• mission impossible?

Kan jag fria???

Jag har väl alltid drömt om att det är mannen som ska fria till mig.. Lite gammalmodig när det kommer till sånt antar jag. Har som haft en känsla av att fririet skulle visa hur mycket han älskar mig och att den som "bara" behöver svara ja är i en mindre utsatt situation rent känslomässigt..

Men jag älskar min pojkvän så himla mycket. Vi är lyckligare än nånsin (båda svävar på rosa moln som luktar deo ) och båda vet att vi vill spendera livet tillsammans, så jag har mina funderingar på att fria på vår treårsdag i juni eller när vi ska på spa-weekend runt sista april.. Men samtidigt vill jag inte stressa honom in i något och tänker man så vore de väl smartare att låta han fria när han känner sig redo??
    Vi har pratat om hur vi ser på giftemål och han har nyss sagt att han efter allt prat vant sig vid tanken och att han inte vill vänta lika länge som han först tänkt.
    Har dock ingen aning om det går för fort fram för honom och om ja skulle få ett nej.

Hur skulle ni resonerat? Har många av er själva friat?

• Svar på tråden Kan jag fria???
  • Miss Sophie!

Jag friade till min blivande under en weekend resa. Jag väntade in i det längsta så han skulle få chansen men strax innan vi åkte hem så frågade jag honom. Vi hade också pratat om bröllop och att vi skulle gifta oss. Han blev lite tårögd och sa det är klart jag vill. Han blev lite besviken för att han inte fick göra det men han visste inte när han skulle gjort det. Vi gifter oss om 48 dagar...

• mission impossible?

puffar lite!

• Fröken Plommon

Låter jätteromantiskt att du vill fria, även killar kan ju vilja bli överraskade. Vi kom överens om när det var dags för giftemål (aug 2008) och har varit förlovade i snart 6 år (vi är lite sega). Man behöver ju inte gifta sig på en gång om man friar, det kan ju ses som ett tecken på att man verkligen vet att man vill leva ihop och att man planerar att gifta sig i framtiden, sen får ni gemensamt känna er fram hur långt fram i tiden giftemålet ska ligga.

Lycka till och hoppas verkligen att ni får en skön weekend.

• mission impossible?

Nä precis, ja skulle gärna vänta i kanske två år efter ev förlovning innan jag gifter mig.. Jag vill hinna njuta av förlovningen ett tag först!
    Sen vill jag inte ha någon planeringsstress vilket jag vet att jag skulle känna om ja "bara" hade ett år på mig.. Vill ta det i lagom takt och även hinna köpa saker till bröllopet lite pö om pö så att vi får råd att ha vår dag precis som vi vill!

• Coornet

Vi bestämde att vi skulle förlova oss gemensamt det funkade toppen de oxå.

Vi förlovade oss 1 dec 06 och gifter oss 9 aug 2008

• mission impossible?

Det kan nog underlätta ganska mycket att bestämma tillsammans, då då finns ju inte den där osäkerheten om att få ett nej och man kan diskutera öppet med varandra..
    Men både jag och min bättre hälft vill ha ett frieri, så långt är vi överens iallafall!

• mission impossible?

Nån mer med tankar kring detta?

• Fru Cinderella

Jag friade till min blivande en dag och han svarade ja

Nu är det 40 dagar kvar till vårt bröllop!!!

• mission impossible?

Nä shit, vet inte om jag vågar!

• Joleen

mission impossible:

Jag tycker absolut att du ska fria, det skulle vara jättefint av dig! Man får inte glömma att våra män också alltid har oron inför att vi ska säga nej att tampas med! Ett frieri blir inte större/jobbigare/svårare bara för att kvinnan gör det.

Min sambo frågade om jag ville förlova mig med honom 1:a januari och jag sade ja, efter det diskuterade vi detta med giftermål då jag vill gifta mig ganska snart efter förlovningen och vi kom överens om att gifta oss hösten 2008. Jag har dock planer på att fria till honom innan dess om inte han hinner före!

Svar på tråden Kan jag fria???