• Luka

Bröstop i Gbg.. var??? Råd tack!

Hej alla!

Jag ska göra en bröstop snart men har inte kontaktat nån klinik än. Ska göra lyft eller lyft/förstoring beroende på va läkaren tycker. Nån som opererat sig i Göteborg som vill berätta lite.. Var opererades ni, vad gjorde ni, resultat, pris osv.. Vore tacksam för svar då jag mest känner mig förvirrad.. finns ju så många å välja på och försöker läsa allt jag kommer åt ang op. Men råd och tips tas mer än gärna emot.

Ha en trevlig helg!

• Svar på tråden Bröstop i Gbg.. var??? Råd tack!
  • ceciliaj

Jag gjorde min op på Carladerska, kirurg Clas Lossing, i november 2005. Är jättenöjd! Koastar 40.000 nu tror jag, han lägger in gelehallon med snitt under bröstet. Ring o boka konsultation så får du se vad du känner sen! Lycka till!

• Ceja

Hej

Jag ska antagligen också operera mig hos Clas Lossing. Ska dit på konsultation den 5 mars.
    Ceciliaj: Skulle vara jättekul om du ville berätta mer om dina erfarenheter därifrån, intressant att prata med någon som har opererat sig på samma ställe! Jag har hört att han avråder från att använda sportbh den första tiden (vilket 90% av alla andra rekommenderar?). Hur gjorde du? Hur mycket la du in? Hur har kontakten varit efteråt? Blev många frågor på samma gång:) Svara om du vill..

• Luka

Ja har åxå funderat på C Lossing efter att ha läst så mycke bra om han på olika sidor på nätet.. ska ringa till veckan å boka tid så får ja se sen.. hoppas ju få tid för op innan sommaren vare sig de blir hos han eller nån annan..

Ceja: Va ska du göra? Förstora eller lyfta eller båda??

• Ceja

Hej!

Jag ska bara förstora. Jag har en akupa nu och hade tänkt mig en c+/d kupa. Jag ringde nu 1 feb och bokade tid för konsultation och fick tid den 5 mars sen är det ca 2 månaders väntetid till operation så jag hoppas på början på maj. Det är rätt långa väntetider men det känns ändå som ett bra tecken tycker jag:) Men man vill ju ha boobsen till sommaren nu när man äntligen har bestämt sig!

• ceciliaj

Hej igen! Till mig sa han att jag fick använda sportbehå om jag ville men att det inte var nödvändigt. Jag fick bara ont när jag försökte ta på den så jag använde ingen den första tiden. Jag tror inte att det spelar någon roll när implantaten ligger bakom muskeln.
    Jag la in 380 ml o gick från 70A till 70E/F (beroende på behå).
    Kontakten efteråt har varit jättebra, jag kan alltid ringa o fråga vad jag vill. Han erbjöd sig att fixa mina ärr som har breddats lite, men jag avstod på grund av att jag inte vill göra något mer ingrepp än nödvändigt o att ärren har blivit bättre.

• Ceja

Hej!
    Tack för svaren..Man har ju så mycket frågor och funderingar nu:) Varför tror du att dina ärr har breddats? Hur känns det nu såhär mer än ett år efter operationen? Är det något annurlunda förrutom att dom är större? Hihi, kanske en knäpp fråga men du kanske förstår vad jag menar..

• Ceja

Ceciliaj:

Vad har du för mått i övrigt? Längd och vikt och så? (om man får fråga:) )Jag är 168cm och väger 53 kg. Trodde att ca 400 ml skulle ge mig en dkupa men det är kanske galet! Det är så svårt med storlekar. E/F låter ju jättestort men det kanske det inte är? Är det inte svårt att hitta BHar? åhh, man vill ju inte välja för liitet nu när det äntligen ska bli av.( men såklart inte heller för stort)

• Swing

Ni vet väl att 80% av alla kvinnor har fel bh-storlek? För stort/löst band och för liten kupa.
    Har man omkrets 75 eller under innebär E eller F faktiskt inte så jättestora tuttar.
    Har man onkrets 80 eller däröver, då kan det börja kännas stort med mer än D.

• ceciliaj

Hej igen Ceja!
    Att mina ärr breddats beror nog på att jag har dåligt läkekött helt enkelt, jag är rödhårig o fräknig.
    Det känns jättebra nu när de har läkt helt o är mjuka o fina.
    Jag är 160 lång, väger ca 55 kg. Jag tycker att brösten blev liite stora, men är jättenöjd ändå. Hade jag valt om hade jag tagit någon storlek mindre. De ser ganska stora ut men de passar bra med mina breda höfter.
    Det är klart att det inte är lika lätt att köpa behåar längre, o att det är lite dyrare. Jag brukar mest handla på NK och CHANGE. Men det är SÅ mycket roligare att handla behåar nu! =)

• Pumpkin

Säger som Swing. Själv har jag 65F och tycker inte jag har särskilt stora bröst (fast det har jag ju, men inte SÅ stora), men människor med 80F tycker jag har gigantiska

Svar på tråden Bröstop i Gbg.. var??? Råd tack!