Fel med silverringar???
Hejsan.
Jag och min sambo har förlovat oss, vi köpte silverringar! men vet inte om det är fel... måste man ha guld eller??? Är det jätte ovanligt att ha silver??? Hoppas på svar! /Johanna!
Hejsan.
Jag och min sambo har förlovat oss, vi köpte silverringar! men vet inte om det är fel... måste man ha guld eller??? Är det jätte ovanligt att ha silver??? Hoppas på svar! /Johanna!
Nu är ju inte silverringar det samma som vitt guld precis!
Vi har ringar i silver, mkt pga att vi inte hittat ringarna/ringen med stort "D" och kände att vi inte ville lägga stora pengar på ringar som bara var okej, men inte super...
Hittar vi ringarna med stort "D" kanske vi passar på att uppdatera ringarna vid ngn bröllopsdag eller så...
Men just nu är jag nöjd med de silver ringar jag har De är fina och helt ok.
Mimsan75 - Det var himla smart! :)
Vi har silver och vi är jätte nöjda!
Vi ville oxå ha silver, men fick reda på att silver snabbare slits eftersom silver är ett mjukt materia. Vi valde ringar i vitguld istället, vitguld har nästan samma färg som silver.
Vi har ringar som är gjorda helt i palladium. Det kan jag rekommendera varmt! Palladium är hårdare än guld (repas inte lika lätt), och tappar aldrig färgen.
Vitguld skulle jag personligen avstå från, eftersom jag vet att många får problem med sina vitguldsringar. Titan, stål, palladium och platina är fyra bra alternativ.
Vi valde titan, perfekt för mig/oss som är yrkeschaffis:ar och ofta använder händerna, ännu är ringen rund och fin, dock lite "repig" men det får man tåla, ska synas att man bär den varje dag..
Frun's ringar i titan båda, förlovningsringen med en liten sten, andra med en guldrand... : )
vi ska ha platinum
jag har diamntringar i silver
Hej! Jag tycker det är individuellt, vad man vill ha. Skulle vara jobbigt att titta ned på sin hand var dag på ringen som symboliserar ens äktenskap och inte känna 100% trivvsel inför vad man ser ju. Om Ni har kommit överens om silver så kan det ju inte bli bättre! Jag tror bara skillnaden (förutom kanske ovan nämnda faktiska problem) att det itne är lika uppenbart att man är förlovad då ringen är i silver.
Lycka till!
hm, hur skulle ngn se skillnad på om det är silver vitguld platina titan eller stål ? blir man mer förlovad ju dyrare det är?
Har förlovningring i silver och (snart)vigselring i vitt guld. Snyggt som attan!
Vi förlovade oss för 6 år sen med silverringar som vi nu uppgraderar till vitguld. Båda får 2 nya ringar vid vigseln, vet inte riktigt om han kanske har sina på redan eller hur det går till (har inte träffat prästen än).
Det är super snyggt & smidigt med silver!