• Safira

mensrubbningar

Jag har ett nytt förhållande och behöver recept på minipiller. Har därför bokat tid hos en gynekolog nästa vecka. Preventivmedelsrådgivning är ju gratis, men vet någon om det kostar extra om man ber henne göra en undersökning också för att se att allt känns som det ska?

Känner mig lite nervös nu, för jag har varit dum nog att ha använt dagen-efter-piller två ggr inom samma menscykel, det är ju inget som rekommenderas direkt. Är det någon som gjort samma dumhet, och hur blev det i så fall med mensen efteråt? Blev den väldigt försenad? Småblödningar? etc.
    Jag har testat flera ggr att jag inte är gravid i alla fall, var lite nervös för det också eftersom skyddseffekten minskar om man tar piller flera ggr per cykel. Mensen är ett par dagar sen nu, men jag antar att jag kan få vänta längre på den med tanke på alla hormoner jag proppat i mig. Suck.

• Svar på tråden mensrubbningar
  • pickolina

Det vet jag ju inte eftersom jag inte varit å kollat hos en läkare men jag tror att det bara är själva mensen som varit förskjuten, för ägglossningen märker man ju...

• pickolina

Sist mensen blev försenad så hade jag koll på både när mensen skulle komma enligt förra mensen och enligt ägglossning... Men den blev sen ändå, pga att jag gick å väntade på den... :(

• Safira

Hur vet du när du hade ägglossning? Känner du det?

• pickolina

Jag ser det på flytningarna, eller vad man ska kalla det... :) Jag har vanligtvis inga flytningar alls i princip men vid ägglossning så kommer det som gelé typ... Weird!.. *s* Men så är det för mig...

• pickolina

Andra brukar säga att deras flytningar blir mer trådiga.. Tex om man tar lite mellan fingrarna och drar isär fingrarna så blir det som trådar mellan fingarna...

Fast för mig är det alltså lite annorlunda... Men om man läser om ägglossning så förklarar de det oftast med trådiga flytningar.

• Safira

Just nu har jag vita flytningar. Vet inte om jag alltid brukar ha det innan mens, hoppas det...

• pickolina

Den kommer nog ska du se...

• pickolina

Försök att sluta tänka på det.

• Safira

Gud så frustrerande detta är, nu har det gått minst 12 dagar sen ÄL och fortfarande inte skymten av någon mens. Om den inte kommit till helgen skulle jag vilja kolla med ultraljud om jag är gravid ändå eller vad det är för skumt. Men var kan jag göra det? Gå till gynekolog igen? Eller kan man gå till Mama Mia t ex?Jag orkar inte oroa mig längre!

• Safira

puff

Allt känns bara som ett vakuum nu, jag vill bara veta hur det ligger till. Stämmer det att det syns på ultraljud om man är gravid efter tre veckor?

• Safira

Åh, vad skönt, har fått en tid hos gynekologen på torsdag. Han ska kolla att allt ser okej ut och ge mig piller som sätter igång mensen om det behövs för att komma in i rätt rytm igen, skönt!! Nu känns allt mycket bättre redan.

• Safira

Måste bara skriva av mig... jag är SÅ lättad! Kände mig väldigt pms-ig igår, otroligt lättretlig och trött och så och har haft lite ont i magen idag och, visst, har äntligen fått mens. Härligt att slippa oroa sig längre, phu!

• pickolina

Du ser... Man kan sabba mkt genom att gå och tänka på det och fundera, det behöver inte alls betyda att man är gravid... Vad skönt för dig!

Svar på tråden mensrubbningar