• pickolina

    Kondom för välutrustade?

    :D *asg* Mmhmmm... ;)

  • pickolina

    Taget från kondom.nu

    Hej!
    Gå in på www.presex.se och titta på deras sortiment. Men sedan vill jag rekommendera att han tar en klick vattenbaserat glidmedel på ollonet innan han trär på kondomen så ska det nog gå bättre. Kondomerna är ju extremt elastiska och passar de flesta penisstorlekar.
    Hälsningar!
    Olle

    (Inflikar Själv då, använd EJ olja då olja förstör latex!)

  • pickolina

    Sorry, jag skrev fel.. Här är måtten:

    Storlek: XX-Large
    Längd: 190mm
    Omkrets: 112mm
    Omkrets på toppen: 132mm

  • pickolina

    För att jämföra..

    Durex Comfort XL: Längd: 215mm
    Bredd: 57-63mm

    RFSU Okeido: Längd: 190mm
    Bredd: 53mm

    Och Okeido är väl RFSU´s största? Så, kolla de andra märkena då! Jag garanterar dig att detta är något som sitter i din mans huvud och teknik. Men självklart ska det ju ändå vara bekvämt för honom.. Så prova de andra märkena som har lite större strl.

  • pickolina

    morgondagg - Men kondomerna är ju inte "onesize"! Olika modeller har olika mått och det finns speciella kondomer för "större" killar... Och som redan nämts så är dom väldigt töjbara. Jag tror att det är en vanesak för killens skull. Han saknar teknik och kanske inte riktigt gillar kondomer och använder sig av önsketänkandet att dom är för små för just honom! *hehe*

  • pickolina

    Ett exempel på olika storl på kondomer angav jag precis ovanför.. Den strlskillnaden är ganska kraftig faktiskt.

  • pickolina

    För lång penis, vad göra?
    Farbror Olle nu är det så att min penis är för lång för att få på en kondom så jag vet inte hur jag ska göra?? Kanske man kan specialbeställa en extrastor kondom. Ge mig ett svar tack.

    Erik
    Hej Erik! Stämmer det verkligen att din penis i eregerat tillstånd är så jättestor som du säger så har du verkligen ett problem. Jag menar, om vanliga kondomer, som kan tänjas till sin mångdubbla storlek, inte passar då är du verkligen välutrustad. Det går inte att specialbeställa kondomer, ja, förresten det kanske går men frågan är väl hur många tusenlappar per styck de skulle kosta. Jag vet att en del väldigt välutrustade män har använt sig av ett sk "femalecondom". Det är en slags kvinnokondomer som kan beskrivas som ett pessar med vidhängande påse. De män som har prövat den här kvinnokondomen har plockat bort den löstagbara ringen och därefter trätt på den som en vanlig kondom. Dessa kvinnokondomer kan man inte köpa i Sverige tyvärr. De gjorde aldrig någon succé när de kom så ingen återförsäljare har brytt sig om att köpa in dem. Men du kan ju beställa några själv på nätet, gå in på (www.femalehealth.com). Priset är inte så väldigt mycket högre än på vanliga kondomer. Om du vill diskutera kondomstorlekar med branschfolk så föreslår jag att du ringer till RFSU på tel 692 07 00.

    Lycka till!
    Olle

    :D :D :D

  • pickolina

    Vad jag läst på nätet, så går kondomen oftast sönder för att den är för stor och inte tvärtom. Att det blir skav när den är för stor som gör att den går sönder. Dem ska tydligen inte kunna gå sönder av att vara för små.

    Men jag skriver bara vad jag läst för jag har ingen aning själv... :)

  • pickolina

    Men har ni sådana problem och inte hittar ngt bra alternativ, så kolla på den där kvinnokondomer som jag skrev om då... Eller ja, som Olle hade skrivit om... :D

  • pickolina

    Att glida av brukar tydligen oxå handla om att den är för stor, kanske för att killen inte är tillräckligt hård osv...

    Men som sagt, jag upprepar bara sånt som jag läst på nätet nu.. :)

  • pickolina

    Efter att ha läst alla kondomfakta så tror jag fortf på att det är okunskap, dålig teknik och ovana.

Svar på tråden Kondom för välutrustade?