Sperma
Jag undrar om man kan vara allergisk mot killens sperma. Varje gång vi har sex så svider det om han kommer i mig men inte annars.. vad beror det på och vad kan jag göra?
Jag undrar om man kan vara allergisk mot killens sperma. Varje gång vi har sex så svider det om han kommer i mig men inte annars.. vad beror det på och vad kan jag göra?
pumpa
NÄÄÄÄ, nu skrev jag fel...mindre sakligt... Lite grövre helt enkelt! :D
För att gå tillbaka till trådens ämne så; JA. Man kan vara ällergisk mot sperma. Jag är det och svullnar upp direkt av minsta lilla. Svider/bränner gör det med och är väldigt obehagligt. Oftast år jag även svamp som följd så kommer min pojkvän i mig tar det fera veckor att reparera. Jag har alltid haft det så vad jag kan minnas (kanske inte de första gångerna). Jag har fått rådet att pojkvännen ska komma utanför istället (eftersom jag även är allergisk mot kondom, annars är ju det en bra metod) och när jag vill försöka bli gravid får jag lida då. För ett tag sedan hörde jag att kvinnor som är allergiska mot sperma kan vänja sig tillslut om man inte ger sig (fast det låter riktigt painful i mina öron). Jag och pojkvännen har i alla fall kommit fram till att vi ska testa när vi flyttar ihop på riktigt, jag är nämligen allergisk mot katter och diverse andra djur men har vant mig nu och känner inte av mina katter nånting. Så jag tror att det kan funka men man får nog ge det några månader eller så...
TessaX,
vet du att du är just allergisk, eller kan det vara att du "bara är känslig", alltså har känsliga slemhinnor? Om du har fått bekräftat att du är allergisk, så tycker jag att det låter väldigt intressant att höra för många tjejer - att man kan vara allergisk mot sperma alltså!!
Själv skulle jag gärna vilja veta, för jag har haft stora problem med svidande och ömmande underliv efter sex, men jag har alltid bara trott att jag har torra och känsliga slemhinnor. (jag vet inte hur läget är nu - jag har ingen kille längre..) Men - jag har faktiskt bara haft problemet med min senaste kille - förut har jag inte fått problemen. Kan jag ha varit allergisk mot just hans sperma? Oj, vad underligt det låter (och taskigt mot stackars honom..)
Eller kan det vara så att sperma är ganska "frätande"? En kompis till mig berättade att hon en gång fick sperma i ögat, och ögat blev superrött och irriterat!(ja, det var faktiskt en kompis - inte jag själv.. )
Man KAN vara allergisk mot sin partner, det finns sådana fall, men det är VÄLDIGT sällsynt. Jag har läst om ett sådant fall, ett par som högst får träffas en gång per månad eller så. I det fallet så hade man efter medicinsk undersökning konstaterat att det verkligen var allergi mot partnern, men eftersom det är så extremt sällsynt så ligger det nog närmare till hands att det kan vara infektioner eller ph-obalans som spökar.
Sedan finns det någon annan slags immunreaktion mot någons sperma som kan förekomma och som leder till att just det paret inte kan få barn, även om de var för sig är fullt fertila och skulle kunna få barn med en annan partner. Men jag tror inte att den sortens immunreaktion visar sig på det sätt som du beskrivit.
miss Nina
"Frätande" är det inte... Men att få det i ögat är inte så skönt nej, men det mesta är oskönt att få i ögonen... ;) Jag måste även snabba mig att tvätta av huden efteråt, för annars får jag utslag... Så visst kan man reagera mot det, absolut! Allergi, njae..kanske..men att reagera kan man göra...
Sperma ar mer basiskt ar vaginan, sa det hojer ju pH i underlivet, det ar ingen hojdare om man redan har lite problem.
En helt annan fraga, hur kommer det sig att det finns de killar som finns har pa BT BARA uppehaller sig i samlevnadsforumet?? Jag vill inte antyda att det kommer hit killar bara for att lasa om tjejers sexliv, men ar det inte LITE konstigt att man alrig ser nan kille fraga om inbjudningskort eller brollopsresor, men om smaken pa sperma?
Om jag far sperma pa huden och inte torkar/tvattar bort det inom ett par minuter sa far jag roda utslag som stannar nan timme el tva. Det spelar tydl ingen roll vilken kille el vad han atit utan det blir alltid sa, om inte kondom finns med i bilden for da slipper man allt tjafs ;)
Och ja, haller med TessaX, latt att fa svamp om killen kommer i, antar att det har med att gora med basiskt vs syrligt som ngn skrev.
Emma80:
Kanske för att vi ständigt söker svar påde frågor om den kvinnliga mystiken. Vad tänker de om oss? Hur pratar de med varandra? Hur fungerar kvinnor egentligen.
Jag kan säga att jag brukar mest kolla i MAT, SAMLEVNAD, KORT o TRYCKSAKER och MATFORUMEN. när jag är inne här på BT.
Okej, nu när det är konstaterat att man är känslig/allgergisk/får svamp av sin pojkvän, vad kan man göra åt det? Jag är sjukt trött på att ha ont i 2-3 dagar efteråt och inte kunna kissa för att det gör ont ibland. När vi har sex så börjar det svida efter ett litet tag, och om vi inte slutar då så gör det ännu ondare efteråt. Och om det gör ont upp till en vecka kan man inte göra något roligt under den tiden tills det går över.
Någon som har tips?
kattis:
langa forspel, kondom o glidmedel?