• Safira

ägglossning - mens

Jag var hos gynekologen 1 mars för att få recept på minipiller; då gjorde han också en ultraljudsundersökning och kunde konstatera att jag var "mitt i ägglossningstid". Blir lite orolig att jag inte fått mens än då... det var ju 2½ vecka sen. Gravtest visar negativt. Kan gynekologen ha sett fel vad gäller ägglosningen?? Kan mensen bli försenad om man är orolig eller är det bara själva ägglossningen som kan styras av det? Alltså, jag borde ju ha haft ägglossning den 1 mars, men kan mensen bli sen p g a nervositet?

• Svar på tråden ägglossning - mens
  • Safira

Ganska regelbunden. Det är just för att jag vet när jag hade ägglossning som jag verkligen tycker att den borde komma - om det nu alltid är 14 dagar efter - annars, med tanke på hur mina cykler brukar vara, så borde den komma ungefär på torsdag.

Kan gynekologen menat att jag borde få ägglossning ungefär inom en vecka när han sa "du är mitt i ägglossningstid" eller tror ni han menade att jag hade ägglossning just då han tittade på ultraljudet??

• Safira

Hur som helst har jag köpt ett test nu och ska ta det imorgon bitti, då borde det vara säkert att testa.

• Firestarter

Har svårt att tro att han kan se det genom ett ultraljud. Han kanske såg att det var på gång. Tror inte att han menade att Idag har du ägglossning.

Anledningen varför jag frågade om du hade regelbunden mens är för att man kan ha små blåsor på äggledarna som ser ut som små ägg.
    Men om du har regelbunden är det nog inga problem.

• Safira

Hm, undrar bara vad han menade då med att det är på gång? Inom en vecka? Vad tror ni? För jag var inte jättenoga med kondom 1½ vecka efter det besöket, eftersom jag trodde att ägglossningen helt klart var över. *dumt*

• Firestarter

Du åt inga minipiller innan du var hos gynekologen??

• Safira

Ska ta ett test om någon timme...

• Safira

Nej, nu ska jag sluta noja, jag orkar inte... känns som att man inte borde ha ägglossning på dag 21, vilket skulle vara den dagen jag kunde blivit gravid.

• Safira

Vad tror ni, borde det vara lugnt? Skulle så gärna vilja bl ilite lugnad...

• Safira

Tack för alla tidigare svar!

• lilla söta fröken fräken

Har du gjort 2 gravtest så kan du vara lugn. Sannolikheten att du är gravid är minimal. Jag tror att du missuppfattat gynekologen och stressat upp dej själv rejält.

• Safira

Jag är verkligen världens nojigaste person... suck. Ska testa i morgon på en dag efter beräknad mensdag. Sen ska jag försöka släppa detta i helgen... ingen mening att oroa sig ändå.

• Safira

Det är bara jag igen... negativt test idag, bra! Har en liten undran bara. Om mensen gått tio dagar över tiden och man är orolig, är det någon mening att låta en gynekolog göra en koll med ultraljud då? Kan han/hon se hur det ligger till då eller är det för tidigt för att se om man är gravid? Vill helst inte gå i ovisshet under påsken, ska resa bort då...

• Safira

Vad skönt, har fått en tid för undersökning hos min vanliga gynekolog imorgon. Någon sorts mens kom i helgen, men det är inte riktigt blod utan bara bruna flytningar (men vanlig mensvärk). Konstigt. Gjorde för säkerhets skull ett gravtest i morse, som visade negativt. Ska bli skönt att kolla upp det imorgon!

• Safira

Var tydligen bara en mellanblödning jag haft, har fått Gestapuran för att få igång mensen...

Svar på tråden ägglossning - mens