• OXK

Förlova oss på hennes födelsedag?

Min sambo/flickvän fyller snart år. Är det passande att fria på hennes födelsedag? Tänkte köpa några billiga ringar som vi kan byta den dagen för att sedan tillsammans titta på vigselringar. Vi vill båda bara ha en ring så jag tänkte att den ringen jag köper då kan var en sådan hon kan använda vid andra tillfällen efter bröllopet.

• Svar på tråden Förlova oss på hennes födelsedag?
  • Mitt hjärta är hemma

SpookysKira: Vad gulligt!

Men jag är som vissa andra i tråden, tycker det är roligare att förlova sig en dag som inte är ens födelsedag. Skojigare att ha fler dagar som är speciella. Annars tycker jag som sagt att SpookysKiras make lade fram det på ett oerhört bra sätt! :D

• Marlean

Tag dagen efter födelsedagen som en "försenad" födelsedagspresent, det blir nog toppen! =) Lycka till!

• Pumpkin

Jag skulle föredra att bli friad till på vilken annan dag som helst, som inte är en annan "firadag".

Jag är av den åsikten att man inte kan ha för många "firadagar" och föredrar att sprida ut dom lite. Sen tycker jag precis som några andra här i tråden har skrivit - min födelsedag är MIN dag, förlovningen är VÅR

• Utpala

Jag blev friad till på min födelsedag (måndagmorgon)! Hur roligt som helst. Tycker inte att det gör varken födelsedagen eller förlovningsdagen mindre värd. Skulle däremot vilja gifta mig på hans födelsedag, men det är inte möjligt (datumet infaller på dåliga veckodagar de närmaste åren.)

• TezzAmore

Min sambo visste att jag inte ville förlova mig på någons födelsedag, jul eller någon annan högtid. Så då gjorde han så att när jag fylle år och hade bjudit vännerna på middag, väntade han helt enkelt till att klockan skulle passera midnatt. Så halv 1 på natten gick han ner på knä och friade! Jag blev överlycklig och jag tror att din flickvän kommer att bli det med, även om du friar på en födelsedag, högtidsdag eller onsdag! hehe! Lycka till!

• Zeta-2007

Jag röstar nog för frieri på födelsedagen!
    Men du känner henne bäst, så gör det som känns bäst i hjärtat och lyssna inte på andra ;)

SpookusKira,
    fick faktiskt en tår i ögat av "Never spend another birthday without me". Huh, romantiskt så man ryser...

• Miisen

Jag skulle inte vilja förlova mig på min fördelesedag. Särskilt inte som min pojkvän också fyller år då. Det räcker med att missa en "firar-dag", jag vill ha så många som möjligt :) Men alla är olika, och du känner henne ju bäst.

• Studstjejen

Jag förlovade mig på min födelsedag och i det långa loppet måste jag erkänna att det inte var en större succe. Födelsedagen är MIN dag, förlovningsdagen är VÅR. Det blir en krock som har gjort att vi har haft svårt att komma ifrån och fira vår fölovningsdag (eftersom alla vill gratta osv). Planerar man att vara förlovad en längre tid, så skulle jag nog inte rekommendera detta. Men som andra säger - det är en fantastisk present. Det måste jag hålla med om =)

• Rosenhaga

Min man friade till mig till frukosten på min födelsedag. Mycket speciellt. Jag tror faktiskt inte att det spelar någon roll vilken dag du friar till henne, det kommer alltid att vara en speciell dag öfr henne och er.

Svar på tråden Förlova oss på hennes födelsedag?