• frökenfrida

problem efter analsex

hej
    för ett par veckor sedan hade jag och en kille oralsex. han hade bland annat ett finger i anus på mig och i slidan efter det. nu har det börjat klia massa runt slidöppningen. vad kan detta bero på? är det svamp? vad kan man få för problem om bakterier blandas? jag är jätteorolig...

• Svar på tråden problem efter analsex
  • missZapon

kackelmaja - jag tror snarare tvärsom, det är fler tjejer som har anal6 än vad det pratas om, det är fortfarande lite tabu och inget man pratar öppet om med kompisar osv.

Sen om man ska se det som normalt eller inte det är en anna fråga...

• Lena+Mattias=sant

kackelmaja: vaginan skadas av förlossningen, det är ju delvis därför det gör ont. När det gäller ansiktsmusklerna på honom har jag ingen aning för jag har aldrig sett honom icke-spelandes. Gör det inte ont gör det inte skada.

Jag är en av dessa tjejer som njuter av det. Skulle väl inte säga regelbundet men inte heller väldigt sällan.

• rocketqueen

kackelmaja
    Eh, hur vet du att det är "få tjejer som uppskattar analsex"? Hur många är det i procent menar du?

• kackelmaja

Jag grundar det pa min egna icke-vetenskapliga undersokning att jag aldrig traffat en enda tjej som gillar a*s*x.
    Om man tittar pa fysiken axa sa maste det ju beror pa att de som gillar a*s*x antingen har stora tojbara rumphal eller killar med smala snoppar. Och de allra flesta av oss ligger val pa medel, dvs fysiken satter stopp for a*s*x :)

• kackelmaja

Nu har jag ju forresten traffat en, Lena + Mattias ;)

• rocketqueen

kackelmaja
    Eh, jaha... Och du diskuterar det med alla du träffar eller? Skämt åsido, så kan ju inte resten av befolkningens tyckanden baseras på din bristfälliga information om sex. Och det du skriver om fysiken är ju bara bull, var har du fått det ifrån?

• kackelmaja

haha sant, men jag sa ju att det var icke-vetenskapligt.

det med fysiken stammer dock. precis som vissa har storre eller mindre mun sa har andra bred eller smal snopp, mindre eller mer tojbart anus, det ar val inte sa himla svart att forsta?

• rocketqueen

Att "medelfysik" skulle sätta stopp för analsex finns det väl ändå inga belägg för? Analen är väldigt töjbar och värmer man bara upp ordentligt innan ch är avslappnad är det inte många med "medelfysik" som har problem...

• Joleen

Hej tjejer,

Om man pratar med sexrådgivare/gynekologer så är den generella hållningen till detta med an*ls*x att det inte är nyttigt eller "naturligt" för den kvinnliga kroppen. Vi har inga naturliga "njutningsnerver" där varför det för de flesta inte finns någon "poäng" med att ha det. Många kvinnor lider av an*ls*x, det gör ganska lätt ont och sprickor uppstår. Med detta INTE sagt att kvinnor inte KAN njuta av det, precis som att knävecken kanske inte är kända som erogena zoner betyder det ju inte att man inte kan tycka om/njuta av beröring där. Detta med an*ls*x är män mycket mer "lämpade" för då man, om man gör rätt, kan stimulera deras prostatakörtel vilket är en väldigt erogen zon vilket ofta har en direkt fysisk inverkan på dem genom att deras utl*sning blir snabbare och kraftigare samt upplevs som skönare för många. Detta förutsätter dock att man vidtar samma försiktighetsåtgärder som för kvinnor, dvs rikligt med glidmedel och kondom/platshandske bör användas.

Mvh J

• LydiaLinn

Det låter som att bakterier kommit fel. M2b är jätterädd att råka göra det på mig, han är läkare och säger att det kan bli krångligt om det händer.

Där bak har man ju helt andra bakterier än där fram... kolla upp det snarast så du slipper urinvägsinflammation... Bakterierna kan klättra uppåt och det är inte alls bra...

• pickolina

Min uppfattning är att AS är väldigt vanligt förekommande och både tjejer och killar gillar det. Jag menar alltså då även hetero killar.. :)

Men självklart finns det även många som är helt emot och absolut inte gillar det.

Det verkar vara en sådan sak som man oftar är antingen FÖR eller EMOT.. Dvs få mellanting. Det väcker tämligen reaktioner och åsikter i alla fall.. *s*

Skadliga bakterier är det, så "blanda" ej.. Om man inte har det för ofta och är noga med att tänja och vara avslappnad så är det väl ändå minimal risk för skador och dylikt?!!

• pickolina

Jag kom på att jag var väldigt otydlig. Jag menade att hetero killar ofta gillar att bli stimulerade an*lt.. Dvs att det finns många, av båda könen, som faktiskt uppskattar lite "back action"! ;):D

Alla gör det inte självklart, men att påstå att ingen gör det är ju helt fel.

• Fillifjonkan80

kackelmaja: ja den undersökningen var precis som du säger helt ovetenskaplig. Ska vi prata vetenskap däremot så visar många undersökningar att majoriteten inte är öppna med sitt sexliv. Ytterst få pratar med vänner, familj etc. om vad de gör i sänghalmen (eller var de nu gör det). Och jag skulle nog tveka att berätta för en vännina att jag älskar a6 om jag märker att hon är emot det. Man vill ju inte bli dömd.

:)

• Fillifjonkan80

Måste kommentera din kunskap kring den mänskliga kroppen också. Analen är bra mycket mer töjbar än vaginan och även djupare. Du kanske skulle ta och kolla in en porrfilm någon gång så får du se hur stort hålet kan bli, hihi...skämt å sidor. ;)

• orkideen

jag tror att de flesta som provar på detta gör det för att de är nyfikna just för att det pratas rätt så mycket om det i nutid och alla antar att alla gör det och att det är helt ok men av vad jag har hört så är det inte många som i själva verket håller på med detta för de flesta som provat inte gillar det och jag har stor inblick i ungdommarnas liv och det är skrämmande att höra vad dessa unga tjejer tror att dom måste ställa upp på och vad dom ställer upp på bara för att det då pratas från killarnas håll om vad som är normalt och inte och hur man har sex.Dessa osäkra tjejer tror då att detta är som det ska. tragisk utveckling och man blir orolig för sina barn när dom kommer upp i den åldern.
    Ni som gillar det fine gör det men ni osäkra tro inte att det är vanligt för det är det inte än .....men tids nog om utvecklingen går som den går så lär det nog bli det.

• Misery

kackelmaja

hur gammal är du?
    det är nästan pinsamt att se en vuxen människa som uttrycker sig så okunnigt, vad baserar du dina teorier om analtöjning och dyl på överhuvudtaget?

• M.O:s älskling

jag skulle ALDRIG ha a6 med nån jag inte litade på å älskade! man måste ta det såååå försiktigt å gradvis å kunna säga stopp å veta att han lyssnar direkt för annars gör det djävulskt ont! Men jag gillar det med min gubbe:)

• Lena+Mattias=sant

orkideen: Jag tycker det skrämmande är att framförallt unge tjejer ställer upp på saker bara för att de tror de är vanliga. De har helt enkelt för dåligt självförtroende och självkänsla. Oavsett vad som är vanligt ska du inte ha det om du inte tänder på det.

Svar på tråden problem efter analsex