• Bjallan

    Bröllop i Kalmar (med omnejd) sommaren 2007!

    Hej!
    Det är väl på tiden att det finns en tråd för oss sommarbrudpar 2007? (Eller det kanske gör det redan?)

    Det vore kul att veta hur det går för andra med planeringen. Kanske kan vi dela med oss av våra erfarenheter till varandra? Det är ju alltid bra att få tips och råd av någon i samma "situation"?

    Vi ska gifta oss den 7 juli i Dörby kyrka. Än så länge har vi inte kommit så långt i planeringen. Vi har bokat kyrka, präst och festlokal...

    Skriv gärna och berätta om er!

  • Svar på tråden Bröllop i Kalmar (med omnejd) sommaren 2007!
  • Anna.123

    Hej alla!!
    Hur har ni det i planeringarna?
    Ungefär hur långt innan hade ni tänkt skicka ut inbjudningskorten?
    Såg att bröllopsmässan var 4 feb. och den vill man ju gå på,men då kanske nån ser oss och så får alla reda på det.
    Ska berätta det för våra familjer nu i helgen men släkt och vänner kommer inte få reda på nåt förräns inbjudan kommer.

    Är det för tidigt att skicka ut i början av feb. vi gifter oss 21 juli.
    Sen längtar jag så tills jag kan få börja prata om det, som det är nu är det bara min bästa kompis och hennes kille som vet om det,de ska vara toastmaster/toastmadame.

  • discodivan

    åh vad kul e fet bröllopsmässa i år.... har inte varit på ngn

    vi har det inte hemligt utan berättade så fort vi bestämt oss att vi skulle gifta oss 12 aug 06, sen meddelade vi att vi skjuter upp det för att vi ville ha en bebis till

    nu när vi bestämt nytt datum 13 juli 07 så medelade vi så fort vi bestämt oss

    skickar ut inbjudningarna direkt efter nyår så folk kan planera sina semestrar

  • Anna.123

    Javisst såg det i kalmarposten idag. Jag har varit en gång innan med kompisar mest som en kul grej, nu blir det annorlunda nu när det är på riktigt.
    Jag gör nog så att jag skickar ut dem i januari,så att de kan planera sin semester som du skrev, det är nog ganska smart.

    Ska åka och titta på inbjudningskort idag, tänkte ett tag att göra själv men vi beställer nog. Tro inte att jag har det tålamodet att sitta och pyssla.... tyvärr.

  • Caroline&Kristian

    Hej,

    SLottshotelet har en mycket fin bröllopssvit. Hotel vitten och stadshotellet har det också.

    MVH

    Caroline & Kristian
    5 juli 2008

  • Trollungen

    Hur ska man duka om man vill ha vit röd och guld som färgtema?
    vi har vita pappersdukar,röda servetter,röd brudbukett vill jag ha och guld hjärtan på inbjudningskorten. Hur kan man få in guld mer?

  •  Miss Cee

    Röda rosor på borden.
    En löpare eller liknande på borden.

    Men tänk på att det kan se konstigt ut om man blandar metaller för mycket, så jag skulle undvika alltför mycket guld på borden eftersom du knappast kommer att ha guldbestick etc.

    Det finns ju guldkonfetti att sprida ut om man ändå vill ha något litet.

  •  bruden från småland

    Måste berätta..

    var på dillbergska idag i kalmar skulle spana in papper & sånt till inbjudan.

    vilken service och va trevlig hon var
    så hjälpsam med råd och tips på olika saker..

    dom rekomenderar jag varmt

  • augustibrud8

    Jag håller med bruden från Småland om att Dillbergska är jätte bra. Jag fick också jätte bra tips och det märktes att hon gillar att göra kort själv.
    Till skillnad från Bröllopsbutiken där dom var fruktansvärt spydiga och snorkiga. Jag var ändå förberedd eftersom jag hade läst om det här av andra. Tacka vet jag Singoallabutiken!!!!

  • augustibrud8

    Måste bara höra lite vad ni tycker..
    Eftersom jag är en romantiker så har jag tänkt på bröllopp sen jag var liten och alltid tänkt att jag ska gifta mig i kyrkan där jag är uppväxt.
    Nu bor vi i Vickleby och ska ha festen i Vickleby på Bo Pensionat. Av praktiska själ så passar det ju perfekt att gifta sig i Vickleby Kyrka som verkligen är jätte mysig men liten. Vi bokade den för länge sen och allt har kännts bra tills jag i helgen åkte förbi min hembygds kyrka som ligger ca 3,5 från Vickleby och den är så himla fin och lite pampig. Jag bara undrar om jag kommer att ångra mig eftersom jag alltid har haft en bild av att jag gifter mig just där...
    Vad tror ni?

  • discodivan

    de e ju helt sjuka i båda bröllopsbutiken o singoalla, fattar inte hur de tjänar sina pengar när de e så j-a otrevliga

  • discodivan

    augustibrud
    tror du kommer ångra dig om du inte tar det du alltid drömt om

  •  bruden från småland

    augustibrud8 discodivan

    de är de minsta man kan säga om bröllopsbutiken tänker inte köpa min klänning där... finns andra bra toppenställe

  • Nisson

    Hej!

    Jag har tydligen haft tur med expediterna på både Bröllopsbutiken och Singoalla, de har varit trevliga mot mig iallafall. Sedan blev det så att jag köpte på Singoalla eftersom jag hittade rätt klänning till rätt pris. Vi hyrde frack till blivande maken samtidigt och Singoalla var mycket billigare än Bröllopsbutiken, ett tips!

    Är jättenöjd med klänningen!

Svar på tråden Bröllop i Kalmar (med omnejd) sommaren 2007!