• bröllopivinter

    Mammalediga bröllopsplanerare i Stockholm?

    Finns det några mammalediga som planerar bröllop nästa år som vill snackas lite i denna tråd och kanske ta en fika?

    Jag är 26 år, har en son på 4½ mån, en sambo på 32 år och bor i södra Stockholm.

    Gifter mig i Mars i Thailand.

    Vem är du?

  • Svar på tråden Mammalediga bröllopsplanerare i Stockholm?
  • chihiro

    Bröllopivinter -10/3 2007, Koh Lanta, Thailand.
    Stjärn-öga -4/8 2007, Norrtälje.
    Carro1978 -30/6 2007, Haninge
    MarTh - 9/6 2007, Eskilstuna
    Smedh - 28/7 2007, Leksand
    Chihiro - 18/8 2007, Stockholm

  • Carro1978

    bröllopivinter du hade väl beställt din klänning från kina om jag inte minns fel. Vad kostade den? Blev du nöjd? Ska börja kolla efter klänningar nu i veckan hade jag tänkte lite smått..

  • bröllopivinter

    carro1978-

    Ja, och jag blev både nöjd och missnöjd... Den var nämligen jättefin, välsydd och lik orginalet. Men helt fel mått! Så nu har jag tagit den till en sömmerska här hemma som ska ändra, så förhoppningsvis blir det bra tillslut, men priset blev ju då det dubbla... Den kostade 1123kr inkl frakt, så visst var det värt det ändå om den nu blir bra tillslut!

  • Stjärn-öga

    Hur ska ni göra med bröllopsresa? Åker ni på någon? Tar ni med er barnen då?

    Vi har bokat en weekend själva till Porto i Portugal. Vi vill inte vara borta för länge då lill-tjejen bara är 1 år och 4 månader då... Men känns ändå mysigt att få åka iväg själva ett tag! sova länge och bara njuta...

  • Carro1978

    Stjärn-öga vi ska åka på bröllopsresa men tar vår dotter som då är ca 1 år 4mån med oss. Vill inte lämna bort henne + att vi tycker det ska bli mysigt att åka iväg med henne. Sen kanske vi tar en weekend någonstans bara vi två framöver. Vi får se

  • bröllopivinter

    Stjärn-öga: vi gifter oss ju i thailand, så vår son på då 8mån ska såklart med! Vi är sammanlagt borta en månad!

  • MarTh

    Vi ska också åka på bröllopsresa, men kommer att ta med våran tjej som är 1 år 3 mån då. jag skulle kunna tänka mig att åka utan henne, men inte min kille, så då får det nog bli hans vilja först :) (jag har ju varit mammaledig 1 år, han bara 2 mån vid det laget...)

  • Stjärn-öga

    Jag förstår er precis! Vi tänkte oxå ta med oss vår dotter först men sedan ändrade vi oss ändå... Lite olika saker som spelade in men jag hoppas att det kommer gå bra. Blir nog farmor eller mormor som är barnvakt så vi ska "öva" innan vi åker så att vi vet att det är ok för henne att sova borta och så...

  • Carro1978

    stjärn-öga vart ska ni åka? Varför vill ni inte ha med lilltjejen då
    ?

  • MarTh

    vi har inte bestämt oss än, kanske Italien typ Rom eller så badställe/ligga på strand... typ Barbados.. vore trevligt

  • MarTh

    jag var och snackade med en resebyrå och hon ville verkligen rekommendera Mexico - det är ju dock ganska dyrt att flyga dit. Men jag tror att västindien är fantastiskt
    Carro - vart tänker ni åka?

  • Carro1978

    Vi funderade på mexico men vår första resa med Julia vill vi inte blir så långt borta. Så vi tar nog kanarieöarna i höst/vinter när det börjar bli grått och trist här hemma
    det kommer bli kanon.

Svar på tråden Mammalediga bröllopsplanerare i Stockholm?