• marro

Marro är gift! (långt)

Nu så äntligen är jag fru Brynolfsson. Tänkte skriva en liten kort berättelse om hur det hela gick till

Dagen började med att jag och min (då) blivande man gick ner i restaurangen på hotellet vi bodde på och åt frukost. Kl 8.30 kom min syster som var tärna, frisören och tjejen som fixade maken till vårt rum. De fixadeo grejade, o min syrra o jag drack champagne och hade det mysigt. Framåt 11 började jag bli så nervös att jag darrade som ett asplöv.Vi blev såå fina! Har aldrig känt mig så vacker!!

Strax innan kl 13 kom så min man och min syrras kille och hämtade oss, o med sig hade de min superfina bukett. Vi åkte vidare för att hämta upp marskalken, och for sen iväg för att fotografera oss. Vi åkte till en rad olika ställen runt om i motala med omnejd, och tog en massa fina kort! Därefter åkte vi tillbaka till hotellet och delade på en flaska champagne till. Klockan började närma sig 16 då vigseln skulle börja.

När klockorna började ringa så stannade mitt hjärta. Nu var det dags. Vi tågade in till Mendehlson, och jag kommer ihåg att jag grät i princip hela vägen fram till altaret. Det var fullt i kyrkan! Vår ¨kompis som sjöng i kyrkan gjorde det så himla fint, först sjöng hon Kärleken förde oss samman, och sedan Inga kan älska som vi. Vigseln gick fort, och jag sa Ja högt och tydligt. Därefter tågade vi ut till gotländsk brudmarsch.

Till festen åkte vi i en häftig T-ford från 1923 utan tak Åkte förbi minneslunden där min mans mamma ligger, och där lämnade vi brudbuketten. Sen åkte vi direkt till festen.

Min familj hade gjort såå fint i lokalen. Dukningen var helt perfekt! Vi åt god medelhavsbuffé och under middagen var det så många tal och spex att jag knappt hann att äta någonting. Klockan var nog närmre 2.30 när jag och min man åkte från festen, och då var vi riktigt trötta. Men festen fortsatte ända fram till 5-snåret.

Det var verkligen en helt perfekt dag. Ingenting gick snett, och alla våra gäster sa att det var den roligaste fest de varit på!!

Skulle vilja visa bilder men återkommer när jag vet hur man gör för att lägga upp bilder här!!

Kram från Marro

• Svar på tråden Marro är gift! (långt)
  • solstickan

Låter som en perfekt dag!
    Visst är det härligt att få känna sig så vacker som man gör på sin bröllopsdag?

Stort grattis!

• Meya1

Åh, vad fina ni var! Vill åxå gifta mej nu ju!

• marro

Tack så mycket! Dagen var helt underbar, men det gick alldeles för fort. Njut verkligen av varje sekund ni som inte gift er än!

• ETL

Vad fina ni var! Vem tog korten? Privat eller någon proffsfotograf?
    Visst hade ni festen i DHR-stugan i Motala? Ni fick inga klagomål på att festen höll på så länge? Vi ska också ha bröllopsfest där och jag har varit lite orolig för att man får ju egentligen bara hålla på till 01.00.

• Janne71_JKP

GRATTIS! Ni var jättefina och det verkar som dagen blev så underbar som den skall vara.

//Janne

• marro

DTL: Korten tog en vän till familjen som jobbat som fotolärare! Angående DHR...vi hoppas vi inte fått klagomål..men det var ingen som hörde av sig under kvällen. Vi sänkte musiken efter kl 01. Annars är det ett jättebra ställe att ha fest på, rymligt och bra! När ska ni gifta er?

• ETL

Vi gifter oss 23 september. Vad bra att det inte har blivit några klagomål. Vi tänkte väl göra som er att sänka musiken lite efter 01 och be folk att vara lite tystare om de vistas utanför lokalen.
    Hur många gäster var ni? Räckte bord och stolar? Hur hade ni ställt borden?

• marro

Vi var c:a 63 stycken. Ställde borden lite u-liknande. Fast med ett bord i mitten...hänger du med? Ett honnörsbord med 3 tungor, 2 på sidorna o ett i mitten Borden och stolarna räckte bra! Finns ju plats för 120 personer! Har inte fått några bilder från festen än..annars kan jag maila dem till dig! Hur ska ni göra med mat?

• marro

Haha! Nu vet jag tom vem du är Vad skoj!

• w2b!

Grattis marro!
    Ni var jättefina, och vilken härlig dag ni verkar ha haft. Hur känns det nu efteråt, tomt eller lite mer lättnad att det är över? Många jag känner säger att det blir helt tomt dagen/dagarna efter då allt man sysselsatt sig med den sista tiden är över...
    Själv kommer jag tycka att det är underbart när det är över och vi är gifta! Jag har mitt bröllop framför mig nu den 26/8!! Längtaaaar men börjar känna stressen!

• ETL

Vi kommer att catera maten från Wasa i Vadstena. Vi hade tänkt att laga det mesta själva från början, men blev väl lite lata. Vi kommer bli ca 90 pers så det skulle bli mycket mat att laga.
    Tror du, med tanke på hur ni dukade, att man kan ha en "tunga" till dvs honnör och fyra tungor eller blir det för trångt?

• marro

Vi hade tänkt att ha 4 tungor först, men så gjorde vi om placeringen lite. Jag tror att det kan funka, men åk dit o kolla flera gånger, och mät borden! Det gjorde vi! Vi tänkte ta mat från Wasa först, men de var så långsamma med att höra av sig

w2b!: Jo det känns allt lite tomt nu, som att luften gått ur på nåt vis! Fast skönt också att kunna komma tillbaka till vardagen och njuta av att vara fru Lycka till med ert bröllop, och njuuut!

• Ennea

Grattis!! Vad fina ni var!!! Vad var det för klänning du hade? Vilket märke? Påminner om den jag ska ha

• marro

Tack! Klänningen är av märket Romantica (by devon) och modellen heter Stacey. Kan dessvärre inte hitta den på hemsidan, så antar modellen är gammal?

• Ennea

Vad kul, precis den klänningen som jag ska ha!!! Köpte du den eller hyrde du? Jag har hyrt.

Svar på tråden Marro är gift! (långt)