• mission impossible?

Kan jag fria???

Jag har väl alltid drömt om att det är mannen som ska fria till mig.. Lite gammalmodig när det kommer till sånt antar jag. Har som haft en känsla av att fririet skulle visa hur mycket han älskar mig och att den som "bara" behöver svara ja är i en mindre utsatt situation rent känslomässigt..

Men jag älskar min pojkvän så himla mycket. Vi är lyckligare än nånsin (båda svävar på rosa moln som luktar deo ) och båda vet att vi vill spendera livet tillsammans, så jag har mina funderingar på att fria på vår treårsdag i juni eller när vi ska på spa-weekend runt sista april.. Men samtidigt vill jag inte stressa honom in i något och tänker man så vore de väl smartare att låta han fria när han känner sig redo??
    Vi har pratat om hur vi ser på giftemål och han har nyss sagt att han efter allt prat vant sig vid tanken och att han inte vill vänta lika länge som han först tänkt.
    Har dock ingen aning om det går för fort fram för honom och om ja skulle få ett nej.

Hur skulle ni resonerat? Har många av er själva friat?

• Svar på tråden Kan jag fria???
  • föralltidhans

Klart du kan fria! För drygt en månad sedan friade jag till min sambo och nu ska vi köpa ringar och förlova oss. känns hur mysigt som hellst.

• Thunberg

Självklart kan du fria! Jag gjorde det förra januari o i juli gifter vi oss.

Jag har också alltid varit lite konservativ o tyckt att han ska göra det. Men när jag träffade rätt man o tiden kändes rätt kändes det viktigare att vi skulle gifta oss än vem som frågade. Han blev jätteglad o svarade ja.

You go girl!

• Fröken Plommon

Coornet:
    Vi ska oxå gifta oss den 9 aug 2008, kul att vi är fler!

• MickeåMaria

Ja här var det också jag som frågade... och snart, i sommar gifter vi oss!
    Det är en härligt pirrande känsla som jag även vi tjejer är värda att få känna!!

Lycka till!

• Coornet

Fröken Plommon:

du är den första här inne som jag sett ska gifta sig då :)

Vart ska ni gifta er? *nyfiken*

• mission impossible?

Åhh.. Tack för allt stöd och alla härliga svar!!

Min enda rädlsa är att han ska känna att jag pressar honom och att han tycker att vi går för fort fram eftersom han just "vant sig" vid tanken på bröllop. Är såå kluven!!

• Fru Cinderella

Men du kan ju fria om förlovning och tillägga att ni självklart gemensamt ska komma fram till om när ni ska gifta er.. det kan ju vara hur många år som helst fram i tiden eller hur?!

Eller så kan ni göra en annan variant.. du "friar" om förlovning och svarar han ja så förlovar ni er och sen är det upp till honom att "fria" om när ni ska gifta er! Så pressar du honom absolut inte.. men får fortfarande äta halva kakan så länge ;)

• mission impossible?

Du är bra smart du.. Super tips!

• Fru Cinderella

mission impossible?

Jag har mina ljusa stunder ;)

• NuFru

mission impossible?

Min första tanke när jag läste din tråd-start var att din kille kanske faktiskt planerar att fria till dej på er 3-års-dag.....

När min man firade till mig så var han supernervös för att jag skulle hinna före och fria till honom!!! (Vilket var under en mycket liknande helg som ni planerar)

Bara en tanke

• mission impossible?

Haha.. hoppas verkligen att du har rätt!!

Men jag tvivlar.. Jag tror han kanske skulle kunna göra det om ett år, men förmodligen inte nu, tyvärr! Det är väl därför jag själv tvivlar på att fria, av rädlsa för att han inte känner sig redo.

Men mer förvånande saker har ju hänt!

• mission impossible?

Nåt frieri tror jag inte det blir, men älsklingen håller iaf på att planera vår weekendresa som vi åker på i slutet på april, i hemlighet!!

Jag har ingen aning om vart vi ska, och vad mer kan man egentligen önska sig än sådan romantik??

• mission impossible?

Wiiiiii!!!

Vet fortfarande inte vart vi ska åka, men han berättade just en av överraskningarna (kunde tydligen inte hålla sig ) och den var att vi ska på opera! Romance... Fick se bild på hotellet också, wow! 4 stjärnigt!!

Vi kommer ju inte fara på en mer romantisk resa på ett bra tag tror jag, så om han inte ställer den stora frågan så tror ja att jag friar sista kvällen med en godisring! Då kan vi välja ringar tillsammans sen om han skulle svara ja..

Fattar inte riktigt vad som händer, han som brukar vara så försiktig med pengar..

Svar på tråden Kan jag fria???