• aa_s_a

Han sårad, jag gått vidare...

Jag gjorde slut med min pojkvän häromdagen, han förstod ingenting, men vi har haft jättemycket problem den senaste tiden..

Han anser att vi inte har några problem utan att det är jag som har problemen. Han lägger all skuld på mig..

Jag vet att jag gjorde rätt när jag gjorde slut, men det känns ändå jobbigt att veta att han ville fortsätta med mig.. Men han har fått så många chanser ju! Jag kan nästan tycka synd om honom för att han inte förstår att han också har en del i en relation, att man är två i en relation, att man både har sitt egna liv och ett gemensamt liv.. Det är en härlig kille, men omöjlig att leva med..

I och med att jag tvivlat på vårt förhållande så länge, och vetat innerst inne att det skulle bli så här, även om jag förnekat det för mig själv, så har jag redan en ny flirt.. Den här killen var den som fick mig att lämna min pojkvän, för jag insåg att det finns mjukiskillar kvar, sådana som är lite småromantiska och som intresserar sig för motparten..

Det känns på något sätt dumt att ha gått vidare så snabbt, visst det är bara en flirt, men ändå..

Är jag korkad på något sätt eller någon som har någon kommentar?

• Svar på tråden Han sårad, jag gått vidare...
  • Ellte

Jag tror det är en VANLIG reaktion hos killar faktiskt... Jag håller själv på att gå igenom en skilsmässa... Vi har haft problem i flera år, vi har pratat om dem, jag har kommit med förslag på hur vi kan försöka lösa dem men han har inte tyckt det varit "så farligt".

Ändå blev han GRYMT förvånad i våras när jag tog beslutet och sa att det är bäst att vi går skilda vägar... DÅ ville han jobba på det, DÅ såg han problemen och när jag sa att jag faktiskt redan gett upp och att jag inte kunde ge det fler chanser blev det MITT fel...

Har pratat med flera vänner som känner väl igen sig. Trots att förhållandet knakat länge och det har diskuterats har killen ändå fått en total chock när han inser att det är slut på allvar... Tänk om de bara kunde fatta innan det är åt h-te försent...

Lycka till med ditt "nya liv" och var rädd om dig. Kasta dig inte huvudstupa in i något nytt utan ta det lugnt och hitta tillbaks till dig själv innan du skapar ett nytt liv med någon annan.

• aa_s_a

Men eller hur! Blir så arg, när han abra "slarvar" bort förhållande efter förhållande.. Visst jag hade ocskå kunnat göra saker annorlunda, men jag har i alla fall aldrig sagt att han får acceptera mig som jag är.. Jag anser att i en relation är man två och då får man anpassa sig till varandra..

• Lins

Om jag inte minns fel från andra trådar som du skrivit var väl att du ville förlova dig, men inte han? Han ansåg att ni hade varit ihop för kort tid. Minns jag fel?
    Jag hoppas att du inte gjorde slut av den orsaken utan att det fanns andra orsaker.
    Lycka till i fortsättningen!

• aa_s_a

Ja, jag ville förlova mig ett tag, men som tur var han vi inte dit, och nä, det är inte anledningen till att det tog slut.. Jag insåg efter ett tag hur han verkligen är och det är anledningen! Han tycker att hans problem är hans och mina är mina.. Gemensamma problem existerar nog inte över huvud taget... Han tycker man ska leva sitt egna liv (men när jag sen var bort på mina aktiviteter ibland tog det hus i helvete, då prioriterade jag inte familjen tyckte han), jag tycker att man måste ha sitt liv (ha kvar en dle av sina aktiviteter o.s.v.), men också det gemensamma livet (gemensamma saker, vänner o.s.v)..

• Bobou

Åh, mitt ex var precis som era män! Han blev så arg på mig när jag gjorde slut för att jag "gav upp snabbt". Men jag hade verkligen försökt prata med honom i tre månader om att vi hade problem, men varje gång mötts av "inte nu, jag är så trött/inte på humör/har inte tid/annat, vad jobbigt..." Hallå?!

Vad tråkigt att du ska skiljas, Ellte. Hoppas det hela går så smärtfritt som möjligt.

*kramar till Ellte och aa_s_a*

• Blev Fru 2006

Ellte, *kramar"
    Jag har hängt här på BT länge, känner till dig väl. Hoppas du känner att du kan finna styrka trots det som händer.

• Soluppgång

Ellte,Åhhhh...vad jag känner igen mig i din situation.....mitt ex.var likadan...
    ALLT var MITT fel...

• soomzy

Oj oj oj oj oj oj oj ooooooj!!!!!!
    Måste jag bara säga, alltså... jag har inte gjort slut med min pojkvän än och vet inte om jag ska. Men herregud vad vi har det likadant aa_s_a. Jag blir så rädd, jag tänker hela tiden att det ska lösa sig etc. Men oj oj oj...

• aa_s_a

soomzy: Det kommer inte bli bättre! Gör slut, du är värd så mycket mer!!

Svar på tråden Han sårad, jag gått vidare...