• Bedbug

Bröstfixerade brudar?

Jag förvånas var gång jag är inne på bröllopstorgets forum över att det bara pratas om plastikoperationer i vissa delar.

Så jag måste ställa frågan: vilka är ni? Är ni blivande brudar som vill bli stora och fina upptill inför ert bröllop eller har ni bara hamnat här på bröllopstorget ändå?

Ni får gärna vara här för mig i vilket fall men det borde väl finnas forum enbart för bröstfixerade flickor som inte planerar bröllop?

Mest bara nyfiken...

• Svar på tråden Bröstfixerade brudar?
  • snuttungen

Alltså,

jag förstår inte riktigt... Om man kollar menyn här intill så upptas största delen av denna website av bröllopsdiskussioner. Sedan finns ju debattforumet, och där ligger rubriker som kroppen, hälsa, övrigt osv. För mig indikerar det att det är okej att diskutera annat än bröllop på denna sida. Vem är jag; jo jag hittade hit förra året när jag skulle gifta mig, och sedan blev jag kvar, hänger mest på debattforum eftersom bröllopet redan är avklarat. Det är så härligt att få diskutera med alla trevliga tjejer på denna sida...
    Är det någon som har klagomål på diskussionsämnena så måste man nog vända sig till webmaster som har lagt in andra rubriker än bröllop på denna site.

PS Jag gifte mig förra året, ska göra en bröstop i år, så det är inte pga bröllopet utan för att jag själv vill detta.

Kram till er alla

• Snart_FruL

Jag känner att jag vill förtydliga mitt inlägg.

När jag skrev diskussionsforum så skrev jag fel jag menade debattforum.

Det är helt ok att det som diskuteras här diskuteras. Jag tyckte bara det var lite märkligt att det som verkar diskuteras mest är plastikoperationer, bantning och sex.

Att nåt är märkligt betyder inte att det inte är ok. I alla fall gör det inte det för mig.

Sen kan man ju fråga sig om det verkligen behöver finnas 20 trådar som alla handlar om bröstoperationer. Det kanske det gör, men det är i mitt tycke rimligt att i alla fall få ställa frågan.

Sen är det ju lite kontstigt att så många här tar en enkel fråga som kritik. Sen är det i alla fall i mitt tycke en milsvidd skillnad mellan att ställa en fråga och att hoppa på något.

• kentfantast

Bröstfixerad? Jo, det kan man väl kanske säga... Jag letar alltid efter en bh som ska få mina att se MINDRE ut! Eller som ska få dem att sitta uppe utan axelband! Ett livstidsprojekt. Och nojjig är jag över att amma, för då blir de kanske ÄNNU större! Folk tycker inte att de ser så himla stora ut, men i helgen köpte jag en bh i stl 65H...

• algit

Jag hamnade här inte för att jag skulle gifta mej utan för att jag skulle operera brösten och sökte på internet efter information.
    Då hittade jag en massa likasinnade kvinnor och det var underbart att få prata av sej och fråga tusen dumma frågor.
    Och efteråt kändes det lika bra att kunna hjälpa nya.
    Att det blev just här tror jag är en slump inte för att jätte många opererar sig just till bröllopet.
    Men varför inte då vill man vara extra fin.

• Minoo

E det bara jag som gjort förminskning? :D :D
    Hamnade här på BT bara för den sakens skull.

• Balinda

Minoo

jag med har förminskat..

• Maddisen

Minoo och Balinda: Jag med

• kentfantast

Minoo:
    Jag lär ju behöva förminska när jag ammat... Berätta - hur var det?

• Minoo

Helt underbart!!! :)
    Allvarligt talat så gjorde det inte det minsta ont, konstigt nog. Det jobbiga var efteråt när man skulle hålla sej stilla och inte lyfta armarna.
    Jag var ju jättenojig innan ifall det skulle göra ont men de på kliniken sa att oftast så har man inte ont, kan ju bero på hur man lägger snitt och så.
    Det var ca tre månader sen jag gjorde operationen och allt har varit problemfritt! Det kan ju bli komplikationer efteråt men det e ju inget man kan veta i förväg så den chansen får man ta.
    Jag e nöjd med mina mindre och fastare tuttar. :D

• kentfantast

Vilken dröm det skulle vara om man kunde köpa en bh för under 200 kr... Nån söt på typ h&m eller nåt...

Vad fick du betala, Minoo?

• Minoo

Inget landstinget gick in och betalade! Hade ju inte problem med stora tunga bröst, ont i nacke osv, utan att de var olika stora, men de gick in och betalade ändå. Annars ligger väl sådana operationer på ca. 20-40 000 kan jag tro. Vet ej säkert, nån annan kanske vet?

• Bedbug

Har varit sjuk ett tag och inte kollat nätet.
    Wow, vad det har skrivits i denna tråd!

Någon av er tyckte att det borde vara webmasterns bekymmer att ta tag i trådar som inte handlar om bröllop (det står ju nämligen i forumsreglerna att det är bröllop som forumet ska handla om). Det tyckte jag med och mailade lite med en sådan. Denne tyckte dock att den regeln var det inte så noga med. (Gissar att det skulle bli för mycket jobb för dem att försöka rensa i detta nu...)

Men om vi (som stör oss på att det enda som verkar vara intressant att diskutera om en kvinnokropp är hur man ska ändra den för att passa in i ett sjukt ideal) är en minoritet så får vi väl helt enkelt se detta som ett svar och uttrycka vår åsikt någon annanstans.

Tack för ordet och många svar.

• kentfantast

Bedbug:
    Det blir väl så att folk här inne blir lite som ens vänner - man börjar men en gemensam sak men sen pladdrar man plötsligt om allt möjligt... Rätt trevligt tycker jag faktiskt...

• wynn

Bantningstrådarna verkar dock ännu mer frekvent förekommande än bröstförstorings-trådarna. Det känns som om "alla" blivande brudar "måste" gå ner si och så många kilon för att komma i brudklänningen senast det eller det datumet...

Men jag dömer inte, folk får diskutera vad de vill. Dock håller jag med om att bröstförstoring kanske inte är det första man tänker på i samband med ett bröllopsforum... Viktminskning för att komma i brudklänningen känns i så fall mer "relevant" (för de som anser sig behöva det alltså). Men bara en nyfiken fråga: det måste väl finnas snygga brudklänningar även för lite större kroppar? Eller var alla "ni" som skrivit i såna bantningstrådar, jättestora när ni bestämde er för att gifta er?

OBS ingen kritik, bara en undran

Svar på tråden Bröstfixerade brudar?