• Pink Lady
    Äldre 7 Jan 12:09
    14072 visningar
    23 svar
    23
    14072

    Kondom för välutrustade?

    Hej,

    Tänkte fråga om någon vet något märke som är för välutrustade män? Vi har prövat RFSU:s största och den fungerar inte...verkar vara svårt att få tag i.

    Någon som har/haft samma problem som kan tipsa?

    Tack!

  • Svar på tråden Kondom för välutrustade?
  • pickol­ina
    Äldre 7 Jan 20:22
    #0

    Ett exempel på olika storl på kondomer angav jag precis ovanför.. Den strlskillnaden är ganska kraftig faktiskt.

  • missZa­pon
    Äldre 7 Jan 22:54
    #0

    Trot det har mycket med "påsättning" det ligger i, vi letade länge efter en stor kondom för att de bara rullade av och aldrig fungerade som det skulle. Nu har vi gett upp och använder andra metoder istället för kondom för vi får helt enkelt inte på den ordentligt. Har kunant förut med andra killar men nu går det inte, fattar faktiskt vad vi gjorde för fel. Hur svårt kan det vara att få på en konodom egentligen?!?

  • pickol­ina
    Äldre 7 Jan 23:19
    #0

    För lång penis, vad göra?
    Farbror Olle nu är det så att min penis är för lång för att få på en kondom så jag vet inte hur jag ska göra?? Kanske man kan specialbeställa en extrastor kondom. Ge mig ett svar tack.

    Erik
    Hej Erik! Stämmer det verkligen att din penis i eregerat tillstånd är så jättestor som du säger så har du verkligen ett problem. Jag menar, om vanliga kondomer, som kan tänjas till sin mångdubbla storlek, inte passar då är du verkligen välutrustad. Det går inte att specialbeställa kondomer, ja, förresten det kanske går men frågan är väl hur många tusenlappar per styck de skulle kosta. Jag vet att en del väldigt välutrustade män har använt sig av ett sk "femalecondom". Det är en slags kvinnokondomer som kan beskrivas som ett pessar med vidhängande påse. De män som har prövat den här kvinnokondomen har plockat bort den löstagbara ringen och därefter trätt på den som en vanlig kondom. Dessa kvinnokondomer kan man inte köpa i Sverige tyvärr. De gjorde aldrig någon succé när de kom så ingen återförsäljare har brytt sig om att köpa in dem. Men du kan ju beställa några själv på nätet, gå in på (www.femalehealth.com). Priset är inte så väldigt mycket högre än på vanliga kondomer. Om du vill diskutera kondomstorlekar med branschfolk så föreslår jag att du ringer till RFSU på tel 692 07 00.

    Lycka till!
    Olle

    :D :D :D

  • Pink Lady
    Äldre 8 Jan 07:39
    #0

    Jag har försökt hjälpa till själv, så det är inte så att han bara säger "går inte, jag är för stor". Det är verkligen svårt! Man är också rädd för att den ska gå sönder, vilket den har gjort i stort sätt alla gånger och jag måste äta dagen-efter piller...

    Visst är de töjbara och man kan få över den över huvudet, armen whatever...men hur hållbar är den då när man töjt och hållt på för samlag? Inte så hållbar kan jag meddela.

    Tack för de konkreta tips jag fått med glidmedel, ska testa!

  • Äldre 8 Jan 08:01
    #0

    Pink Lady: Jag förstår verkligen ert problem för jag känner flera välutrustade killar som har samma problem!

    Jag trodde först också precis som ni andra att det bara var dålig teknik osv eftersom de ju är så töjbara m.m., men sen fick jag klart för mig att det är faktiskt inte bara där problemet ligger. Det ser faktiskt lite konstigt ut med en sn*pp på 26 cm:s längd där kondomen bara täcker lite drygt halva längden..... Skyddar väl mot graviditet, men hur är det med allt annat, kan man ju undra.

  • pickol­ina
    Äldre 8 Jan 14:59
    #0

    Vad jag läst på nätet, så går kondomen oftast sönder för att den är för stor och inte tvärtom. Att det blir skav när den är för stor som gör att den går sönder. Dem ska tydligen inte kunna gå sönder av att vara för små.

    Men jag skriver bara vad jag läst för jag har ingen aning själv... :)

  • pickol­ina
    Äldre 8 Jan 15:09
    #0

    Men har ni sådana problem och inte hittar ngt bra alternativ, så kolla på den där kvinnokondomer som jag skrev om då... Eller ja, som Olle hade skrivit om... :D

  • pickol­ina
    Äldre 8 Jan 15:11
    #0

    Att glida av brukar tydligen oxå handla om att den är för stor, kanske för att killen inte är tillräckligt hård osv...

    Men som sagt, jag upprepar bara sånt som jag läst på nätet nu.. :)

  • pickol­ina
    Äldre 8 Jan 15:16
    #0

    Här, massor av fakta:

    www.rfsu.se/kondomfakta.asp

  • pickol­ina
    Äldre 8 Jan 15:22
    #0

    Efter att ha läst alla kondomfakta så tror jag fortf på att det är okunskap, dålig teknik och ovana.

  • itzy
    Äldre 8 Jan 17:32
    #0

    precis, det gäller nog mest att öva sig på vilken teknik som funkar. klart det blir svårare med en större, men ändå.

    när jag o min kille precis blivit tillsammans försökte vi med kondom och det gick faktiskt inget vidare... han har över medelsize men ingen jätte, så både jag och han får känna oss besegrade och inse att vi är VÄRDELÖSA på kondom;) Övning ger färdighet men vi gav upp;p

    Kanske löjligt tips, men sett till att dra i kondomen lite när den sitter på? Så att den inte sitter tight över ollonet? annars finns risken att den spricker när han kommer.

  • kackel­maja
    Äldre 8 Jan 18:49
    #0

    precis som itzy skriver sa kan den spricka om det blir en luftbubbla i toppen sa se till att halla dar nar ni rullar pa.. sen hor det val till vanligheterna att kille da o da under samlaget checkar att kondomen sitter kvar, den kan som sagt glida lite om killens stand andras, om kondomen sitter lite fel och gud vet vad for andra anledningar ;)
    Sist men inte minst, en torr slida ar varsta kondomsprackaren, sa anvand glidmedel.
    For att du ska slippa ta dagen efter piller sa kan ni val testa att han tar ut snoppen innan han kommer (fastan ni har kondom) bara for att vara pa den sakra sidan medan ni ovar pa kondomanvandandet ;)

  • cityal­ven
    Äldre 17 Aug 02:25
    #23

    jag fattar! ni kanske har samma problem som mig och mitt ex... det är inte storleken utan omfånget längst ned... det som gör att kondomen sitter på... för hur mycket kondomen än rymmer så brukar den ha samma mått i öppningen vilket gör att den sitter åt för hårt och blockerar blodtilförseln...

Svar på tråden Kondom för välutrustade?