• Tomtemor

OT: Får man tillbaka på skatten ?

I fjol vid den här tiden minns jag att man kunde gå in på skatteverket och se om man skulle få tillbaka på skatten ! Är det ngn som vet hur man gör och om det går ?? Hittar inget som passar !

• Svar på tråden OT: Får man tillbaka på skatten ?
  • Slarvmaja

Jag är nog knäpp, men VAR på skatteverkets hemsida hittar man detta? vad ska jag välja när jag loggar in med bankid?

• klurifax

Under E-tjänster finns en rubrik som heter inkomstdekleration, välj den! Det finns många vägar att hitta "rätt" detta är ett...

• Slarvmaja

yeah!!! nu hittade jag. 10 lax. Hur ser man när det är dags att få dessa?
    Hoppas det inte ändras tills dess..

• klurifax

Om man deklarerar på nätet eller sms eller telefon, får man pengarna till midsommar!

• Söderbröllop

JAAAAAAAA! Pengar tillbaka!!!

Vilken god nyhet, tack för tipset!

• Marskatt

Jippi! Får tillbaka nästan 5 000! Passar ju bra när vi ska till att köpa möbler till nya huset! Nu ska jag sova gott!

• Pumpkin

Tillägg till det klurifax skrev: Man måste även anmäla bankkonto för att få pengarna innan midsommar.

• klurifax

~Norrsken~
    Så sant så! Här lever jag med illusionen att "alla" har anmält konto! *fy på mig*

• Pumpkin

klurifax: Hehe, lätt hänt när man själv varit så smart

• Fröken Malm

Usch, måste betala 1700...

Men sambon ringde precis och han får tillbaka 15 000! Heheheh *gnider händerna*

• Lilla Li

Får jag bara fråga en snabb sak - jag tror inte jag har fått mina deklarationspapper. Har alla fått det? Kan man skicka efter det på nåt sätt?

• Fröken Malm

Lilla Li,
    Jag har heller inte fått mina, men de kommer! Jag var inne på nätet och kollade....

• Pumpkin

Papprena ska vara färdigutskickade den 15/4, se de kommer

• A n n i s e n   25/8 - 2007

IHHH, jag får tillbaka 16 528:-. preliminärt...
    Underbart

• ladymarmelade

Jag är nog riktigt dum, men jag fattar inte vart man ser om man får tillbaka eller får restskatt??
    På min sida är det sista som står "Slutlig skatt".
    Hjälp mig, jag är så nyfiken så jag håller på att krypa ur skinnet :D

• discodivan

tjoho 4500 rakt ner i fogdens ficka

• A n n i s e n   25/8 - 2007

ladymarmelade

Om jag inte minns fel går du in där det står skatteuträkning också trycker du där det står nästa (på en pil) typ 2 ggr så kommer det fram..

• ladymarmelade

A n n i s e n 25/8 - 2007

Tack, nu fattade jag!

• 26maj2007

man började skicka ut deklarationer den 15 mars och alla ska vara ute senaste den 18 april.

lämnas in senast den 2 maj.

Svar på tråden OT: Får man tillbaka på skatten ?