• surfsurf

Ska hon veta innan??

Har en fundering kring förloving. Har inte så många vänner som förlovat sig så jag fr´ågar den erfarna skaran här.

1. Brukar båda veta om att det ska bli förlovning, man läser om en del som bestämmer att då och där ska vi förlova oss. Är inte tanken att det ska vara den ena som överaskar den andre?

2. Om jag överaskar tjejen, ska jag då ha köpt ringar i förväg eller ska man ha en provisorisk ring för att sedan titta på riktiga tillsammans, det är trots allt så att hon har koll på vad hon tycker är fint och jag har ingen direkt bra smak vad det gäller smycken. Vill inte köpa nåt som hon tycker känns halvfint.

Svara gärna snabbt då jag planerar att fria på en resa ganska snart

• Svar på tråden Ska hon veta innan??
  • Anja 19 juli 2008

Louise77

Ditt tips var ju klockrent... Heeelt perfekt! :)

• Lilla Li

surfsurf: Vi gjorde så att vi hade pratat om giftermål och förlovning och sagt rent allmänt vad vi hade för önskemål och tankar. Jag ville t.ex. absolut gifta mig inom ett år från förlovningen, och han ville absolut fria utan att vi bestämt något innan. Så en dag bara friade han! :) Han hade billiga (t.o.m. begagnade!) frieriringar som han fick hos guldsmeden mot löftet att vi sedan skulle köpa våra förlovningsringar där. Och några dagar senare gick vi gemensamt och valde varsin ring där. Fungerade hur bra som helst. :)

• anne på grönkulla

Jo, ett överraskningsfrieri kan nog funka och bli uppskattat om ni tidigare talat om förlovning och äktenskap och hon signalerat att hon skulle vilja det. Det framgick inte riktigt i ditt första inlägg och jag hade avrått bestämt om det vore helt en blixt från klar himmel. Under de förhållanden du nu beskriver låter det mer troligt att det skulle uppskattas.

• Joleen

Min man frågade mig om jag ville förlova mig med honom 1:a januari i år. Nu ska vi snart beställa ringar som jag ritat själv hos guldsmeden.

• fru Vargtass

Surfsurf, kan du inte fråga på hotellet om de kan ordna en picnickkorg med lite gott att äta, ljus, en filt och mousserande vin? Eller kanske de tom kan duka upp åt er på stranden om hotellet ligger vid stranden? Tror att många hotell skulle ställa upp på det om man bara har lite framförhållning och är beredd att betala. De kanske tom har en mailadress så att du kan kolla med dem redan innan ni åker, eller så kan kanske researrangören hjälpa till. Det är ju inte jättelätt att ordna allt själv utan att hon märker nåt.

För övrigt tycker jag att det är jättromantiskt om du friar utan att hon vet om nåt, och en picnic på stranden i solnedgång är väl "as good as it gets"!

Lycka till!

• the french frog

jag skulle satsa på en provisorisk ring och sedan väla ihop... härligt med överrasknings-frieri, det drömmer nog alla tjejer om!

• Dockan10

Jag tror det blir bra vilket som....med eller utan ring.....

Lycka till

• Dani26

Varför inte överraska henne med en liten ring med stenar, eller en sänkt sten? det är lätt att matcha den sen, med era vigselringar :) jag själv älskar överraskningar och romantik. Det visar bara hur mycket du bryr dig om henne :) lycka till

• missfia

Jag skulle nog föredra att bli överaskad. Det är nog som sagt varenda tjejs dröm att mannen i hennes liv friar med ringar på ett romantiskt sätt.

• prinsessan_

hur gick det för dig?

Jag är också en traditionell flicka som drömmer om att bli överraskad med ett frieri. Så överraska! Men min ring vill jag gärna välja ut själv, så jag hoppas min pojkvän överraskar mig med en provisorisk liten ring ;)

• prinsessan_

Fick föresten en ring av honom som kom från en leksaksautomat, det tyckte jag var jätteromantiskt! :D

Svar på tråden Ska hon veta innan??