• Mitt lilla hjärtegull...

Deoderanter

Jag har ett bra tag nu använt rexonas crystal clear pure silver som är en snabbtorkande deo. Jag tycker det är kanon istället för att man ska vara kladdig under armarna en bra stund för att sen smeta ut det på kläderna. Jovisst har ju de snälla företagen kommit med nya varianter som inte ska lämna spår men fortfarande så försvinner ju deon under armarna och man luktar snabbare svett. Har provat massor av deoderanter men blir hela tiden besviken för att vanliga sommardagar så luktar jag illa efter bara några timmar. Har ständigt en deo (naturligtvis snabborkande) i väskan för att kunna gå och tvätta mig och ha på nytt..

Nu verkar det som om rexona har bytt ut hela sitt sortiment;-( Den deon som nu heter crystal cler agua är inte speciellt snabbtorkande och luktar inte så där vidare gott heller för den delen. Dessutom så trots att det är vinter och jag inte har svettats idag så luktar jag inte gott under armarna just nu och klockan är bara strax över halv 6.

Så nu flickor behöver jag era tips.

Vad använder ni för deo?
    Vet ni några fler snabbtorkande deoderanter som är effektiva?

Skulle bli överlycklig om jag fick lite tips.. känner mig som en äcklig stinkbomb

• Svar på tråden Deoderanter
  • vixen not a tramp

Nej, den blir inte mindre effektiv.

Mia.Maria

Tack för ditt svar...

• pickolina

martinibruden - Jo det blir faktiskt lukt även om man inte svettas så att man blir våt/blöt. Åtminstone så är det så för mig. Det är säkerligen olika dock.. Men jag upplever inga problem med svettning alls utan anv deo enbart för att hålla bort lukt, vilket BATS (parfymfria) hittills är den enda som klarat. Jag testade att anv "absolut torr" från apoteket förra sommaren.. Mest som ett expriment. Mycket för att alla säger att man inte luktar om man inte svettas (men jag uppenbarligen gör det) och med AT så luktar man inte, man svettas inte och man behöver då alltså inte anv deo alls. Jo tjena! :D Den höll inte borta lukten för fem öre och eftersom jag svettas så lite i vanliga fall märkte jag ingen skillnad alls, förutom vid träning så det var en "flopp"... *s*

• LindyLou

Jag använder också BATS parfymfria; tycker liksom Still waiting att de parfymerade luktar unket allteftersom dagen går. Efter att tidigare läst här på BT testade jag även en från Yves Rocher; en ljusgrön med grön kork. Den fungerar faktiskt riktigt bra. Jag behöver nåt att varva BATSen med eftersom jag i likhet med några ovanstående kan uppleva viss "immunitet" efter ett långt tags användning.

• pickolina

Vill man slippa kladd/att den inte torkar/ger fläckar på kläder osv så kan man istället anv BATS creme.. :) Istället för roll-on alltså. Love BATS parfymfria!

Men smaken e som baken.. :D

• pickolina

Jag har precis införskaffat mig dermalogicas deo. Den luktar lite funky, typ tallbarr.. :) Fördelen är att det är deo-stick, dvs kladdar ej och att sticket är genomskinligt (som en fast gel), dvs ger inga fläckar på hud eller kläder. Tiden får utvisa om den är bra eller ej dock... :)

• pickolina

Likvärdigt med BATS creme alltså, men ej luktfri (dock parfymfri) och är "enklare" att anv.. :)

• Fru Hennerdal

På apoteket finns det en produkt som heter Absolut Torr!

Du stryker det under armarna innan du går och lägger dig. Kruxet är att du måste vara helt ren och HELT TORR där du stryker på detta medel. Annars gör det grymt ont, då medlet reagerar med vattnet! Inte heller rekomenderat att vara nyrakad.

Morgonen därpå tvättar du dig som vanligt, kan upplevas lätt öm.

Detta håller svetten borta ca en vecka och du behöver egentligen inte använda deo överhuvudtaget...men jag brukar göra det iallafall av vana.

Kan vara lite obehagligt som sagt, men helt klart värt det om man upplever sig ha problem. Plus att det är superdrygt och inte dyrt.

Lycka till!

• jo2

Om man får vitt från deon på tex tröjan så ska man gnugga på fläcken med samma tröja. Altså gnugga med en bit av samma tyg. Eh... Förstår ni?
    Funkar alltid!!

• vixen not a tramp

Jag tar alltid disktrasan, lätt fuktad, borta!

• pickolina

Tänkte bara säga att jag INTE rekommenderar dermalogicas deo.. Bortslängda pengar, igen.. Det är verkligen bara BATS som fungerar mot lukt! För mig i alla fall..

• ShjärtaP

Den absolut bästa deon är faktiskt absolut torr och den får man tag i på apoteket. Men man ska alltid smeta på kvällarna innan man går och lägger sig, för den är väldigt stark så vissa tröjor blir missfärgade under amrmarna annars. Mitt tips iaf=)

• pickolina

ShjärtaP - Det är ju så individuellt. Jag tycker inte att "absolut torr" fungerar mot lukt alls... Tyvärr!..

Hittills av alla deon som jag har (dvs 9st) så är det bats (den röda) som funkat hittills. Men hade den i sommaras och när det var riktigt varma dagar eller jag gjorde något fysikt så höll den inte måttet fullt ut.

Ska som sagt närmare våren och den riktiga värmen prova den där 72 tims och funkar inte den så är det absolut torr som är nästa steg.

Kram kram

• Shannon

jag har exakt samma problem. den enda deon om fungerade for mig i sverige var Palmolives odor control deodorant. och jag kunde aldrig ha "tighta" trojor pa mig, for da borjade jag lukta svett pa en gang. sa ett tips e att ha trojor som inte ar FOR tighta under armarna.. sen finns det ju absolut torr pa apoteket som man kan anvanda

• pickolina

Jag förstår inte.. Fungerar AT mot lukt för alla utom mig eller vad är detta? *nyfiken*

• daria

Nej, absolut torr funkade inte alls på mig!
    Det funkade till en början, men sen blev jag allergisk eller nåt. Jag vaknade liksom på natten av en ohygglig smärta/klåda (går inte att beskriva!) när jag använt den! Fick rusa ut i badrummet för att tvätta under armarna, som var helt skinnflådda i flera dar eferåt! Och kom inte och säg att jag inte rokade ordentligt, för det gjorde jag, med en hårtork i flera minuter t.o.m.

Så nu har jag slängt hela flaskan. Rätt synd eftersom den funkade ganska ok mot svett, tror inte den funkade så bra mot lukt dock...

• Fru Brorsson

Samma här, funkar mot fukt men inte mot lukt, så jag använder lite deo för den goda doftens skull.

Svar på tråden Deoderanter