E-tuna. Det är mycket tycker jag.

• Nicky 2

jodå, det går .På lördag är det dags.Kan inte fatta, det känns som det är hur mycket som helst kvar att göra.
    Har måst sy in klänningen ytterligare då jag har gått ner några kilo av all stress. Ska hämta den imorgon....
    Enda problemet nu är väl att mina släktingar kommer redan dan innan och ska sova över och stressa runt. hade helst varit i fred med m2b o tagit det lugnt dagen innan. men men...

• nougat

Nicky 2: oj oj oj...då är det nära, vad spännande. Å det är fortfarande ingen som vet att ni ska gifta er?
    Jag önskar att jag kunde gå ner några kilo för min klänning sitter i det tajtaste laget, men min kropp verkar inte tycka som jag. Är allt klart nu eller har ni saker som fortfarande måste fixas?
    Du måste berätte efteråt hur allt gick och var ni var osv...är så nyfiken

Ha en underbar bröllopsdag!!

• Nicky 2

Tack!
    Jodå de närmaste släktingarna vet, och en väninna som hjälper mig men annars inga fler, som jag vet iallafall.
    Just nu känns det som att inget är klart!!!!
    Nej då, det enda som återstår är att hämta klänning o fixa lokalen på fredag.
    Tänk att man ska vara så hispig,
    Ska ta en öl o försöka varva ner.

• nougat

Det låter som en jätte bra idé, själv ska jag iväg och jobba inte lika roligt...men men

• Kalar

Kul att tråden har tagit fart igen. Och vad spännande Nicky att det snart är dax! Hörde att det skulle bli bra väder till helgen!!! Hoppas ni får det riktigt riktigt roligt!

Har haft lite uppehåll i planeringen några veckor men nu måste vi dra igång igen. Tyckte allt kändes jättelungt tills jag insåg att det var ca 2½ månad kvar! Köpte ring i början av veckan i Västerås (där jag jobbar) och lyckades träffa in när de hade medlemsdagar och fick 25% rabatt!!! Kändes bra att nåt blir billigare än planerat...

• Nicky 2

Äntligen gifta!!!
    Dagen blev helt UNDERBAR!!
    Överraskningen läckte inte ut, alla såg ut som fågelholkar när vi gled upp till festen i en gammal jänkare.
    Vädret var helt underbart det med!
    Allt blev jättelyckat, enda nackdelen kan tyckas var att dagen gick alldeles för fort. Hade gärna fortsatt dan efter. Så som alla andra här på BT har sagt - stanna upp o verkligen NJUT!! ( fast vi lyckades nog med det med)
    Lycka till alla ni som har allt erat kvar!!
    OBS, måste frågaa ang. detta med tackkort- hur gör man, skickar men de till frissa, florist ect eller går man dit personligen ?

• Kalar

GRATTS!!!!

Vad roligt att ni fick en bra dag! Visa gärna bilder om ni har....

Jag tror inte att det spelar någon roll om de får tackkortet per post eller om ni delar ut det personligen. Tror att de kommer bli lika glada vilket sätt ni än väljer.

• nougat

Ett jätte stort GRATTIS!!

Berätta gärna mer, är så nyfiken.

Nicky 2 jag måste hålla med Kalar att man blir nog lika glad vilket ni än väljer.

Nu är det en månad kvar för oss...jag kan inte fatta att det har gått så fort.
    Var på ansiksbehandling och när hon tittade på min hy sa hon att jag inte skulle stressa så mycket för det visade sig på min hy...de va inge roligt att höra men säkert sant...ska nog försöka att kola ner mig lite...än är det gott om tid kvar :-s

Svar på tråden Någon som ska gifta sig i Hudiksvall 2007??