Marro är gift! (långt)
Nu så äntligen är jag fru Brynolfsson. Tänkte skriva en liten kort berättelse om hur det hela gick till
Dagen började med att jag och min (då) blivande man gick ner i restaurangen på hotellet vi bodde på och åt frukost. Kl 8.30 kom min syster som var tärna, frisören och tjejen som fixade maken till vårt rum. De fixadeo grejade, o min syrra o jag drack champagne och hade det mysigt. Framåt 11 började jag bli så nervös att jag darrade som ett asplöv.Vi blev såå fina! Har aldrig känt mig så vacker!!
Strax innan kl 13 kom så min man och min syrras kille och hämtade oss, o med sig hade de min superfina bukett. Vi åkte vidare för att hämta upp marskalken, och for sen iväg för att fotografera oss. Vi åkte till en rad olika ställen runt om i motala med omnejd, och tog en massa fina kort! Därefter åkte vi tillbaka till hotellet och delade på en flaska champagne till. Klockan började närma sig 16 då vigseln skulle börja.
När klockorna började ringa så stannade mitt hjärta. Nu var det dags. Vi tågade in till Mendehlson, och jag kommer ihåg att jag grät i princip hela vägen fram till altaret. Det var fullt i kyrkan! Vår ¨kompis som sjöng i kyrkan gjorde det så himla fint, först sjöng hon Kärleken förde oss samman, och sedan Inga kan älska som vi. Vigseln gick fort, och jag sa Ja högt och tydligt. Därefter tågade vi ut till gotländsk brudmarsch.
Till festen åkte vi i en häftig T-ford från 1923 utan tak Åkte förbi minneslunden där min mans mamma ligger, och där lämnade vi brudbuketten. Sen åkte vi direkt till festen.
Min familj hade gjort såå fint i lokalen. Dukningen var helt perfekt! Vi åt god medelhavsbuffé och under middagen var det så många tal och spex att jag knappt hann att äta någonting. Klockan var nog närmre 2.30 när jag och min man åkte från festen, och då var vi riktigt trötta. Men festen fortsatte ända fram till 5-snåret.
Det var verkligen en helt perfekt dag. Ingenting gick snett, och alla våra gäster sa att det var den roligaste fest de varit på!!
Skulle vilja visa bilder men återkommer när jag vet hur man gör för att lägga upp bilder här!!
Kram från Marro