CherryCake har friat...
Idag tog jag mod till mig och levererade mitt frieri.
Bakgrunden är ju den att vi har planerat en resa till Las Vegas och San Francisco men inte sagt ett ord om bröllop i samband med det.
Jag vill hemskt gärna gifta på resan, vi har varit tillsammans i 4 år och..ja, det är liksom VI bara. Vi älskar varann och vill leva tillsammans.
Så jag friade..Oj, vad det var jobbigt. Höll på att börja gråta för det var så mycket känslor som bubblade.
Hans svar?
"Jooo...det är klart jag vill gifta mig. Men det behöver vi väl inte göra nu?"
Sen förklarade han att han visst vill gifta sig i Vegas med och att det är en superbra idé, men inte på den här resan vi ska göra i juni.
"Jag vill resa till Vegas och gifta mig, inte gifta mig för att jag åker till Vegas", sa han.
Och visst..jag förstår vad han menar.
Men ändå blev jag riktigt ledsen. Han vill ju, varför inte på den här resan?
Han sa att det inte handlar om att han inte vill gifta sig NU utan bara inte på den här resan.
Jag får inte ihop det riktigt. Jag vill inte återvända till ett resmål inom ett par år, så funkar inte jag och inte han heller i vanliga fall.
Sen frågade han lite om vilken klänning jag hade tänkt ha på mig och lite så där..
Visade intresse ett tag men började ganska snabbt prata om annat.
Jag grät en del för mig själv, kände mig så dum och ledsen. Vet inte riktigt varför.
Varför går det inte att göra det på den här resan lika gärna?
Han vill ju gifta sig med mig? Och vi ska dit där vi båda vill att bröllopet ska äga rum?
Fattar ingenting..