Fel med silverringar???
Hejsan.
Jag och min sambo har förlovat oss, vi köpte silverringar! men vet inte om det är fel... måste man ha guld eller??? Är det jätte ovanligt att ha silver??? Hoppas på svar! /Johanna!
Hejsan.
Jag och min sambo har förlovat oss, vi köpte silverringar! men vet inte om det är fel... måste man ha guld eller??? Är det jätte ovanligt att ha silver??? Hoppas på svar! /Johanna!
Våra första förlovningsringar är i silver =) och man har ju rätt att välja vilket material man vill - det är det som är så bra
Nej, Johanna, ingenting är fel! Det är vad ni känner för och vad ni vill ha som är rätt. Det är förmodligen vanligast att ha guld men varför ska man "vara som alla andra". Ni har ju valt silver för att ni vill ha silver och då är det rätt för er! Jag tror era ringar är jätte fina!
jag känner ett par som hade silverringarsom förlovningsringar. när de sedan gifte sig (med guldring) var de tvungna att gå till en guldsmed för att sätta ihop ringarna på ngt sätt, då guld och silver reagarar med varandra på ngt sätt så det blir fult/förstört(?). men om ni inte vill ha guldring/-ar senare så är det ju inget problem.
sen vet jag inte hur allvarligt det är, om det blir jätteförstört med en gång eller om det tar en himlans massa år innan det syns något, men det kan vara bra att veta om att det kan hända.
Silver är inte lika reptåligt som guld, så de håller sig inte blanka lika länge, men det går ju att putsa upp hos guldsmeden.
negativa med silveringar är att de inte är så tåliga och att de blir mörka och fula fort, an måste putsa upp dem ofta.
den dagen ni ska gifta er kan ni ju byta ut till nya förlovningsringar eller bara ha vigselringar i annat material.
Jag ville också egentligen ha silverringar (vitt guld) men blev lite fundersam när hon i butiken sa att man måste lämna in dem 1 gång per år för "om-rodering" (tror jag att det hette) Kändes inte så bra faktiskt men jag ångrar lite ändå att vi inte tog vitt guld - min förlovningsring i rött guld är visserligen finast i världen ändå eftersom den har min blivande makes namn innuti
Jag har en förlovningsring i platina och kan förbehållslöst rekommendera det materialet. Den blir aldrig svart som silver kan bli och behöver inte rodineras om som vitguld. Den är jätteblank och fin och har dessutom inte blivit speciellt repig.
personligen tycker jag silver är finnare än guld... själva har vi brons.
Det är väl inget fel med att ha silver? Det är ju erat val! Jag skulle själv inte välja silver, men det är av rent praktiska skäl.. Som nämnts ovan... Jag skulle välja platina eftersom jag vill ha en tålig och skötselfri ring men med silvrets utseende.. :)
Vi ska ha silver...
Gubben har alla sina smycken i silver, så han ville ha allt i samma, och eftersom det inte spelar mig nån roll så... Och lite puts emellanåt är väl ingen fara... Och om man är rädd för ev. repor, så kan man ju ta en yta som inte är helblank... Då syns det ju inte så mkt. Det finns ju massor av olika snygga!