• Tärnan_

Den bästa hippan?

Skulle vara kul och höra vad för slags hippor ni varit med om och vad ni tyckte om dem? Vad ska man göra på en hippa för och få den och bli lyckad/misslyckad?!
    Behöver lite inspiration..:D

• Svar på tråden Den bästa hippan?
  • Kerin

Jag blev hippad igår, och det jag uppskattade allra mest var egentligen inte aktiviteterna i sig (även om de var jätteroliga!) men att de hade gjort det hela så genomtänkt och pyssligt fint med uppdragskort och lekar och frågesporter och annat

• camilla80

Vad ni än gör så tänk på att bruden skall ha roligt. Dvs gör inte bort henne bara för att ni skall få ett gott skratt.

Om jag blir hippad så kommer jag vända ryggen till och gå hem om de planerar att göra bort mig så att jag får skämmas.....Jag vill att mina vänner skall behandla mig väl!

• Meddelande borttaget
  • nenne78

min hippa!
    www.brollopstorget.se/Forum-1-11/m1817551.html

jag tycker ni är mer töntiga och pinsamma om ni tar er på så stort allvar och inte har någon som helst självdistans, om ni vänder era kompisar ryggen och går hem om det skulle bli lite pinsamt, istället för att bjuda på er själva EN kväll i livet. BUUUUUUUU!! Släpp pinnen ni har i r*ven och slappna av!!

• nenne78

skrev egentligen ett ännu längre inlägg, men den fastnade i filtret...

• Kerin

Kan säga att jag också hör till dem som skulle vänt på klacken om gått om mina kompisar tyckt att det roligaste som fanns var att skratta ÅT mig. (Som tur är har jag vakt bättre vänner än så.) Men nenne78, du verkar ju ha haft riktigt roligt under din hippa, även under de inslag som jag skulle beteckna som "förnedrande", och då är det väl inget problem om man är en person som kan ta sånt och tycka att det är kul. Men hur sjutton skulle det göra något till en bra och rolig dag om bruden går med gråten i halsen och bara vill bort? Nej, försök visa lite förståelse för att alla inte är som du

• TissTass

Här är min hippa som jag är helnöjd med:

www.brollopstorget.se/Forum-1-11/m1807142.html

Tillhör väl samma grupp som nenne78 med lite förnedring och så som vissa kan uppfatta det som. Men om jag skulle vara mer känslig och inte tåla det som gjordes skulle jag verkligen inte vända ryggen till ändå..utan säga nope, det gör jag inte, men vad sägs om detta..sen kommer man med något förslag själv..

Mina vänner skrattade inte åt mig, utan med mig då jag själv fick mig ett gott skratt åt hela dagen...

• nenne78

Misselina

jo, jag vet att vi alla är olika. Men det finns ju flera olika nivåer man kan lägga sig på och lite pinsamt kan man ju försöka stå ut med. Vad är det värsta som kan hända, liksom?? Det handlar ju inte om så många timmar. ´
    Däremot tycker jag inte att det skulle vara så kul om man fick en flytmadrass, blev utskickad i ån och "kompisarna" kastar ägg på en. Men det är ju mer idiotiskt.
    Lite uppdrag och sång på stan i fula kläder är ju sånt man kan överleva.

Jag blev lite väl hetsig kanske... Förlåt!

• nenne78

för att svara TS, något av det roligaste jag gjort någonsin på en möhippa var SUMOBROTTNING i Rålambshovsparken. AAAAAHHAHAHAHAHA!!!!

Jag har nog inte varit med om en dålig möhippa, det enda som man kan ha synpunkter på är:

* priset. Det blir ofta dyrt och om man ska resa dit, äta ute, dricka drinkar, betala aktiviteter mm så drar det iväg.

* antal aktiviteter. Det ska inte stressas eller försöka klämmas in så mycket som möjligt, det bästa är om det är några riktigt bra grejer och sen bara njuta tillsammans.

* tanke bakom, vad gillar BRUDEN? Jag gillar varselkläder och hjälm, så en byggjobbare kidnappade ju mig. Sen är jag lite äventyrlig så vi paddlade kajak och åkte vattenskidor.

En kompis är en riktig tävlingsmänniska, temat var då sumobrottning, utmana okända på volleyboll, 100 m etc.

En annan gillar att showa, hon fick sjunga in en CD och dansa salsa...

En tredje ville bara ha det lugnt och skönt, så vi åkte på spa och sen fick hon sjunga karaoke.

En fjärde är väldigt sportig och där var temat "en svensk klassiker": längdskidåkning (funkar ganska bra på trottoaren...), spinning, simning (centralbadet), och löpning.

Men en bra kidnappning är jätteviktig för att det ska bli en bra start och det är nästan det jag minns bäst för att det var totalt overkligt och kul att de hade tänkt på mig och mina fetischer... !

• Lilltrolle

Eftersom man som brud oftast är på helspänn varje helg i alla fall en ca 6 veckor före bröllopet (jag hade t ex räknat ut att det skulle var denna helgen som var, vilket var korrekt) så har vi retats lite med våra brudar. Vi har skickat brev och talat om att snart smäller det och gett henne en lista på saker som skall packas, både helt onödiga, konstiga saker (typ 3 st gem, en lime, 6,50 i 50 öringar etc) och sånt som hon skulle använda under dagen. Och så order att ställa väskan utanför dörren ett visst klockslag sedan hålla sig därifrån, äta frukost och vara klar till ett annat klockslag. (vi skulle hämta väskan och sedan ta oss in till stan) Efter det andra klockslaget blev hon hämtad av en tjej på båge och körd till platsen för den första aktiviteten där vi alla stod.
    Jag fick oxå instruktioner per brev där jag t ex fick lämna ett antal mått (byst, midja, höfter, vänster arm etc) och instruktioner att köpa snygga kläder (2 - 3 outfits). Det här fick jag innan midsommar och i lördags levererades en flyttkartong av en herre innehållandes ett diadem med Mimmi Pigg öron, röd rosett och slöja, en vit t-shirt med "Anna Brud -06" på ryggen, röd kjol samt vita vantar, en bandspelare med en cd i plus ett brev med texten "du måste börja öva på en show till den stora dagen så stegen sitter tills dess. sätt på dig kläderna (allt måste sitta på plats) och tryck på play och invänta nya instruktioner. Du har bara 5 min på dig" efter 5 min stormade de in utan att jag tryckt på knappen men det visade sig att det var bara musik på cd'n (här är hela storyn: www.brollopstorget.se/Forum-1-11/m1816991.html)

Mina tips i övrigt är som de tidigare nämnt:
    * Tänk på bruden, vad HON gillar och skulle vilja göra.
    * Låt inte pengarna dra iväg, som brud är det roligare om fler är med än att det är ett fåtal som har råd med möhippan.
    * Vi har alltid övernattning eftersom vi alla har småbarn och inte får sova ut dagen efter annars plus att det är roligt och mysigt att äta frukost dagen efter och prata igenom möhippan. Och då övernattar vi hemma hos någon som antingen är barnlös eller har skickat iväg make och barn eller på någons landställe så det kostar inget.
    * När jag har anordnat möhippor har jag dels delat upp alla aktiviteter och kostnaderna så att de som vill, faktiskt bara kan vara med på en aktivitet eller halvdag. För det kan ju finnas dem som inte har möjlighet att vara med hela dagen. Det har varit mycket uppskattat av de som varit med. Jag har även bett alla betala in på mitt konto INNAN möhippan så man inte råkar ut för att någon hoppar av dagarna innan och så blir allt helt plötsligt mycket dyrare för alla andra. (alltså man är inte anmäld förrän man har betalt) För man vill ju inte börja bråka med en människa man aldrig träffat tidigare....
    * Och man hinner sällan mer än max 3 aktivititer, annars blir det bara stressigt. Man vill ju hinna njuta oxå och så skall ju alla orka HELA dagen - inte duka under vid 22 på kvällen av trötthet.

• nenne78

Det som är totalt värdelöst är att jag inte får uppleva det igen... Har fortfarande träningsvärk i hela kroppen och ett stort flin på läpparna, men det känns ändå vemodigt. Hoppas ni hittar på något riktigt skoj!!! Lycka till!

• Tärnan_

Tackar för alla förslag, vill ha fler ;) Kul att så många fått hippor som passat dem så bra! :D Hoppas min kompis hippa (som jag är med och planerar..) också blir lyckad, börjar bli nervös nu!!

• kentfantast

Fler har skrivit det, men jag instämmer.
    Se för tusan till att det är BRUDEN som har kul i första hand! Inte ni andra!

Vissa tycker att det är tokroligt att "skämma ut sig", andra avskyr allt som innebär uppmärksamhet. Skräddarsy efter personlighet.

Vi har som tradition att köpa underkläder till bruden som hon avslutningsvis får posera i framför kameran efter att ha utsatts för spa och (snygg) make-up, och så gör vi en kalender som hennes man får på bröllopet. Brukar vara upskattat.

• onsdag i oktober

Inte läst hela tråden men sett flera som satt bruden i fokus.
    Det är självklart men jätteviktigt att poängtera. Blev själv hippad i fredags. En underbar dag som jag är jättenöjd med.
    Det viktiga enligt mig är:
    - Ge henne uppmärksamhet. Gör frågelekar, gåtor osv som rör bruden och den blivande.
    Tex alla tar med en symbol/gåva som representerar något mellan bruden och den personen. Allt läggs i hög och bruden ska gissa vem som tagit dit vilken sak. Motivera och berätta bakgrunden.
    Frågestund om hur väl hon känner sin blivande (han har lämnat de "rätta" svaren innan).
    Jag fick en bok med foto och text från min barndom och framåt som var helt underbart ihopsatt. Jättekul.

Ja det finns många saker man kan göra.

• onsdag i oktober

Att allt är genomtänkt. Det regnade på min hippa och de hade ingen bra planerad reservplan. Jag märkte att det blev lite ostrukturerat (jag har sjukligt kontrolbehov). För mig var det lite tråkigt även om helheten var fantastisk

Kul att känna att ens vänner har engagerat sig. Gjort kort, frågor, tagit fram det som är speciellt med bruden.

Ohhhh det är så roligt med möhippor. Jag vill ha en till

Svar på tråden Den bästa hippan?