Hår och make på salong - Vad betalar ni?
Ja, som sagt... Ni som gör ert brud-hår + make up på salong, vad har det gått loss på?
Ja, som sagt... Ni som gör ert brud-hår + make up på salong, vad har det gått loss på?
Hörde mig för idag och får betala 350 kr/h (ca 3-4) och då ingår make och ev frisyr för tärnan. Kanonpris!
N&N: Jag tänkte ha en stor lite fluffig knut (om du förstår vad jag menar), tiara och slöja... enkelt men fint enligt mig. Hur hade du/ni andra tänkt ha det...??
/Romi
Hepp
Jag betalar ca 2000 kr för bruduppsättning och make för mig plus håruppsättning o make på tärna och näbb.
Lycka till!
Har bokat hår och makeup inkl prov make/uppsättning för 2100kr. Då får jag ett läppstift oxå så jag kan bättra på under dan.
Ringde runt idag till de olika salongerna (i Skara) fast då är det bara hår jag är intresserad av priserna var från 650 - 1500, en salong hade timpris på 750.
Jag kommer välja en av de billigare salongerna eftersom jag känner till dem sedan tidigare, så 650 kommer jag betala för håret.
Jag ger 395:- för make-up inkl provmake. Ett riktigt bra pris i min stad när jag jämför med alla andra som tar upp mot 700:-ibland utan provsmink.
Jag betalar 2800:- för håret + sminkning. En ganska liten ort, så konkurrensen är inte så stor, därav det dyra priset (tror jag). Jag får även hjälp med påklädning + lite lättare förtäring.
Romi: Låter som vi planerar att ha håret ungefär lika! :) Hurdan slöja har du tänkt dig? Och har du hittat bra bilder på frisyren? Jag skulle vilja ha en mjuk inte så lång slöja som täcker knuten... en tiara med både strass och pärlor (eftersom jag har det i halsbandet). Sen är det frågan om man ska ha nåt i knuten oxå, får inte bli för mkt men kanske bara vanliga hårnålar med pärlor...
Hur tänker du?
Hej Dansbrud: så skoj att du också ska ha en knut... Jag har hittat några fina bilder...om du sänder mig din mail kanske jag kan maila dig?? Jag ska nog inte ha några pärlor i håret men en fin tiara. Och en knut som sitter relativt högt..Slöjan är medellång med kanter...superfin enligt mig. Den faller fint ned lite över kanten av klänningen. Klänningen i sig tar nog den mesta blicket så det är därför jag satsar på enkel frisyr, make och smycken annars blir det overkill...
/Romi
Jag betalar 2500:- för hår och make up
Jag betalar 1900:- och då får jag provmake up, "hår diskussion" ett par dagar innan och kaffe, bubbel och räkmacka
1800,då ingår styling av blivande maken också.
2900 för hår och make
Jag betalade 2000 kr för konsultation, make up, och håruppsättning. Löshår, tiara och hårpärlor fick jag köpa själv.
Tärnornas hår och make up, gick på 1000 kr/pers.