• OXK

Förlova oss på hennes födelsedag?

Min sambo/flickvän fyller snart år. Är det passande att fria på hennes födelsedag? Tänkte köpa några billiga ringar som vi kan byta den dagen för att sedan tillsammans titta på vigselringar. Vi vill båda bara ha en ring så jag tänkte att den ringen jag köper då kan var en sådan hon kan använda vid andra tillfällen efter bröllopet.

• Svar på tråden Förlova oss på hennes födelsedag?
  • TezzAmore

Grattis!

Hur gick det till?

• OXK

Utan ring, tyckte det var bättre hon var med och valde så hon inte får någon ring som hon inte tycker om. Nere vid stranden ute på en brygga. Perfekt höstväder, den sköna havsluften och spegelblankt vatten som bakgrund. Gick ner på knä och ställde frågan. Hon sa efteråt att hon inte kom ihåg något eftersom hon koncentrerade sig på att inte gråta.

• TezzAmore

OXK! Gud va romantiskt! Riktigt bra gjort hörrö!

• Stefans fästmö

Vad kul, grattis! Ni kan ju göra förlovningsdagen till den dag då ni byter ringarna som ni har valt tillsammans, äter middag eller nåt annat mysigt. Så är det den dagen ni firar, inte dagen då du firade. Så gjorde vi, min m2b friade helt oplanerat o vi valde ringar o förlovade oss ett tag senare, först bytte vi ringar o sen gick vi på restaurang. Så det är vår förlovningsdag som vi firar, men dagen då han friade är ju oxå speciell! :)

• TezzAmore

Min sambo friade utan ring, men vi graverade in dagen som min sambo friade i ringarna ändå. Jag menar, from. den dagen var vi ju förlovade!

Fast man gör ju precis det som känns bäst för en!

• Stefans fästmö

Precis, det är så olika hur man gör o ser på det. Eftersom min m2b friade så oplanerat o vi sedan planerade förlovningsdagen tillsammans, är det den dgen vi firar. Men självklart, från dagen han friade hade vi ju bestämt att gifta oss! :)

Men det kunde ju vara ett sätt att komma runt dilemmat med att slå ihop två firardagar, för TS...

• SpookysKira

Ah, Grattis! Skedde det pa hennes fodelsedag? :)

• OXK

Jepp, på hennes födelsedag.

Vi kände både att det inte gjorde något att det blev på hennes födelsedag. Vi kommer att fira vår bröllopsdag i framtiden och förlovningsdagen kommer mer att vara ett roligt minne.

• Stefans fästmö

OXK

Vad kul! Roligt att ni ser på det på samma sätt! Tror oxå att man inte kommer fira förlovningsdagen så mycket när man är gift, då är ju bröllopsdagen det stora... Det är ju kul att åtminstone komma ihåg o påminna varandra om andra dagar, första gången man träffades, etc, men man kanske inte firar alla dagar så mycket efter ett tag...

• picachu

Ju fler dagar att fira, ju fler dagar att fira :) Då kan man gå många ggr och äta på restaurang! :D
    Fira är bra!

Svar på tråden Förlova oss på hennes födelsedag?