• Malva1

När kan man förlova sig?

Hej, jag är 20 år och har varit ihop med min pojkvän i 1,5 år...vi har bott tillsammans som sambo i 1 år.
    Det känns som om vi kännt varandra hela livet och för ett par veckor sedan kom förlovning bara upp i mitt huvud, det kändes så rätt, vill det av hela mitt hjärta. Men jag är så rädd att fråga ifall han säger nej skulle det kunna bli så konstigt mellan oss...när e rätt tidpunkt? och hur vågar man fråga?

• Svar på tråden När kan man förlova sig?
  • Snart Fru Seefeldt

Jag och min pojkvan har bara varit tillsammans i drygt ett ar och vi ska gifta oss i Maj. Han friade till mig i Juli efter 11 manader. Vet man sa vet man. Vi var bada overtygade efter nagra dagar.

Lycka till.

• Fru Cinderella

Vi förlovade på ettårsdagen.. och gifter oss när vi vart tillsammans i ca: 2,5 år..

Tror inte det finns något rätt eller fel, gör det när det känns rätt för er.

• Lilla Li

Vi förlovade oss nyligen och har vår ettårsdag nästa fredag. Kommer gifta oss på förlovningsdagen och då har vi varit tillsammans i 1 år och 11 månader. Gör det som känns bäst för er och bry er inte om vad andra tycker! Däremot är det såklart viktigt att din pojkvän känner likadant. Kanske kan du nudda vid ämnet litegrann och se hur han reagerar? Fråga om hur han tänker, hur länge han vill vänta med sånt osv. Lycka till!

• InaHjärtarAdam

jag tänkte också sädär... att jag kände av hela mitt hjärta att min sambo var rätt för mig och jag ville förlova mig med honom. jag gick i flera månader och bara värkte inombords för att jag inte vågade fråga om han skulle kunna tänka sej det.
    tillslut råkade jag poppa frågan när jag var full... och fick svaret: han ville inte förlova sig med mig..... om vi inte gifte oss inom ett år efter det! nu ska vi titta på ringar vilken dag som helst och gifter oss den 15:e december nästa år! gissa om jag är glad att jag vågade fråga;)

• Fru Cinderella

InaHjärtarAdam

*asg*
    Jag poppade också frågan när jag var full. Vad skönt att veta att någon annan har gjort samma sak *fnissar* Visserligen svarade han ja.. eller att han ville att jag skulle fråga när jag var nykter. Vilket jag gjorde morgonen därpå och han sa ja.. vad jag ville säga.. kul att ha någon mer!

• bauti

Vi var tillsammans i 1,5 månader innan förlovningen. Gifter oss augusti-07. Då har vi varit ihop i 14 månader.

• okt2006

Vi förlovade oss ockås etfer ett år, men det var ingen som friade utan mer att vi pratade om huruvida vi skulle förlova oss.

• Malva1

Hej:) tack för alla bra svar :).
    Det där med att bli full e faktiskt e riktigt bra idé när man iaf som jag är rätt blyg, man vågar ju mer då liksom...bara undrar e det inte för tidigt att tänka på förlovning när man bara e 20 å han 23?

• okt2006

Jag var 21 när vi förlovade oss. Fästmannen var 28.

• Lilla Li

Jag var (är) 22 och han 27.

Svar på tråden När kan man förlova sig?