• Pumpalot

men.. vad händer nu då?

Jaha, då var allt över, Månaders planering och hårtslit är nu slut. Bröllopsdagen försvann snabbare än vad jag kunde ana. Nu är allt vardag igen.. Pengarna är slut.

Vad gör man nu? Känns som man byggde upp hela sitt liv kring att planera sitt dröm bröllop, och nu när det är över har man inget att se framemot längre *DEPPAD*

• Svar på tråden men.. vad händer nu då?
  • Pumpalot

Miss Cykel det tror jag också :) Bara sååå himla kul att planera *planeringsfreak* hihi.
    Men som sagt, tror det är bra att ha distans, blev besviken att gästerna in kommenterade alla små saker som jag jagat efter i månader!

• Fru Henax

Visst känns det så här i efterhand lite trist att all rolig planering är över! Vi planerade vårt bröllop under ca 4 månader och det var fullt av roliga stunder! Så visst saknar jag ibland den där förväntasfulla känslan som vi hade när vi satt och planerade tillsammans MEN nu sitter vi här istället med en massa härliga minnen, fina foton, fina presenter och njuter av hur bra allt blev! Långt bättre än vi trodde!

Vi hade hela tiden den inställningen att inte satsa alltför mycket på (onödiga) detaljer samt att vi INTE skulle stressa ihjäl oss genom att eftersträva perfektionism i allt. Vilket jag tror gjorde att vi var väldigt avslappnade under planeringen och hela bröllopshelgen och kunde NJUTA av hela "resan" sas! Vilket i sin tur ledde till att vi inte kände att "Jaha, var det här allt?!" som jag förstått att många gör... Tyvärr.

Men om du, Pumpalot, bara ger det lite tid så känns det säkert snart bättre!

• NuÄrDetDags (snart Mrs. 170307)

Vi kommer nog inte att ha det problemet (i alla fall inte i den utsträckningen) eftersom vi relativt strax efter bröllopet flyttar till ett större hus (det måste som tur är planeras ) och när det är avklarat blir det den riktiga bröllopsresan och sedan, tja, finns det hur mycket som helst att göra i huset och så har sommaren ju också kommit...

Men detta hjälper ju nu inte dig... Kanske är en bra tid att börja en ny hobby, gå någon kurs eller varför inte dekorera om hela lägenheten?

• Joleen

Hej Pumpalot,

Grattis till giftermålet! Nu kan ni lägga all den tid ni lagt på planering på varandra istället, goda middagar, mysiga bad, promenader, pic-nic, biobesök, massera varandra etc.

• Mirranda

Jag föreslår att du börjar ägna dig åt inredning. Herregud vad man kan snöa in på det... Nya tapeter, fondväggar, måla köksluckor, byta kranar, slå ut en vägg, sätta upp hyllor, gardiner, möblera om, listan kan göras lång... Köp inredningstidningar istället för bröllopstidningar osv.. Och får du ändå känslan av tomhet innom dig, tycker jag att du ska köpa en flaska gott vin, sätta dig i soffan med din man (!) och så pratar ni hela kvällen om ert bröllop, så känns det som att ni upplever det igen. Gotta dig i foton och minnen och njut igen. :)

• Blue Moon

Grattis till giftemålet!

Just därför kommer vi ha ett litet bröllop för släkten. Vi kommer inte att lägga ner så mycket pengar eftersom det gäller bara en dag! Sen då? Jag tycker många har så höga krav på sitt bröllop med en massa SKA. Egentligen är det ju en gratisfest för andra!

Med pengarna ska vi inreda vinden så vi får ett rum till!

• Pumpalot

Tack alla för era tips. Vill bara poängtera att jag är jätte nöjd över hur vårt bröllop blev, det var en helt fantastisk dag. Men på något sätt inbillade jag mig nog att hela världen skulle vara annorlunda bara man gifte sig, så är ju faktiskt inte verkligheten.. Den enda skillnaden jag märkt är att jag har två ringar istället för en, och att min man gång på gång konstaterar "du är verkligen min fru"... :D

• NuFru

Jag förstår vad du menar TS, jag blev också "biten" av allt planerande och allt med bröllop (varför är jag annars kvar här på BT?! )
    Till skillnad från dig så hade jag däremot både förväntat mig och planerat för att det skulle bli tomt när bröllopet var över. Vi hade planerat in en massa kul månaderna efter bröllopet, vilket hjälper, så vi slapp "vacuum"-känslan genom att fokusera på nya saker... men visst, bröllopet och planeringen var sagolikt roligt, skulle lätt göra det igen... och igen... med samma man förstås!

Nu längtar jag tills mina tärnor gifter sig - en av dem om några månader de andra 2 förhoppningsvis någon gång i framtiden... Det är ju sååå kul att få ordna fest och klä upp sig så...

• Sensommarbruden

Bra att man skriver om det här! Är själv precis i början av planeringen och är rädd för att "snöa in" - men det är ju så roligt att planera!

Man måste kanske försöka inse att förberedelserna har ett värde i sig. Om ingen kommenterar de fina inbjudningsskorten jag suttit med i flera dagar, så hade jag i alla fall kul när jag gjorde dem! Försöker intala mig själv att vi inte ska ödsla tid på sånt som inte är kul om vi inte absolut måste. Låter som en bra idé att tagga ner lite.

Kanske känns det tomt ett tag efteråt, men det kommer säkert snart andra saker som fyller ditt liv. Själv ser jag fram emot att vara gift - det kan nog vara väl så spännande!

• Lainan

Jag förstår dig, jag måste själv hela tiden sysselsätta mig med diverse projekt.

Under hela studietiden jobbade jag extra (vad skulle jag annars göra när jag hade en ledig stund över?) direkt efter det köpte vi hus och rev väggar, tapetserade, lade golv, installerade nytt kök, gjorde om badrummet... 6 månader senare i oktober var vi klara och alla undrade om vi tyckte att det var skönt? Jovisst, men vad skulle vi göra sen?? Renovering är jättejobbigt stundtals, men sååååå kul!!!Därefter drog bröllopsplanerna igång, så nu är jag fullt sysselsatt med det. Sen då??

Tror att jag ska försöka lära mig att bara vara och njuta av stunden, men det är så svårt! Därmed inte sagt att jag inte är nöjd med det jag har!

Svar på tråden men.. vad händer nu då?