• bröllo­pivint­er
    Äldre 16 Sep 23:46
    80249 visningar
    145 svar
    145
    80249

    vad kostar er vigselring?

    ja, som rubriken lyder, vad betalar ni för ringen? verkar som om många köper riktigt dyra, eller? vi ska själv snart ut och leta... så mest nyfiken!

  • Svar på tråden vad kostar er vigselring?
  • *Candy­_lover­*
    Äldre 25 Sep 12:16
    #0

    Min ring kostade 7000:-
    Älskar den!!!!

    www.schalins.se/uploaded_files/big_20060224095241Everest%20kopiera.jpg

  • *Candy­_lover­*
    Äldre 25 Sep 12:17
    #0

    Vart lite tokigt de där..

    Ringen finns på www.schalins.se/ och den heter Everest

  • silver­a
    Äldre 25 Sep 12:28
    #0

    Vi bestämde oss för våra vigselringar i lördags, och min kommer att kosta från 16'000, med 2 st baugetter, Tw vvs 0,40 ct, beroende på hur många safirer jag vill sätta på den ena kanten. Men jag börjar med 1 safir till bröllopsdagen, då guldsmeden helst vill sätta in ojämt antal stenar, för lycka... Å jag är inte den som bråkar med guldsmeden...

    Sedan kommer min man fylla på med stenar varje är, eftersom jag fyller år på bröllopsdagen, så då har vi löst presentproblemet, för en lång tid framåt!

    Nu har det även visat sig att min M2B vill ha diamanter på sin ring, han börjar dock med en liten diamant. Hans kommer då att gå på ca 8000.
    Vi är inte förlovade än, utan våra ringar som vi köper är tvådelade, så att det blir både vigsel-och förlovningsring i ett. Längtar så...

  • London weddin­g
    Äldre 25 Sep 13:26
    #0

    catte - har i england ar vigselringen oftast ganska enkel eftersom stenen/stenarna sitter pa forlovningringen (tvart emot i sverige) sa be att sa se pa sanna. Det ar ocksa ganska vanligt med lag karat pa guldet ( 9 eller 14) sa se till att det ar 18 som i sverige. Om ni ska till London sa ga till Hatton Garden vilket ar en gata med bara guldsmeder.

  • catte
    Äldre 25 Sep 15:24
    #0

    London wedding:

    Min fästman (numer) är från England och köpte min ring hos G. Collins & Sons i Tunbridge Wells, det är även där vi kommer att köpa vår vigselring. Min sambos pappa känner ägaren så vi har lite special treatment där... Min ring är av platina och 0,72 ct rund briljant... Väldigt fin!!! Hoppas vigselringen blir lika fin!

  • sebbeo­chbecc­a
    Äldre 26 Sep 04:21
    #0

    Min och sambons kostade 3600 i hopa..
    Vi valde samma som förlovningsringen bara att vi gjorde vigselringen i vittguld..
    Vi har en jättefint mönster på och det blev jävligt fint när det går ihop=)

  • Abeth
    Äldre 26 Sep 06:54
    #0

    Min vigselring kostade 900:- och den är hur fin som helst. Skapad utifrån ett medeltida fynd, i silver med en granat i.

  • Kärlek­sfeber
    Äldre 26 Sep 07:05
    #0

    Min kostade 3700 men hade 25% rabatt så det blev lite billigare. Jättefin!!

  • MissTe­ss
    Äldre 26 Sep 07:39
    #0

    Vi var och beställde vigselringar igår, min gick på 9.000 :- och blivandes på 3.000 :-

  • Nina82
    Äldre 29 Sep 13:01
    #0

    Fick ett vra pris. Våra kommer att kosta 7000, sen lämnar vi in våra förlovningsringar då går priset ner 1000 kr. så vi hamnade på 6000 oc jag fick en sten på 0,07. är jätte nöjd

Svar på tråden vad kostar er vigselring?