• Snart_FruL

OT!! Så himla irriterad på CSN och Posten

Blir så sur, idag var jag inne på CSNs hemsida för jag misstänkte att något inte stod rätt till. Jag har nämligen ännu inte fått några räkningsavier från dem på mitt studielån.

Jag hade verkligen rätt att vara misstänksam enligt CSN hade de skickat ut nämnda avier den 13 januari. Men jag har ju inte fått dem.

Till saken är jag varit ganska osäker på hur det skulle bli det här året. För om man tittar på min senaste deklaration så hade jag ingen inkomst alls. Av många olika anledningar var jag tvungen att leva på min sambo. Annars hade jag kollat mycket tidigare. Sen är jag väl så naiv att jag tror att sånt här ska fungera.

Nåväl jag ringde CSN och fick då naturligtvis beskedet att jag måste betala förseningsavgiften eftersom jag inte betalat in i tid.

Men problemet är ju antagligen inte CSNs utan Postens. Hur i hela friden kan ett så viktigt brev få komma bort i hanteringen. Och jag är 110% säker på att jag inte fått det för jag är superpedantisk när det gäller brev från företag och myndigheter.

Ville bara få avreagera mig någonstans!

AAAAAGGGGGHHHHHH!

• Svar på tråden OT!! Så himla irriterad på CSN och Posten
  • toastmme

har mn inte fått något inbetalningskort så ska man inte behöva betala förseningsavgift. O förresten, numer kan du anmäla autogiro så behöver du inte fundera på om du fått inbetalningskort eller inte

• FruÖlandstok

toastmme
    jo faktiskt, det är ens egen skyldighet att se till att man får sina fakturor.. tyvärr..

• Snart_FruL

Jag har en inkomst som är 6100 i månaden det är det lägsta belopp du kan få från försäkringskassan om du är långtidssjukskriven och CSNs förseningsavgift är 130 kr. För mig känns varje hundralapp.

• FruÖlandstok

ja usch csn har lite väl hög förseningsavgift..

• Snart_FruL

Som sagt jag har redan betalat hela summan inklusive förseningsavgift, det gjorde jag så snart jag pratat med CSN. Jag HATAR att betala räkningar försent. Det händer ALDRIG när jag själv kan råda över situationen.

Och som sagt jag har inte fått något årsbesked heller. Hade jag inte varit misstänksam och kollat upp det, så hade jag inte vetat nåt förrän påminnelseavin hade hamnat i brevlådan. Och vad säger att inte den också försvunnit, vad hade hänt då? Inkasso??

• Lainan

Hmmm, jag hade aldrig i livet betalt en förseingsavgift, ens på 1 krona, om felet inte legat hos mig vill säga. Fick påminnelser från elbolaget på en faktura jag inte fått. Sa helt enkelt att jag inte betalar för deras misstag, sen var det inte mer med det. Även Telia kör med sina diktatorfasoner ibland, men det är bara att ringa och säga att har de gjort fel, så får de står sitt kast, det är inget som ska drabba min plånbok. Punkt.

• ninasl

Posten ska alltid strula till det, där jag bor är de otrooooligt dåliga på att sköta sitt jobb. Jag har ett stående ärendenummer hos kundservice, ringer dem minst en gång i månaden för att någonting kommit bort, de ställt mina paket ute i trappen om och om igen trots att det är förbjudet (från cdon.com, både cdon och posten har sagt att det är förbjudet), adressändring som man betalat dyra pengar för fungerar inte som det ska..... Ring till Posten och var förbannad, det kanske sitter en vänlig själ där, man vet ju aldrig.

• Snart_FruL

Bättre upp min älskade mamma som jag ibland skäller så på. Har idag fått ett av sina berömda ryck. Hon ringde helt sonika upp CSN, pratade med någon gotländsk kille och han har ordnat följande.

1, Alla betalningsdatum detta året flyttas fram. Vilket inkluderar det för februari. Så min betalning är inte längre försenad...

2, Jag har ju redan betalat förseningsavgiften, den kommer jag nu ha tillgodo på nästa betalning, som då blir 130 kr lägre.

3, han skickar ut kontrolluppgifterna.

Vet inte hur hon lyckas men hon brukar göra det min kära mor.

Så nu är jag strålande glad och allt är frid och fröjd igen.

Jag till och med förlåter fru fisförnäm på Postens kundservice som gav allt utom just service, otrevlig var hon också. Trots att jag verkligen gjorde allt för att vara både trevlig, hövlig och tillmötesgående.

• Snart_FruL

Och nej jag bad inte min mor göra det, hon gjorde det alldeles av sig självt. Hade blivit sur på henne om det inte varit för det strålande resultatet...

• FruÖlandstok

Snart_FruL
    Ah, har man tur å hamnar rätt på csn så kan man få otrolig service.. vissa av de i telefon där är rentav underbara.. andra mindre ;)

kul att det ordnade sig.. :)

• NewYork07

Va kul att det fixade sig!!

• Lainan

Kul att det ordnade sig, rätt skall ju vara rätt! Ibland (ofta!) är mammor bra att ha

Svar på tråden OT!! Så himla irriterad på CSN och Posten