• CherryCake

CherryCake har friat...

Idag tog jag mod till mig och levererade mitt frieri.
    Bakgrunden är ju den att vi har planerat en resa till Las Vegas och San Francisco men inte sagt ett ord om bröllop i samband med det.
    Jag vill hemskt gärna gifta på resan, vi har varit tillsammans i 4 år och..ja, det är liksom VI bara. Vi älskar varann och vill leva tillsammans.

Så jag friade..Oj, vad det var jobbigt. Höll på att börja gråta för det var så mycket känslor som bubblade.
    Hans svar?
    "Jooo...det är klart jag vill gifta mig. Men det behöver vi väl inte göra nu?"
    Sen förklarade han att han visst vill gifta sig i Vegas med och att det är en superbra idé, men inte på den här resan vi ska göra i juni.
    "Jag vill resa till Vegas och gifta mig, inte gifta mig för att jag åker till Vegas", sa han.

Och visst..jag förstår vad han menar.
    Men ändå blev jag riktigt ledsen. Han vill ju, varför inte på den här resan?
    Han sa att det inte handlar om att han inte vill gifta sig NU utan bara inte på den här resan.

Jag får inte ihop det riktigt. Jag vill inte återvända till ett resmål inom ett par år, så funkar inte jag och inte han heller i vanliga fall.

Sen frågade han lite om vilken klänning jag hade tänkt ha på mig och lite så där..
    Visade intresse ett tag men började ganska snabbt prata om annat.
    Jag grät en del för mig själv, kände mig så dum och ledsen. Vet inte riktigt varför.

Varför går det inte att göra det på den här resan lika gärna?

Han vill ju gifta sig med mig? Och vi ska dit där vi båda vill att bröllopet ska äga rum?

Fattar ingenting..

• Svar på tråden CherryCake har friat...
  • Marre07

Förresten.. Du skriver att: "Sen frågade han lite om vilken klänning jag hade tänkt ha på mig och lite så där.."

Det låter ju också skumt.. som att han fattat att du tänkt på detta länge...... hmmmm...
    då är det ju också hemskt och konstigt att han inte vill gifta sig på denna resa... om han anat att du planerat länge liksom... Om han då VERKLIGEN ville gifta sig, då borde han ha blivit eld och lågor över din ide´...!

• CherryCake

Marre07:

orkar inte förklara alla turer runt det här och hur vi har sagt osv.
    Men ang. klänningen så var det jag som nämde att jag hade en fin klänning som jag kanske kunde ha om det skulle bli något bröllop i framtiden. Därför frågade han om den.

Ang. Azacias förslag så låter det som en god idé visst. Men situatione blev ändå lite konstig idag med dubbla budskap.

Kommer inte nämna det något mer. Han får ta upp det om han ändrar sig..

• CherryCake

Marre07:

jag kan absolut tänka mig att leva tillsammans utan att vara gifta! Självklart! (för mig)

Men det skulle ju onkeligen vara roligt om vi både ville gifta oss..

• Marre07

CherryCake

OK hoppas allt löser sig till det bästa...!!!

STOR KRAM

Ps. min syster var tillsammans med en kille som inte ville gifta sig... mkt var pga hans rädsla, för att han har skilda föräldrar... Men de pratade ut en massa...under lååång tid.. Och nu är de lyckligt gifta med ett barn på 3 år och ännu ett till i magen... Nu såg jag ju att ni inte vill ha barn.. men jag menar bara att saker kan lösa sig till det bästa.......!!!!

• grekens

Han blev nog tagen på sängen som man brukar säga...
    Men borde kanske inte bli sååå förvånad med tanke på att ni har pratat om att gifta er i Vegas o ni ska ju åka just till Vegas...Klart att han borde förstå att man tänker tanken när ni är påväg dit..
    Tycker det va modigt o starkt av dej att fria, jättetråkigt att det inte blev som du hade förväntat dej:(
    Förstår faktiskt inte varför han inte vill nu...vad väntar han på?

• bröllopsängeln

Jag tycker att han på ett snällt sätt sa att JA jag vill gifta mig i vegas med dig en dag men inte ännu. Han kanske inte är redo ännu, för hade han vart det hade han ju lätt kunna slunkit in någonstans.
    Han kanske inte tänker att ni ska tillbaka dit om två år han kanske tänker att det är lagom om fem år??
    Och om ni har en mysig vistelse där kanske du vill tillbaka igen, det vet du ju inte än. Lycka till!

• Marre07

Tycker också det va jättemodigt gjort.....ville bara säga det!!!!
    Du är bäst!

• Marre07

CherryCake

Fast nu sa han ju faktiskt att han ville gifta sig.... bröllopsängeln skrev några kloka ord.

Hoppas du inte inte tog illa upp av min lilla berättelse....

• Marre07

lycka till!!!!!
    gonatt tjejer

• grekens

CherryCake!
    Vegas e heeelt fantastiskt o heeelt galet!San francisco e underbart!
    Ville bara uppmuntra dej lite med att ni har en skitcool resa framför er iaf:)

• Akvavit

Min tanke, som poppade upp och kanske inte alls stämmer, var att om ni nu har pratat om att ni båda vill gifta er i Vegas och har denna resan inplanerad...kanske han ville fria till dig? Blev lite förvånad och tillplattad över att du hann före? Kanske han ville göra en spontangrej när ni väl var där?

Men gör som övriga sagt här ovan, låt honom smälta det ett tag, sen kanske han själv tar upp det igen... Lycka till i alla fall!

• Jenny_Åland

Tänk om det är som akvavit säger! Därför frågade han om klänningen också och därför säger han att det inte blir av nu för att du ska tro att det inte blir av. Tänk om det är så?

• Joleen

Cherrycake:

Jag förstår att du blev ledsen, men kan du inte försöka att vara glad för det JA! du faktiskt fick! Vem vet, kanske blir det giftermål i Västindien, eller Italien redan nästa år! Om du känner att du har möjlighet att "pressa" honom lite så lägg över beslutet på honom för en stund, rent tidsmässigt när vill han gifta sig? Han kanske vill ha mer tid på sig att förbereda sig, juni kanske känns lite snart för honom!

Du skriver att du vet att det är NI, och nu har du fått ett ja, det är ett steg på vägen!

Grattis och lycka till!

• CherryCake

Akvavit:

Tro mig, han hade inte tänkt fria själv. Det kan jag garantera! ;)

Svar på tråden CherryCake har friat...