När min m2b friade så hade vi varit förlovade i drygt 3 år och jag hade under ca 6 månader pratat mycket om bröllop då många av våra vänner och bekanta hade gift sig... Sen la jag väl det åt sidan då jag märkte att han inte verkade så intresserad av att gifta sig... Vi åkte på semester till prag, bilade ner jättemysigt. När vi hade 1 natt kvar i prag så bad han mig att packa, och jag fattade ingenting, morgon efter körde vi hem mot sverige igen, jag frågade många gånger varför vi inte kunde stannat som planerat... men han bara svammlade runt ämnet.. När vi kom till tyskland svängde han av motorvägen mot en liten by, jag trodde bara att vi skulle fika men ack där trodde jag fel.. I byn låg ett stort och ståtligt slott som man kunde bo på och där chekade vi in för vår sista natt på semestern, blev överlycklig har alltid velat bo på ett slott... Vi åt 3 rättersmiddag i slottskällaren och gick efter maten ut för en promenad i slottsträdgården...Jättevackert, en liten å som flöt igenom trädgården med ankor och massor av näckrosor.. Rosen buskar och massor av blommer på gräset. Vi gick ner till ån för att titta oss lite omkring och där knäböjde han och drog en lång ramsa om hur mycket han älskade mig, ville dela resten av sitt liv med mig och till slut frågan!! Blev överlycklig, hade inte misstänkt nåt alls, trodde bara att han ville vara lite extra romantisk på vår semester... Han hade redan bett personalen på slottet att ha kyld skumpa och jordgubbar tills vi kom tillbaka, och det var väldigt gott kan jag lova! Frieriet var den 26 juni 06 och vi gifter oss 4 augusti 07