Vi förlovade oss väldigt unga, 16 år var vi, och hade varit ihop i lite över ett halvår. Lite tidigt, tyckte hela släkten och nästan alla vänner, och såhär efteråt har jag insett hur små vi egentligen var! Jag föll inte pladask, som han gjorde, men jag förstod efter några veckors vänskap att det skulle bli vi hur jag än gjorde. Jag hade fått alltförmånga tecken INNAN jag träffade honom, för att kunna tro något annat. Jag gav det en chans, mest på försök, och efter två veckor var vi säkra på varann. Förhållandet har hållit genom skola och jobb, genom ensamhet och enorma påfrestningar (delade ett rum på nio kvadrat under gymnasieåren!), genom eld och vatten, det har aldrig funnits något att ifrågasätta, allt har alltid känts så självklart, så rätt!
Vi är på det klara med vad vi vill för framtiden, ingen av oss är lagd åt fest-hållet eller plugga-hållet, det är bara min validering till undersköterska som hägrar, så att jag kan få jobb.
Både han och jag mognade fort som människor, och förhållandet fungerar väldigt bra: det har aldrig varit baserat på utseende eller sex, ingen av oss är speciellt ytlig, vi har alltid varit öppna mot varandra, har aldrig dolt saker för varann, och vi kan prata om allt. Vi vet vad vi vill och vi lyssnar på oss själva och varandra.
Det känns väldigt klyschigt, överilat och en smula korkat att tro på "ment to be", men vi kan inte göra annat.
På senare dar, närmare bestämt för ett halvår sen, fick jag fått höra att mormor hade precis samma känsla för morfar när de var unga, de blev ihop när hon var 17, gifte sig när hon var 20 och det har hållit hela livet utan problem - hur vanligt är det på en skala?! Men jag tar det som ett gott omen. Mamma och pappa har samma historia, och hennes är mer lik min, för hon hade testat några killar innan, men inte fått den rätta känslan, och lämnade dem. Hon hann bli 32 innan känslan infann sig, lika oväntat för henne som för mig i början.
Vi ville gifta oss som sagt efter ett halvår eller så, men vi insåg att vi behövde bli vuxna först, skaffa oss ett liv efter skolan och invänta Känslan.
Så nu är det dags, vi kommer vara 22.
Kanske ungt för vissa och inte för andra, men vi vet vad vi vill och vi fortsätter i samma stil att ta hand om varann och vårt förhållande.