• Pumpalot

men.. vad händer nu då?

Jaha, då var allt över, Månaders planering och hårtslit är nu slut. Bröllopsdagen försvann snabbare än vad jag kunde ana. Nu är allt vardag igen.. Pengarna är slut.

Vad gör man nu? Känns som man byggde upp hela sitt liv kring att planera sitt dröm bröllop, och nu när det är över har man inget att se framemot längre *DEPPAD*

• Svar på tråden men.. vad händer nu då?
  • Aminda

Jag är också precis likadan. Vi har bestämt att börja spara till en ny resa efter bröllopet (till min 30-års dag) och då har jag något att se fram emot igen ;)

• LydiaLinn

Många bra tips här! Här är några kommentarer från mig:

Åk på en fantastisk resa som kräver lite extra förberedelser. Åk nånstans du annars inte hade åkt.

Gör om hemma! Det hjälper nog att känna att ett nytt liv som gifta har börjat. Om lägenheten och allt annat är samma som innan kanske man inte känner av ändringen på samma sätt.

Nu vet du att du är en person som gillar att ordna stora händelser. Vissa avskyr det och stressar igenom allt eller undviker det. Men du vet att det här är din grej, så fortsätt fixa grejer! Ha fler fester hemma (det älskar jag!) Ordna roliga middagar, fixa en cool resa för dig och din man, organisera vad som helst! Det finns oändligt mycket man kan fixa med.

• bröllopsängeln

nämen oj vad tråkigt att känna så...jag ser mer framemot tiden som äkta par än själva bröllopet. Då ska vi planera vårt framtida boende, vår bröllopsresa och livet. Livet är ju härligt och inte tråkigt..eller?

• Kaffemoster

Kände likadant .. men övergick till att planera heminrednings projekt ...
    Hoppas dock att min syster snart ska gifta sig :) ... hon har redan förbeterett mig att om den dagen kommer så vill hon ha massor av hjälp! Hon hjälpte mig väldigt mycket med mitt bröllop.
    Det är nog ändå roligare .. då man kan koncentrera sig på de uppgifter man tilldelats och inte behöver känna stress för all planering ...

• Mrs Priftis to be

Själv känner jag tvärtom. Vi börjar ju våra nya liv tillsammans. En vecka efter flyttar vi över Atlanten till min fästmans hemland, letar ny bostad, nya jobb, så småningom ska jag börja plugga också...Har hela tiden sett det som något negativt, men kanske bara är skönt, för visst bygger man upp mycket just nu... Stressigt, men samtidigt är det ju typ det enda man tänker på HELA tiden. Allt får mig att tänka på bröllopet.

Man måste ALLTID ha något att se fram emot. Det finns allid nåt att planera eller tänka på. Någons födelsedag kanske?
    För mina föräldrar blir det ett händelserikt år också. Brorsan får barn, syrran flyttar in i stora huset de byggt och jag gifter mig och flyttar bort;)
    Ska ni skaffa barn kanske, haha!

• jagärsåkär

Mrs Priftis har helt rätt: man måste alltid ha nåt att se fram emot!

Bröllopet slukar nog all energi under lång tid så när det är över får man ordna andra saker att se fram emot. Som att ett sovrum blir klart, att bebisen kommer, att trädgården blir fixad, nya huset blir köpt. Nytt jobb kanske? Bli friskare, börja träna och se fram emot beach 07? Livet är fullt av förväntningar, man måste bara ta för sig av dem! (oj vad filosofiskt...)

• alvbröllop

Eller så skolar man om sig till bröllopskoordinator så tar det roliga aldrig slut! Hihihi

• tågjäntan

Vi bodde inte ihop innan vi gifte oss, så för oss blev det ett helt annorlunda liv efter bröllopet. Allt gick inte tillbaka i sina gamla gängor efter bröllopet, utan det blev speciellt att få fortsätta lära känna varandra mera och djupare. (Och slippa allt farande mellan varandra på kvällarna - antingen skulle han skjutsa hem mig, eller så behövde han åka hem till sig.

• Humma 11/8

Vi, jag och min sambo, gillar planerandet men vi planerar mer för äktenskapet än för bröllopet.
    Bröllopsdagen, hur speciell den än blir, är bara en dag i vår unika och speciella resa. En resa som kräver mycket arbete och planering om den ska hålla livet ut...

• twentyfirstofapril

Jag gifte ju mig för 2 veckor sedan idag, och första veckan kändes så himla tom, visst, jag var lycklig o nygift men det saknades något. Kom på mig själv att sitta o titta på fotona gång på gång och kände mig allmänt nedstämd. Nu har jag fått lite mer distans. Planerar nu för köksrenovering, något nytt att pyssla med!

• be happy

Jag tror jag kommer att känna precis likadant! Inte för att jag inte ser framemot vårt äktenskap lika mycket som själva bröllopet utan för att jag alltid känner en viss tomhetskänsla efter jul, semestern eller efter stora fester som man fixat med! Även om det är mycket att göra och förbereda så är det roligt att ha fullt upp, dock skulle man inte orka i längden att ha så mycket att göra... Våran förlovning firade vi i tre dagar (inte planerat), då var det rätt skönt att få gå tillbaka till vardagen sen! :D

Svar på tråden men.. vad händer nu då?