• nougat

Någon som ska gifta sig i Hudiksvall 2007??

Vore kul att få kontakt med några som gifter sig i Hudiksvall eller runtomkring under 2007
    Själv gifter jag mig 14 juli på Köpmanberget.

Hör av dig vet já!

• Svar på tråden Någon som ska gifta sig i Hudiksvall 2007??
  • Kalar

Tyvärr så är mina sminkkunskaper i princip obefintlig, annars så hade jag gärna gjort det själv....

Var lite orolig ang Statt så jag kollade upp Hotel Hudik men det var nästintill fullbokat så vi får ta Statt ändå. Känns lite trist att rekomendera ett halvsunkigt hotell.

Vi ska köpa chokladskålar från chokladaffären i Gallerian i Eskilstuna som vi sen ska fylla med chokladbotten och jordgubbsmousse. Min syster kommer sen dekorera bakelserna och skålarna.

Måste vara roligt att ha en kompis som sjunger på bröllopet (som dessutom är duktig på att sjunga!) .

Maten på Parkhyddan kostar ca 300 kr har jag för mig. Då är det 3-rätters med kaffe och brudskål med mosserande. Vin kostar 175 kr/flaska. Helt ok priser tycker jag.

Vart kommer ni att vara?

• nougat

Jag tror att jag som har jobbat där ser på stället som mycket värre än vad det egentligen är.

Era chokladbakelser låter ju helt underbara...blir lite avis ..jag älskar choklad.

Vi ska vara i Idenor på PerJans gården. Det är en gammal hembygdsgård som ligger väldigt fint och är otroligt charmig. Vi ska ha våran dukning ute på logen och ha ett större partytält utanför.
    Vi ska använda oss av catring, Delikatessbutiken. Det kommer att bli buffe för oss, men vi fick mycket mat för en lagom summa.
    Vi var till Tyskland och köpte alkoholen, det blir mycket billigare så.

Här är våran hemsida som du kan titta in på om du vill.

• Nicky 2

Hej,
    En till som ska gifta sig i Hudik.
    2/6.
    Skrev ett tidigare inlägg o sökte folk, så det verkar vara ganska få kring udik som är inne här på BT.
    Har bokat Fia på Blå salongen till hår o Color Box till make.
    Ville ha Philippe som fotograf, känner honom lite grann, men tyvärr var han upptagen, sådet blev Roger på Vip foto.
    Någon som känner till honom?
    Buketten ska Charlotte på Florist design göra, jättegullig tjej.
    Hur långt har ni kommit i planerandet annars då?

• nougat

Hej Nicky 2, vad kul med en till på tråden

Jag har träffat Roger och sett en hel del av hans blider och han verkar väldigt duktig, så det kommer nog att bli bra.

Vart ska ni viga er och vart ska ni ha eran fest?

Vi är just nu mitt upp i att få in anmälningar från våra gäster. Efter det så blir det till att göra "klart" festbrogrammet. Vi ligger ganska bra i planeringen, det är bara mycke små grejer som ska göras.
    Fast vi har ju kanske det viktigaset kvar...vi har inte hittat någon ring till mig än Det är jätte svårt, men vi jobbar på det

Hur går det för dig då?

• Nicky 2

Detaljerna är hemliga efterom vi viger oss i hemlighet o har en överraskningsfest efteråt.
    Ligger nog ganska bra till i planeringen, förutom att inbjudningarna till festen inte är skickade ännu. Men som sagt.. det är ju bara till en fest så det är väl inte så bråttom, ska skickas snart.

• Kalar

Nicky 2 välkommen hit!
    Jag har sett flera på BT som har rekommenderat Roger så han är nog bra.

nougat
    Det är Delikatessbutiken som gör maten på Parkhyddan också.

Jag var inne på er hemsida (jättefin föresten), så kollade jag på era foton för att se om det var nån jag kände. Och jag har gått i samma klass på gymnasiet som er toastmaster, Sofie!

Vi ska skicka ut inbjudningskorten om ca 2 veckor och det känns som vi ligger ganska bra till.

• nougat

Nicky 2
    Vad spännande. Å vad jag aldrig skulle kunna hålla något så här stort hemligt...spelar ingen roll hur mycket jag skulle vilja...är lite av en prat bubbla Jag försttår om du inte vill berätta något som kan avslöja vilka ni är eller så men det vore jätte kul om du berättade lite om hur det går för er å så, sånt som är "risk fritt".

Kalar
    Vad kul...det är min syster, hon är 5 år äldre än mig. Det är hennes flickor som ska vara brudnäbbar.
    Vad spännande med inbjudningskorten, jag tyckte det var lite pirrigt att skicka iväg dom. Våra gäster har fram till sista april sen ska de ha svarat.
    Jag tror att dom som ska göra eran mat är delikatesskockarna och vi ska ha delikatessbutiken.
    Hon som ska göra våran mat har en liten butik som heter Delikatessbutiken och den ligger där 53:an låg förut.

Har ni kommit på något roligt som ni ska göra för era gäster? Vi håller på och funderar på olika saker som vi skulle kunna göra men det är svårt.

• Kalar

Nicky 2 Ja, berätta gärna om sånt som är riskfritt.

Nougat

Visste inte att Sofie hade barn. Flyttade ifs från Hudik för ca 8 år sedan så jag har inte så stor koll längre..... Du får hälsa till henne från mig (Karin)....

Aha, ja det är Delikatesskockarna som ska göra vår middag. vart ligger 53an nu? Gick förbi där när jag var hemma i påsk men jag tänkte aldrig på att dom hade flyttat. De hade ganska bra fika har jag för mig...

Vi har redan lämnat ut några inbjudningskort när jag var hemma senast men bara till familjen. Vet redan nu att några kommer att tacka nej vilket känns lite tråkigt. men visst ska det bli spännande att skicka ut inbjudningarna.

Vi har inte riktigt bestämmt nåt skoj än men är lite sugen på att ha frågesport om oss. Vi hade en sådan på sambons 30 års fest där de tävlade om vem som var A:s bästa kompis. Det roliga var att min syster vann och inte någon av hans närmase kompisar. Har även lite fundering på att ha musiktävling där man spelar en låt och gästerna (som är uppdelade i lag) får gissa på vem artisten/bandet/låten är.

Sen kommer vi även skriva om gästerna i festprogrammet.

Eller menade du nåt skoj som ni skulle göra/spexa för gästerna?

• nougat

Haha, världen är verkligen liten. Sofia hälsar tillbaka och grattar dig till ditt giftemål, träffade henne igår.

53:an ligger nu vid Color Box.

Ja det var det jag tänkte mig.
    Vi funderar på att ge gästerna uppdrag under sina tallrikar, som dom ska göra under kvällen för att lyckoönska oss. Vet inte riktigt om vi kommer att anväda det, kanske blir för rörigt. Vad tror ni?
    Vi är även jätte sugen på att lära oss någon dans som skulle verkligen chocka gästerna men vi hittar inga danslärare i stan, så det verkar som att det kommer att bli ett problem. Har även tänkt oss att vi ska skriva något personligt om alla i fest programmet, men det är riktigt svårt. Ingen av oss är mycket för rim eller så.

Har ni kommit på vad ni ska ge eran m2b i morgongåva?

Svar på tråden Någon som ska gifta sig i Hudiksvall 2007??