• Tärnan_

Den bästa hippan?

Skulle vara kul och höra vad för slags hippor ni varit med om och vad ni tyckte om dem? Vad ska man göra på en hippa för och få den och bli lyckad/misslyckad?!
    Behöver lite inspiration..:D

• Svar på tråden Den bästa hippan?
  • ÅK73

Ett tips är att välja aktiviteter som gör hela gänget involverade och delaktiga. Även om det är en nära vän som man busar för och det är kul när hon får göra bort sig lite, så blir det lätt långtråkigt att stå flera timmar och titta på henne. Med aktiviteter för hela gruppen, blir det en rolig och annorlunda dag för alla att minnas. Det är mitt hetaste tips!

• Eden-06

Aktiviteter för alla håller jag med om. Göra bort sig? Näääää varför är det roligt. Blev själv hippad nyligen och belv bortgjord. Bara grät dagen efter för att det kändes som att ingen tänkt på mig.

• Tärnan_

Håller med dig ÅK73! Man får begränsa sig till aktiviteter som inte är så dyra så att alla kan känna att dem har möjlighet att delta!:)

• ÅK73

När det gäller att "göra bort sig", så är det väldigt relativt. Det är upp till de närmaste att känna av vad som är lämpligt och inte lämpligt utifrån personen. Jag är ledsen att du blev ledsen efter din hippa. Genom att bruden står i centrum för sin hippa, så blir det lätt att hon får lite uppdrag för dagen. Om någon uppfattar det som pinsamt eller ej, är väldigt individuellt. Det gäller väl att bjuda på sig själv, men att de som planerar hippan tänker på VEM man förbereder hippan för.

• Tärnan_

Eden-06 jag lider med dig! Förstår inte vitsen med att skämma bort bruden! Vad är det som är det roliga med det egentligen? Någon gräns måste det väl ändå få finnas?! Nej bort med alla elakheter..

• Tärnan_

ÅK73 du har en poäng i det du säger.. en del kan ju faktiskt tycka det är kul och göra bort sig.. å andra tycker det hör till hippan att man "ska" göra det..men det finns ju också dem som skämms ut fastän dem inte vill det..det gäller helt enkelt precis som ÅK73 skrev att hitta en balans så bruden får göra sånt som passar henne!

• Ninno - 79

Kan berätta om min underbara möhippa;

Var på jobbet (började kl 7.30) när telefonen ringde kl 9. De behövde hjälp på akuten- SNABBT!! Jag hinner inte tänka mycket, utan lägger benen på ryggen och springer dit. När jag kommer in i rummet ligger en av mina kompisar i sängen och beter sig mycket märkligt. Precis när jag känner igen henne och hinner tänka att "nej nu jäklar har hon fått sig en rejäl psykos eller nåt" stormar resten av gänget (12 stycken!!) in från toan där de gömt sig... Klockan är nio och jag har uppenbarligen arbetat färdigt för idag....
    Efter ombyte till kängor, nätstrumpor, kortkort kamoflagekjol, reflexväst och kamoflagemössa bär det iväg till sjkutbanan. Där har vi tävling och får sjkuta tre olika grenar. Jag vann, naturligtvis , efter en klockren träff med älgstudsaren.
    När vi sjkutit färdigt åkte vi till en kompis moster som är travkusk. Där fick jag snällt göra hästen i ordning och ta plats i sulkyn. Nu blev det åka av! Jag kan tala om för er att det går undan bakom de där kusarna! Jag som ens knappt ridit särskillt mycket i mina dar!
    Hästen tillbaka i stallet, vi i bilarna, och in till stan och Röda Kors marknad. Nu ska här säljas medicin, tas blodtryck och kännas på magar. Allt till nätta små summor pengar, förståss. Affärerna gick lysande och jag botade många besökare från deras krämpor...
    Därifrån till smyckessmedjan. Nu gjorde jag ett halssmycke som föreställde våra initialer. Blev riktigt bra för att vara gjort av en nybörjare! Lite stolt över mig själv...
    En promenad ner till badhuset senare och vi var inne på spat. Ostbricka och en massa vin, bad och skoj och skratt. När vi var klara blev jag utklädd till -KANIN! Med tjock päls och öron och allt... Blev jättesöt vill jag lova...
    Ut i stadsvimlet igen. Sälja morötter, kaninbajs och kondomer i gästhamnen. Turister från världens alla hörn tog snällt emot mig i sina båtar och handlade för glatta livet!
    En middag med ännu mera vin och skoj och skratt och sen ut på krogen avslutade dagen (natten).
    När jag kom hem kl 3 inatt var jag genomsvettig i min kanindräkt (det var vindstilla och 28 grader varmt den dagen). Men jag var såååå nöjd med min dag! Trött och sliten, men så lycklig över mina vänner och släktingar!

Kunde inte ens drömma om en så lyckad möhippa!! Jag tror det viktigaste för en lyckad dag är att alla vill och vågar bjjuda till och ha roligt. Att våga bjuda på sig själv. Jag vill lova att det kan kännas lätt pinsamt att gå och sälja kondomer, iförd kanindräkt, men gör man det till en rolig grej blir det bara bra!

Lycka till på alla kommande möhippor!

• Tärnan_

Ninno-79 vilken story!:D Härligt att du fick en möhippa som passade just dig så bra.. mer sånt!:)

• Tärnan_

Vilken ide och skicka sms sådär!! :D då blire ju lite spänning i förväg också! Mer,mer,mer!!:) Hjärtlelycka - du verkar ha haft en underbar hippa, jättekul!! Är glad för din skull! Och själv får man ju jättebra ideer från din hippa..vad ska jag själv hitta på?!:D

Svar på tråden Den bästa hippan?