• mission impossible?

När förstod du?

Jag undrar när/om du förstod att din kille skulle fria?

Jag längtar tills jag får gifta mig med min sambo och jag vet att det kommer att ske, men vi har såå olika tidsperspektiv!
    Han vill ha ha fast jobb först och tjäna ihop alla pengar så att vi kan få det som vi vill ha det, och visst är det rimligt. Men det kommer att ta många år pga studier och jag vill gifta mig ungt, typ om 2-3 år. Jag är nu 23 och sambon 25.
    Båda har väldigt bra med sparkapital och föräldrar som skulle vilja hjälpa till.

Haha! Det jag vill säga egentligen är väl att det är jobbigt att jag inte själv kan styra över mina drömmar rent tidsmässigt..

• Svar på tråden När förstod du?
  • littlepixiegrl

Jag förstod att han skulle fria när han eplötsligt en dag sa: "Ehm, eh...älskling...jag skulle behöva din ringstorlek.." :)

• mission impossible?

Haha.. De var en ganska tydlig hint! Låter precis som något min älskling skulle säga. Han försöker hålla hemlisar men det smyger alltid ut någon liten ledtråd.

• SpookysKira

Jag forstod nar jag kom hem till tanda ljus och romantisk musik pa min 25 fodelsedag och min alskling motte mig vid dorren fast klockan bara var tolv pa en mandag... :)

• Pumpalot

Jag anade ingenting. Min man kom hem från en utlandsresa och köpte ringen där.
    När han kom hem gick han ner på knä och friade.
    Vi hade aldrig ens pratat om förlovning - ännu mindre bröllo!

• hmm_jessica

Jag fattade ingenting. Han friade på julaftonsmorgon och eftersom jag ahde önskat mig en ring (inte syftat på vigselring) så fattade jag inte ens när jag såg att det va en smyckeask.

Sen gick han ner på knä men dumma jag fattade inte ändå. Får väl skylla på att jag va gravid o förvirrad hihi

Förstod ungefär 2 timmar efter att han hade sagt - vill du gifta dig med mig.

• 11 augusti

Jag fick mitt frieri på alla hjärtans dag och fattade först ingenting. Han satt (på knä) bredvid min sida av sängen, just som min väckare ringde. Jag undrade vad han gjorde - och han svarade att han skulle "bara stänga av väckaren". Nästa gång jag tittade upp så satt han kvar... Han var så söt och stammade, men till slut kom frågan. Jag blev så paff! Vi har varit förlovade i många år och jag hade nästan gett upp tanken. Jag är såååå lycklig - snacka om en nytändning i förhållandet!

• Lilla Li

Jag förstod när han sprang omkring en dag hemma och var alldeles jättefånig och flinade och visste inte var han skulle göra av sig själv. Då samlade han mod till sig och 5 min senare friade han. :D

• kentfantast

Märkte att han rekade lite efter min kompis bröllop. Började säga "Om man skulle gifta sig borde man ju göra det på hösten, det vore schyst" (och jag sa "jag har alltid velat gifta mig på hösten"). Och "undrar vad det skulle kosta", "hur många skulle du vilja bjuda" etc. Trodde väl inte att han skulle fria 2 dar senare men misstänkte att han började vänja sig vid tanken...

• Mitt hjärta är hemma

Jag märkte det när han sade det. Vågade inte tro något innan han uttalade orden...

• lindza

Vi hade pratat om förlovning och planerade allt runt det tillsammans. Men vi kom överens om att han skulle "fria" igen någon gång då jag inte visste. Sagt och gjort. Midssomarafton -06 ville han göra mysfrukost till mig och han ropade när den var klar. Vi satte oss till bords och han räckte fram äggkorgen, jag lyfte på handuken som skulle hålla äggen varma och där låg en ask med en lika dan ring som förlovningsringen men i silver, frågan kom o jag sa JAAAA... Nu bär jag förlovningsringen på vänster och "frieriringen" på höger. Tack vare att vi förlovat oss innan visste han ju min ringstorlek och överaskningen blev kallas. Vi gifter oss i augusti.

Svar på tråden När förstod du?