• fröken Inga

bantarkompanjon

Hej. Jag söker en bantarkompanjon. Någon att ha kontakt med via mail eller post för peppning och tips.

Jag är 22 år, 157 cm lång, väger nu 65 (startade på 68 kg). Sattsar på att väga 55 på mitt bröllop 9 juni 2007.

Jag bantar genom att helt enkelt äta dönyttigt och promenera mycket. försöker äta sånt med lågt gi-värde.

Maila till mig frida@annonstorget.se

• Svar på tråden bantarkompanjon
  • kanelbulle

fröken inga:
    Jag har testat nutrilett också. Och jag tyckte den va bättre än naturdiet. Men jag tycker personligen att naturdiet att smakade bättre än nutrilett. Men vi har olika smaker. :) Förstår att du är sugen på riktig mat. Det var jag också. ;) mina tips är att du hittar något att göra. Så man kommer i andra tankar än att äta. Gör något, vad som helst. gå ut och gå eller nåt sånt.. hehe..
    Nu ska jag dra vidare. Ska cykla med motionscykeln och träna med crosstrainer. kommer bli jobbigt men jag MÅSTE..haha..

• fröken Inga

håller med. nutrilett är inte lika god som naturdiet. Den är bläh... Käkar den med chokladsmak, den är rätt okej som man väemer den lite...

• kanelbulle

ussh nu har man blivit förkyld. och så har man ont i halsen och har feber. Så det blir ingen träning för mej idag.
    Hur går det för dej inga??? har du gått ned något??

• fröken Inga

Jag gav upp i måndags. Då hade killen tjatat om pizza hela långa dagen. Ska köra igen nästa vecka. Då kör vi 14 dagars kur. Då ska jag inte låta honom dra ner mig i sitt misslyckande. Slutade röka förra året så jag borde fixa det där.

(Nu är jag bombsäker på att det var den där adam som tog första biten av äpplet i edens lustgård! Eva var helt oskyldig)

• kanelbulle

hehe igår så åt jag också pizza..Killen ringde hem och sa att han va påväg med pizza. Så då va det bara och äta. haha. men kan erkänna att det va gott.
    Men lite måste man ju få unna sej :)
    Bra att du tar nya tag. Eller hur vi ska klara oss ner mot 50 sidan?? Det är ett måste.. =D Ha det bra i helgen!

• fröken Inga

Det är svårt det här. Finns så mycket goda saker att äta! Men på månjdag börjar allvaret igen. Jag håller med. Under 60 ska vi!!

• kanelbulle

jovisst finns det så mycket goda saker att äta. Håller med fullt upp, hehe..
    Så imorrn börjar du om på nytt. själv så blir det nog detsamma för mej. Jag har inte varit så duktig den hör helgen. Har ätit godis och lite chips. Inte alls bra av mej, men jag tar nya tag med dej.

• Lisa1

Så länge det inte är några jättemängder godis/chips/bullar etc. borde det ju inte vara tal om någon direkt "synd". Det får ju plats lite sådant även i en god kosthållning. Men det förutsätter ju att man är medveten om att "ja, nu innehåller de här nävarna chips en hel del energi, då skall jag kanske inte äta en så jätteenergirik middag", alt att man tar en extra långprommenad. Och svårare behöver det inte vara :).
    Om man säger att något är förbjudet så är det klart att det stor risk/chans att det kommer att uppkomma en fixering kring den "förbjudna" maten, vilket i sin tur ökar suget för något som man kanske EGENTLIGEN inte är sugen på. Men det är förbjudet - alltså blir det spännande och därmed också förknippat med ett ha-behär. Strunta i det - ät en god och bra sammansatt måltid och smaka en slice av din m2b:s pizza. Och du har ätit en helt ok måltid och ändå fått äta pizza :). Oftast är det ju dessutom de där första bitarna som är godast, sedan går det ju på slentrian, man äter bara för att "det är pizza som man skall bli mätt på" den dagen och för att det finns kvar på tallriken.
    Några tankar om "onyttigheterna" bara.

• fröken Inga

Lisa, du har delat med dig av mycke information. Kan du inte berätta om dig själv. Bantar du också nu?

• Thezz

Är 23 år och är 155 cm lång och väger 61.8kg. Försöker oxå gå ned i vikt.
    Måste komma i bikinin i november, då vi åker till Thiland.
    Dock vet jag inte hur mycket i vikt jag kommer att gå ned. Antagligen omvandlas det mesta fettet till muskler, vilket är naturligt eftersom jag tränar styrketräning.
    Viktigt är att inte gå ut för hårt i början.
    Simma lugnt & Lycka till!

• Zippa_86

alltså..gah!

jag behöver också gå ner i vikt!

men jag bara fuskar hela tiden..å äter choklad..å ..annat! HJÄLP?!

Svar på tråden bantarkompanjon