• bröllo­pivint­er
    Äldre 16 Sep 23:46
    80013 visningar
    145 svar
    145
    80013

    vad kostar er vigselring?

    ja, som rubriken lyder, vad betalar ni för ringen? verkar som om många köper riktigt dyra, eller? vi ska själv snart ut och leta... så mest nyfiken!

  • Svar på tråden vad kostar er vigselring?
  • Azacia
    Äldre 22 Nov 15:22
    #0

    Och så glömde jag säga tack förresten!!!!

  • Miss Cykel
    Äldre 22 Nov 19:37
    #0

    Trollsländan: Har du lyckats få fram pris på ringarna på websidan du skrev om ovan? Alltid lika intressant att se, tycker jag...

  • Trolls­ländan
    Äldre 23 Nov 15:40
    #0

    Miss Cykel
    Ringen på hemsidan är i flanderslipade diamanter och de är något dyrare än brilliantslipade. Min ring har en mittsten på 0.42ct och de sex sidostenararna på 0.12ct. De små brillianterna på de två ringarna kring den mittersta är ett trettital på 0.01ct. TW/VVS
    Den värderades till 56 000 men jag betalade inte så mycket eftersom jag hade en del guld och diamanter själv från gamla smycken och gjorde ett och annat fynd på kaplans. Jag betalde kring 35 000. Filip på Juvelsalongen ger dig säkert en bra prisuppfattning jag tycker han ligger ganska bra i pris med tanke på vad man får. Han är mycket duktig en av de enda diamantsättarna i Stockholm.

  • Trolls­ländan
    Äldre 23 Nov 15:42
    #0

    Miss Cykel
    Tack (såg innan att du tyckte ringen var fin) Kul att du gillade den. Den är ganska ovanlig men Filip berättade att han fått flera beställningar på den på senare tid...fast med större stenar.
    Min var inte flandersslipade utan runda. Jag ska skicka länk till bild snart.

  • Miss Cykel
    Äldre 23 Nov 16:48
    #0

    Jag ser med spänning fram emot bilden! :)

  • en dag i juni
    Äldre 23 Nov 23:16
    #0

    Min kostade 5000 2,8 mm och 11 0,3ct diamanter på rad. Den är såå fin!

  • en dag i juni
    Äldre 23 Nov 23:17
    #0

    0,03 menar jag förståss

  • Amooor­e
    Äldre 6 Dec 11:07
    #0

    Våra förlovningsringar gick på 14600 :- Ganska dyrt kanske med tanke på våran ekonomi (Man har ju inte så värst mycket pengar när man är 19 och 20) Men vad gör man inte för kärleken? ;) Vigselringarna ska vi ha i platinum så vi får se vad de kommer gå på.

  • emsali­e
    Äldre 6 Dec 11:14
    #0

    Våra förlovningsringar kostade 4000, vanliga släta välvda lite bredare ringar.

    Min vigselring kostar ca 5500 likadan som förlovngsringen men med briljanter i.

  • Äldre 6 Dec 11:23
    #0

    min vigselring kostasde 2795 där vi köpte den, men finns visst för 3995 om man hellre vill ge det! *gapskratt*

  • WomanO­nTop
    Äldre 6 Dec 21:02
    #0

    Min vigselring kostar runt 13.300kr.Helt underbar e den!

  • Noja
    Äldre 6 Dec 21:21
    #0

    Köpte en vanlig slät ring för 1900:-. Tycker det är väldigt fint. Kollade på en med stenar men kände inte att det var rätt för mig även om den var väldigt fin.

  • Luh
    Äldre 1 Dec 20:58

    Kan man avstå att ha en ring, jag tycker inte alls om att ha en ring på mig, det är bara obekvämt och min grundläggande filiosifi är att inte göra det jag inte tycker om,  jag kan gärna köpa en vacker ring till min blivande fru, men om jag måste ha en tar jag gärna en 1kr i plast och ramar in den för 10000 som minne, bara silipper ha den på mig, Kan tänka vig att tatuera in en ring med namn om det behövs som comitment. det känns vettigare och mer seriöst  

  • Äldre 27 Dec 00:04

    Snålade lite med förlovningsringen nu pga föräldralediga samt bygger om huset för enorma summor. Den hamnade på 13 000kr. Vigselringen är ej köpt men bestämt vilken, kommer kosta ca det dubbla dvs runt 25 000 kr. Vi har diskuterat mycket fram och tillbaka och kommit överens om att det inte känns rimligt att lägga mycket mer än så.

  • Äldre 18 May 15:06

    Vet det är gammal tråd men vi betalade 16300 kr för min förlovningsring i guld med diamanter på och fick blivandes i silver på köpet. Nu var vi inne i mars och beställde våra vigselringar. Min på 10 000 kr och hans 7000 kr. Så var lite i överkant. 

Svar på tråden vad kostar er vigselring?