• Luka

Bröstop i Gbg.. var??? Råd tack!

Hej alla!

Jag ska göra en bröstop snart men har inte kontaktat nån klinik än. Ska göra lyft eller lyft/förstoring beroende på va läkaren tycker. Nån som opererat sig i Göteborg som vill berätta lite.. Var opererades ni, vad gjorde ni, resultat, pris osv.. Vore tacksam för svar då jag mest känner mig förvirrad.. finns ju så många å välja på och försöker läsa allt jag kommer åt ang op. Men råd och tips tas mer än gärna emot.

Ha en trevlig helg!

• Svar på tråden Bröstop i Gbg.. var??? Råd tack!
  • Ceja

Tack så jättemycket för era svar..Jag har 70-75 runt, jag är inte säker, så en dkupa blir nog perfekt! Vi får se vad kirurgen tycker..Och hur många ml det motsvarar..Det är så svårt, jag vet själv ungefär hur jag vill ha det så jag hoppas att jag kan förmedla det till kirurgen..hm, det löser sig säkert bara jag kommer dit.

• ceciliaj

Jag kan ju bara säga att Clas sa att jag skulle få en 75C med mina implantat.. =)

• Lilla  My

Hej!
    Åhh, vad roligt att läsa om Clas Lossing!!!
    Jag ska opereras av honom den 12 mars. Själv håller jag ofta till på www.plasticsurgery.mylava.net Det är en kanonsida för alla som har funderingar runt bröstoperationer. Där finns också fler som opererat sig hos Clas, och man får massor med råd samt se på MYCKET före och efterbilder Där heter jag Amalthea. Välkommen in att skriva i min gästbok. Kanske kan vi ge varandra stöd och råd!

Ha det bäst!
    Lilla My (Amalthea, på www.plasticsurgery.mylava.net)

• Ceja

Hej lilla My

Va kul!!! Jag har ansökt om att bli medlem på den sidan men ännu inte fått något svar? Verkar ta lite tid..Skulle vara så roligt att se bilder på bröst som han har "gjort"..12 mars det är ju jättesnart! Själv ska jag inte på konsultation förrän 5e mars så vi får se när jag får göra min! Snart hoppas jag.När var du på din konsultation? Hur mycket ska du lägga in?

• pickolina

ceciliaj - Väldigt OT och jag ber om ursäkt för det men jag bara måste fråga. Jag förstod inte riktigt sambandet mellan dåligt läkekött-rödhårig/fräknig? *nyfiken* Jag är själv rödlätt och fräknig och har inga som helst problem och har aldrig hört talas om ett samband mellan dom heller så jag blev lite nyfiken..

• ceciliaj

pickolina:
    Jag visste ju att jag hade dåligt läkekött, men efter min op sa sköterskan att det kunde bero på att jag är rödhårig. Har inte gjort några fler efterforskningar om det, jag antar alltid att folk vet vad de pratar om, men det är ju inte säkert att det är sant eller att det stämmer för alla. Har dina ärr alltid blivit fina?

• Lilla  My

Ceja, det är högre säkerhet nu på den sidan därför kan det ta tid. För ett tag sedan kunde man registrera sig själv, och kravet va bara att man måste göra en kort presentation. Inget personligt, bara berätta lite om man funderade på eller hade gjort en operation. Det resulterade tydligen i att oseriösa registrerade sig bara för att titta på bröst, typ. Så nu går alla registreringar via administratören.

Jag va på konsultation hos Clas den 5/2 och fick op-tid den 12/3 - är så himla glad!!!
    Ska lägga in 275cc.

Kram på er alla
    /Lilla My

• Ceja

Shit..va sjukt..Hoppas jag blir medlem snart, skulle verkligen vilja prata mer med folk som har opererat sig hos Clas. Vad fort du fick din operation! Bara lite mer än en månad..jag hoppas det går så fort för mej med, men Annika sa att det var ca 2 månaders väntetid..hmm man vill ju inte vänta nu när man äntligen har bestämt sig! Vad det ett återbud du fick? Kan du inte berätta lite om konsultationen och så? Hur kom ni fram till storleken? Känns som jag har en miljon frågor..!
    Kram

• Ceja

Jo har en till fråga; Har du varit på konsultation någon annanstanns? Har ju läst att man egentligen borde kolla flera ställen men som det ser ut nu blir det bara Carlanderska..Tänkte ett tag på Art Clinic men tyckte att Clas verkade så seriös och bra..Vad tycker du? Varför valde du just Lossingplastik?

• pickolina

ceciliaj - Intressant! :) Jag har aldrig hört talas om det.. Men det kan säkert stämma. Yes, mina ärr har alltid blivit fina och jag har hur många ärr som helst, efter typ tiotal operationer.. :D Jag har dessutom fått brännskador flertalet gånger och det har inte lämnat skador eller ens spår på huden. Hudterapeuterna är helt förundrade.. :) Jag hade kastanjerött hår när jag föddes men är nu blond/rödlätt men massvis med fräknar.. Jag kanske haft tur då, att jag fått sådant bra läkekött?! :) Skoj, då har man hört något nytt! :D

• Lilla  My

Hej igen!
    Ceja:
    Jag har bara varit på konsultation hos Clas. Funderade oxå på Art Clinik, men efter att ha träffat Clas samt läst så mycket positivt om honom så valde jag honom med en gång. En doktor med mkt humor som gjorde att man kände sig bekväm med en gång!
    Ja, jag fick en återbuds tid. Så jag hade lite tur där
    På konsultationen gick allting så himla fort... Den varar ju bara i en halvtimma. Så han visade inplantaten och berättade lite vad han använder för metoder: Under bröstmuskeln, snitt under bröstet, bara runda gelehallon. Tyckte att det va lite tajt med tid att ställa alla frågor, men jag har mailat i efterhand och fått svar på det jag undrat.
    Sedan fick man ta av tröja och bh så att han kunde mäta lite. Sedan åkte bh och tröja på igen och man fick prova inplantaten innanför bh´n. Han frågade innan vilken kupa jag ville ha, och jag sa C. Så vi kom fram till att jag skulle ta 275cc.

Är det något mer du undrar så är det bara att fråga på!

Har du blivit medlem på www.plasticsurgery.mylava.net än?

Kanske ses där snart?

Kram Lilla My (Amalthea, på plasticsurgery)

• Ceja

HeJ Lilla My

Tack för dina svar..När du mailat frågor är det han personligen som har svarat då? åh känns som jag har en miljon frågor att fråga..Man vill ju veta ALLT! Pratade ni om eventuella komplikationer och så? Hade du med några bilder? Jag hat hört att han inte använder sig av bilder men ska nog ta med ett par iallafall..Det är så svårt att förklara hur man tänker annars..gud vilken tur du hade med operationstiden hoppas jag har lika tur där:)
    Jag har inte hört något mer från Plastic-sidan det tar lååång tid, synd..Skulle verkligen vilja se bilder på bröst som han har gjort! Vad har du för mått nu? jag är jätteosäker på storleken men det ordnar sig nog:)

Kram

• Ceja

Jag är 168 cm och väger typ 53 kg..har en akupa nu men vill ha en D tror jag, kanske en stor C. Vad kan det motsvara i cc tro? 400 e det mycket? Vi får se, hihi, man funderar så mycke:)

• Lilla  My

Hej hopp Ceja, och alla andra!

Det va inte så mkt prat om komplikationer på konsultationen hos Clas. Men han berättade att han anv. texturerade hallon för att de inte orsakade kapsel så lätt som släta gör.
    När jag mailat om komplikationsfrågor, så har han personligen svarat. Övriga frågor har besvarats av hans jättegulliga kordinator Annika. Det är oxå hon som svarar om man ringer dit.
    Innan konsultationen hade jag skrivit ut massor med bilder. Men när jag väl var där så visade jag ingen. Jag visste att jag ville ha låg profil och att jag ville landa på en C-kupa och då är det ju bara storleken att välja på.
    Sedan när jag va där så frågade jag om man kunde förminska vårtgårdarna oxå, och det skulle han fixa.
    Jag är 170 lång och väger 58 kg och har nu 75 A/B.
    Ingen aning om vad du kan behöva för cc. När man kollar bilder på Plasticsurgery, så ser man att samma cc kan ändå ge olika resultat på olika personer. Hoppas admin. tar tag i alla som vill bli nya medlemmar så att du kan få se massa bilder och få mer råd.

Kram på dig
    /Lilla My (Amalthea)

• Ceja

Jo, Har kollat på qvinna massa ggr..Bra sida med MYCKET bilder, en del är verkligen skräckexempel haha! Det här med profil har jag ingen koll på alls..Finns det låg, medium och hög eller? Vad är skillnaden? Jag har ringt och pratat med Annika flera ggr men jag kommer på nya frågor hela tiden. Det är ju en stor grej så man jag vara väl förberedd:)Tack så mycket för alla dina svar! Tänkte på dej idag när jag såg att det bara är en vecka kvar till min konsultation och bara 2 veckor kvar till din operation!! Jättesnart ju! Vet du hur det blir på operationsdagen? Hur allt går till och så? Sen stannar du väl där 1a natten? Känns skönt tycker jag, att inte bli hemskickad direkt..
    Kram Kram ha det så bra..
    Ceja

Svar på tråden Bröstop i Gbg.. var??? Råd tack!