•  Miss Cee

Kort fråga om frieri!

Med anledning av nyligen uppstartad tråd tänkte jag kolla läget med lite skarpare statistik...

Svara bara Ja eller nej!

1. I anslutning till er förlovning/frieri, tillfrågades brudens pappa om "hennes hand"?

2. Om JA på fråga 1: Är du nöjd med att din pappa/din svärfar tillfrågades?

3. Om NEJ på fråga 2: Hade du velat att din blivande frågade din pappa/att du hade frågat hennes pappa?

• Svar på tråden Kort fråga om frieri!
  • physalis

Kan man inte bara sammanfatta detta med att de flesta av oss vill inte blanda in pappa, men de som har det är otroligt nöjda med det, därav kanske aktionen? Jag menar - man känner som brudgum förhoppningsvis brud och far såpass väl att man vet om frågan skulle vara uppskattad. Tror ma n inte det så frågar man inte, och alla är glada och nöjda i båda fallen.

• jocelyn

1, NEJ
    3, NEJ för tusan...
    :)

• brud 080202

1 Nej
    3 Nej absolut inte det har inte han med att göra!

• T+M

Miss Cee:

Imponerande att du ens vågade ställa frågan

• Junisol

1.Nej
    2.Nej, skulle känna mig ganska förtryckt om min blivande frågat pappa...

• zleepy

Nej, jag frågade inte min blivande fru's pappa.

är väl en sådär jättegammal tradition som sällan "används" nuförtiden.

Men sen har min dam ingen kontakt med sin far så hade inte spelat ngn roll om jag hade velat det, ingen av våra fäder är bjudna till vårat bröllop ändå.

• bofink

Ja
    Ja
    Vi har skämtat om detta sedan vi träffades

• anNea

Nej
    Absolut inte, det vore ju att omyndigförklara mig i mitt beslut.

• snart fru G

Ja och ja!

Min blivande frågade min pappa över en bratwurst i tyskland mitt under en stadsfest när jag och mamma var och hämtade öl till oss fyra

tycker bara det var fantastiskt härligt gjort och inte det minsta sexistiskt eller omyndigförklarande. Beror precis på hur man gör det och hur man är som person. Alla är vi ju olika

• NuÄrDetDags

1. Ja (efter att han frågat mig och jag sagt ja och han och pappa var lite småfulla)

2. Hm, tja, pappa fick sig ett gott skratt, så, ja

• Vezzla

Hehe

Gud vad roligt det här var att läsa!

Har inte fått nått riktigt frieri, vi har bestämt oss för förlovning tillsamans. Men om min gubbe vill så får han fråga, tror inte att han kommer det eftersom min far inte har något med oss att göra direkt.

Så jag röstar väl blankt ;)

Svar på tråden Kort fråga om frieri!