• jessa.c

morogngåva

hallo

behöver lite tips till morgongåva till herrn
    vad ha ni tänkt?

• Svar på tråden morogngåva
  • jessa.c

26maj2007
    fotbollsresa jo kulit fast vi håller inte på massa lag då ett måste få se våra lag emot varandra hahaha
    han varit kollat på resa förr ...men en bra grej iaf tack

•  Miss Cee

Ja, fast BT har inte riktigt koll här ;)

Men det är inte konstigt. Det är ju en väldigt vanlig uppfattning att det är så, och detta "fel" står ju med i varenda bröllopstidning och annat. tror bra de läser varandras men aldrig ifrågasätter det faktiskt. Eller så är det väl mer "romantiskt" att tro att det är så.. ;)

men det är ju som med förvirringen om den vita bröllopsklänningen, att det skulle symbolisera oskuld. Det står ju också överallt och är ju fel.

men kollar man lite mer vettiga folklivsforsknings-källor så finns det inga belägg för det här.

*Miss Cee har nu fyllt sin besserwisser-kvot för idag och får återgå till att prata med katten*

• Bröllopsplaner

Jag skulle vilja göra en bok till min kille. En bok där jag blander lite bilder på oss två, med "därför älskar jag dig" -listor och alla de sparade loggarna från messenger från tiden innan vi ens setts.

• Lilla Li

Miss Cee: Hälsningar från en besserwisser-syster. :D Bra jobbat!

• chrissa

Bröllpsplaner:

Det är precis vad jag ska göra! Jag ska blanda det med Secret-box bilder, låttexter och gamla kärleksbrev som jag har scannat in på dator, dagboksanteckningar osv. Kul!
    Chrissa

• Bröllopsplaner

Chrissa> Vad roligt!! Hur har du tänkt göra själva boken? Printa ut och binda ihop själv eller använder du dig av ngt tryckeri?

• chrissa

Jag har köpt en ganska stor svart bok med svarta blad (snyggt till fotografierna) och sen tänker jag skriva de olika texterna på både dator och för hand och sätta i olika stora hjärtan och så. Sen limma fast i boken. Dagbok och kärleksbreven är ju orginal som jag klipper ut och ramar in på olika sätt. Hur har du tänkt att göra?

• Bröllopsplaner

Chrissa> Jag hade hoppats på att hitta ngn tryckeritjänst på nätet där man kan göra sin egen bok. Det finns ju massor av såna tjänster för att göra fotoböcker, och en del kan man ha väldigt mycket text i. Tänkte utvärdera vilken av tjänsterna som verkar bäst under veckan.. och sen börja fundera på vad boken ska fyllas med.

• Lilla Li

Bröllopsplaner och Chrissa: Min sambos moster beställde nyligen två fotoalbum från pixdiscount.se och är fruktansvärt nöjd med dem. Prisvärt och blir hur bra som helst. Vet inte hur mycket text man får plats med men det går ju att kolla upp.

• Lainan

Här kan man också trycka upp egen bok, vad jag förstått kan man ha med mycket text om man så vill. Man kan välja själv om man vill ha hård eller mjuk pärm.

Vet dock inte någon som beställt därifrån.

www.gordinegenbok.se/

• Lainan

Hittade en sida till, har framkallat foto hos dem tidigare och har alltid varit nöjd med deras service:

www.onskefoto.se

• Bröllopsplaner

Den av ovan nämde som är bäst för det här ändåmålet är "Gör din egen bok". De har ett sambarbete med ICA-kuriren, så jag saignade upp mig på deras sajt. Tänkte sitta i kväll och mixtra lite. Man kan lägga in hur mycket text eller bilder som helst.. verkar vara det alternativ där man själv bestämmer så mycket som möjligt av layouten.

Svar på tråden morogngåva