• frökenfrida

problem efter analsex

hej
    för ett par veckor sedan hade jag och en kille oralsex. han hade bland annat ett finger i anus på mig och i slidan efter det. nu har det börjat klia massa runt slidöppningen. vad kan detta bero på? är det svamp? vad kan man få för problem om bakterier blandas? jag är jätteorolig...

• Svar på tråden problem efter analsex
  • silverdrake

man kan få in "dåliga" bakterier från ändtarmen i slidan vilket kan göra att man får en infektion eller en bakterie rubbning. Bäst att gå till gynekologen och kolla upp säger jag.
    Därför är det viktigt att inte "blanda" när man håller på där bak ;) eller tillexempel tänka på när man går på toa att torka sig bakifrån :D

fast jag vet inte, det behöver ju inte vara det, kan ju vara svamp också?

en kompis till en kompis hade analsex med en kille som sen stoppade in den där fram utan att ha tvättat sig emellan och dagen efter hade hon svullnat upp rätt rejält och hade klåda, hon gick till läkaren och fick, tror det kan ha varit antibiotika (vet inte säkert, det var länge sedan) och så gick det över....

det är säkert inte något farligt men kolla upp det hos doktorn iallafall...

lycka till.

• Swing

Jag har aldrig drabbats av obehag men vi är trygga med varandra, mycket noga med hygienen och byter inte. I så fall efter noggrann tvättning. Har även desinficerande handtvål. Jag vet, inte bra för miljön, men i vissa fall är den bra att ha.
    Innan ni har a-6: gör klart för varandra vad det är som gäller så slipper ni oroa er för att killen ska stoppa in något i fel ordning eller på fel ställe! Använd bra glidmedel, t.ex. Astro Glide, Liquid silk eller silikonbaserat som Pjur.
    Var förresten utomlands med tjejkompisar. Vi badade i havet hela dagarna och fick "fisklukt" där nere när vi kom hem till Sverige. Mycket vanligt sade läkarna och skrev ut lite olika läkemedel till oss.

• Janie

Är det vanligt att ha analsex?

• silverdrake

vet inte, jag har aldrig gjort det, kommer aldrig göra det, min man har gjort det två gånger. tror det är sådär vanligt, förmodligen mer vanligt mer lite anal stumulans än hela köret. (tror jag iallafal)

sen kanske det beror på vilka kretsar man frågar, har kompisar som tycker det är helt vanligt och inget konstigt med......

• Janie

Jag har själv aldrig varit med om "hela köret"... och är inte ens så hemskt intresserad av att få vara med om det.
    Men jag är nyfiken om att hur det funkar i praktiken; dvs får man inte skador av det eller andra besvär efteråt...

• silverdrake

Janie

jo det har jag tänkt på med, därför som jag är helt anti, dessutom så har jag en krasslig tarm (ulcerös kolit) så hela den där grejen förknippar jag lite väl mkt med läkarundersökningar...tror iofs jag skulle vara tveksam även om det inte var för det, kan man inte töja ringmuskeln så det blir svårt att hålla tätt? att göra något som ens riskerar det skulle jag aldrig vilja vara med om. *läskigt*

• kackelmaja

Det ar klart det ar skadligt, andtarmen ar inte gjord for att stoppa in stora saker som snoppar i. Vanligast ar sprickor o dyl mindre besvar men visst kan ringmuskeln tojas och skadas om man har regelbundet a-sex.

• Lena+Mattias=sant

Du skadar INTE ringmusklen genom töjning däremot kan du orsaka sprickor i den om du är oförsiktig men gör det inte ont är det inte farligt. Men bakterier därifrån är skadliga någonannanstans så använd alltid kondom vid analsex.

• Septembercess

Jag provade a6 en gång men svimmade nästan direkt vilket gjorde mej mycket rädd och har aldrig velat/vågat prova efter det. Vet inte om det händer eller om det är ngt fel på mej? har tänkt ngn gång att prova men min kille är rätt väl utrustad så jag tror inte det skulle gå..

• kackelmaja

Ringmuskeln kan stretchas ut och bli slapp precis som alla muskler kan tojas ut, jmf tex med vaginan efter att vi fott barn, kindpasarna pa Louis Armstrong ;)

Det ar snarare normalt att det gor ont eller kanns obehagligt an att det gar latt som en platt och kanns bra. Det ar fa (tjejer) som faktiskt uppskattar a*s*x och har det regelbundet, jag tror vi luras av att "alla pratar om det" (ex kvallspress, alla tjej magazine..)

Svar på tråden problem efter analsex