• Tomtemor

OT: Får man tillbaka på skatten ?

I fjol vid den här tiden minns jag att man kunde gå in på skatteverket och se om man skulle få tillbaka på skatten ! Är det ngn som vet hur man gör och om det går ?? Hittar inget som passar !

• Svar på tråden OT: Får man tillbaka på skatten ?
  • anne på grönkulla

Jag kan med e-leg från banken nu se vad jag ska få tillbaks - men det är ju inte säkert att det preliminära beskedet gäller när man börjar dubbelkolla.

Har du gått in på rätt ställe, Cinderella?

• bröllopstjejen

Jag fick oxå min...deklarerar man på nätet så har man pengarna innan midsommar väl?

• Fru Cinderella

APG

Hmm.. kanske inte får något då :(
    jobbade visserligen inte så mycket förra året.. när bryts skatten för nästa år?

• Balinda

ja du ska kunna se det cinderella. tredje sidan på skatteuträkningen.

• BT brud

BALINDA?
    menar du att man ska kryssa i den rutan
    "jag har gjort en egen skatteinbet"
    eller miljö/ rot?

måste man först deklare klart innan man kan se hur mycket man får tillbaka .
    Va jag minns förra året kunne man se direkt?
    Ursäkta f alla frågor

• Balinda

BT brud
    nä det e bara att trycka fram på pilen. du ändrar ingenting förrän du skirver under elektroniskt.
    kryssa inte i något bara trycka på pilen...
    fungerar det?

• Pumpkin

Om man inte kryssar i några rutor utan bara klickar "Nästa" så kommer man fram till där man kan se om man får tillbaka något.

• Pumpkin

_Cinderella_: Det räknas väl årsvis? Från nyår till nyår?

• BT brud

TACK Nå ser jag, man är ju lite rädd får att bara trycka

• anne på grönkulla

Om man har gjort avdrag eller inbetalning kan man ju kryssa i det men vill man inte ändra nåt nu utan bara tjuvkika lite så kan man trycka fram till "nästa" utan att kryss i alls. Då får man deras preliminärbesked så som det kommer stå på papprena när de kommer i brevlådan.

Svar på tråden OT: Får man tillbaka på skatten ?