• Thezz

Chania- Kreta

Vi ska åka till Chania, där vi även förlovar oss.
    Kan ni nga mysiga restauranger eller ställen att åka till?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Chania- Kreta
  • okt2006

Thezz: klart billigare än i Sverige är min uppfattning. Kanske framförallt för att drycken är billigare... (om man dricker vin alltså).

• Thezz

Åhh, vad jag längtar. Har ni fler tips?!

• Lilla Li

Mitt i Chania, på en liten liten bakgata, finns en restaurang som är placerad mitt i ett nedbrunnet hus. Kommer för mitt liv inte ihåg vad stället heter bara... Det är väldigt vackert i alla fall! Huset är som en gammal ruin, inkilat mellan flera andra hus. Det finns inget tak utan man sitter under bar himmel. De har tygvepor uppspända så man inte får blad på sig. Där inne är det som en trädgård, växer träd mitt i huset. Det brukar finnas ett par trubadurer där som spelar traditionella grekiska låtar. Heeelt underbart! :)

• Thezz

Lilla Li
    Det lät väldigt mysigt.

Har ni fler tips på restauranger och utflykter?!

• Thezz

Kom igen tjejer.. lite mer tips.

• Cindey

LillaLi- Vet precis vilken restaurang du menar men namnet sitter för långt bak på tungan... Det kommer nog fram snart så jag skriver väl igen...

Thezz- Annars finns det en restaurang som heter Tamam. Mumsigt och mysigt i ett gränd...Fanns med i vår guide bok...

NU KOM JAG PÅ DET!!! Restaurangen heter "Ela" Haha.. där satt den!

• Thezz

Cindey
    Tack så mycket. Var ligger Tamam? Ligger det i Chania eller på de mindre orterna.

• Thezz

Har ni fler tips på hemsidor?

• Thezz

Finns det något man bara måste se på Kreta?

Fler tips?

• Thezz

Ingen som kan hjälp mig mer?

Svar på tråden Chania- Kreta