• surfsurf

Ska hon veta innan??

Har en fundering kring förloving. Har inte så många vänner som förlovat sig så jag fr´ågar den erfarna skaran här.

1. Brukar båda veta om att det ska bli förlovning, man läser om en del som bestämmer att då och där ska vi förlova oss. Är inte tanken att det ska vara den ena som överaskar den andre?

2. Om jag överaskar tjejen, ska jag då ha köpt ringar i förväg eller ska man ha en provisorisk ring för att sedan titta på riktiga tillsammans, det är trots allt så att hon har koll på vad hon tycker är fint och jag har ingen direkt bra smak vad det gäller smycken. Vill inte köpa nåt som hon tycker känns halvfint.

Svara gärna snabbt då jag planerar att fria på en resa ganska snart

• Svar på tråden Ska hon veta innan??
  • bride2be!!!

2007 augusti
    Vilken bra idé! Har aldrig hört nån som har gjort det

• 2007 augusti

Tack! kom på det nu! jag blev ju i och för sig otroligt glad för min ring men förstår hu jobbigt det kan bli om man inte blir det,.

• bride2be!!!

Ja, jag blev också glad för min provisoriska ring, den är jättefin tycker jag, och har den på ringfingret på höger hand

• surfsurf

Ja jag vet inte riktigt hur det blir men jag måste säga att detta var ett bra forum för att ställa frågan. Det är så att damen ifråga har velat förlova sig länge men jag har inte kännt att det riktigt är dags, tänkte ta tag i det nu i samband med resa till Afrika i februari. Vad tror ni om att göra frieri i det fria en kväll på en strand med picknick? Kanske efter en god middag eller är det bättre på en restaurang? Jag är inte så mycket för att stå i centrum, man vet inte hur de reagerar på restaurangerna där, vill inte ha någon publik som applåderar Tack för responsen hittils, det lutar nog åt en provisorisk ring.

• bride2be!!!

Åh, så romantiskt!!! En picknick vore ju det optimala! Frågan är om du kommer klara hålla dig tills dess?! Det är ju bra att veta att hon VILL gifta sig så det kommer gå jättebra! Lycka till o trevlig resa!

•  Miss Cee

picnic låter jättefint :)

• Cantaton

Tycker stranden låter väldigt mysig! Då blir det ett minne för er två. Stränderna brukar ju inte krylla av folk på kvällarna. Tända ljus kan ju vara mysigt också ;)

• surfsurf

Får ta med några bra ljus eller köpa på marknad, lite mouserande är ju kanske inte helt fel. Jag bollar nog lite ideer med er kanske, verkar ju vara en del som gärna diskuterar frågan

• Cantaton

Det finns nog många fler än "en del" tom ;) Men dina tankar låter väldigt fina.

Svar på tråden Ska hon veta innan??