• Mitt lilla hjärtegull...

Deoderanter

Jag har ett bra tag nu använt rexonas crystal clear pure silver som är en snabbtorkande deo. Jag tycker det är kanon istället för att man ska vara kladdig under armarna en bra stund för att sen smeta ut det på kläderna. Jovisst har ju de snälla företagen kommit med nya varianter som inte ska lämna spår men fortfarande så försvinner ju deon under armarna och man luktar snabbare svett. Har provat massor av deoderanter men blir hela tiden besviken för att vanliga sommardagar så luktar jag illa efter bara några timmar. Har ständigt en deo (naturligtvis snabborkande) i väskan för att kunna gå och tvätta mig och ha på nytt..

Nu verkar det som om rexona har bytt ut hela sitt sortiment;-( Den deon som nu heter crystal cler agua är inte speciellt snabbtorkande och luktar inte så där vidare gott heller för den delen. Dessutom så trots att det är vinter och jag inte har svettats idag så luktar jag inte gott under armarna just nu och klockan är bara strax över halv 6.

Så nu flickor behöver jag era tips.

Vad använder ni för deo?
    Vet ni några fler snabbtorkande deoderanter som är effektiva?

Skulle bli överlycklig om jag fick lite tips.. känner mig som en äcklig stinkbomb

• Svar på tråden Deoderanter
  • Lena+Mattias=sant

Jag använder niveas de funkar bra för mig

• vixen not a tramp

Aluminiumklorid ÄR INTE cancerframkallande!!!

• Fru Brorsson

Bodyshops deo, oceanus eller white musk är snabbtorkande och bra!

• fröken lycka

Jag använder Biotherms Pure, helt klart den bästa jag provat alla kategorier!

• jo2

Torra stick tycker jag fungerar bäst, har dove stick nu. Roll on fungerar inte för mig!

• Mitt lilla hjärtegull...

Bugar och bockar för alla tips.. va och köpte en av niveas deoderanter igår... räknade just hur många jag har... 9ST!!!!!!!!!!!!!
    fy va pengar man spenderar...

Jo2
    Har använt torra sticks från dove o de luktar jättegott men den där vita massan fastnar ju överallt... Även om de känns torra så är de ju inte det ;-(

• jocelyn

Hmm..då tar du på för mycket av produkten om det blir rester. Det ska bara vara ett tunt lager, ett drag räcker! Jag har sluppit alla förstörda plagg tack vare stickdeodoranterna, förr använde jag såna med "kräm" som man skruvade/klickade fram eller roll-ons vilket ledde till fläckar.

Folk är ju så olika, jag antar att det enda du kan göra är att prova dig fram. Glöm inte bort att du får pengarna tbx för produkten om du inte är nöjd! Det är bara att kontakta företaget.

• Zemiramis

En väninna till mig har också problem med deo och svettlukt, hon tycker att deo till män fungerar mycket bättre än de till kvinnor. Kanske kan vara ett tips?

Btw, jag har också testat den där saltstenen som Viktualia tipsade om och den fungerar super på mig. Även under hårt arbete i solen under sommaren när det var c:a 40 grader varmt. Rekomenderas + att den är bra om man har känslig hud.

• pickolina

Den enda deo som fungerar ordentligt för min del är BATS. Tyvärr torkar den inte så snabbt.. Därför varierar jag mellan roll-on och creme. Cremen är kanske lite bökigare att anv men kladdar ju heller inte lika mycket.. :)

Jag har provat såå många andra deos (bla crystal) och jag tycker inte att dom fungerar alls mot lukt.. Det är bara BATS som gör. För MIN del då så klart.. :)

• martinibruden

Jag tycker Bats funkar mot doft men inte mot fukt. Då är Dove mycket bättre på det tex. Varför gillar du Bats Pickolina? Man blir ju våt. Jag är van att deon håller mej torr.

Svar på tråden Deoderanter